2. gangs - hvor sent vendte baby med hovedet nedad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.029 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. juni 2014

Frk.S

Sagen er den, at lillesøster stadig ligger med numsen nedad (35+4) i dag. Jeg ved godt at hun stadig i princippet godt kan nå at vende sig. Men jeg begynder alligevel så småt at tvivle på, at hun har tænkt sig at vende sig. 

Pga. mit sidste forløb vil det nok betyde, at jeg skal have kejsersnit såfremt hun ikke vender sig (eller at de vil forsøge, og lykkes med et vendingsforsøg).
Det er jeg egentlig lidt ked af, da jeg havde opsat mig på at skulle forsøge at føde selv, trods voldsom oplevelse sidst. Så nu tænker jeg, at jeg lige så godt kan indstille mig på KS, så jeg er forberedt på det - og så kan jeg jo bare blive positivt overrasket, hvis det går anderledes.

MEN jeg kunne da godt tænke mig, at høre fra andre 2. gangs mødre HVOR sent i har oplevet at jeres baby vendte sig med hovedet nedad (af sig selv).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

Christine

Frk.S skriver:

Sagen er den, at lillesøster stadig ligger med numsen nedad (35+4) i dag. Jeg ved godt at hun stadig i princippet godt kan nå at vende sig. Men jeg begynder alligevel så småt at tvivle på, at hun har tænkt sig at vende sig. 

Pga. mit sidste forløb vil det nok betyde, at jeg skal have kejsersnit såfremt hun ikke vender sig (eller at de vil forsøge, og lykkes med et vendingsforsøg).
Det er jeg egentlig lidt ked af, da jeg havde opsat mig på at skulle forsøge at føde selv, trods voldsom oplevelse sidst. Så nu tænker jeg, at jeg lige så godt kan indstille mig på KS, så jeg er forberedt på det - og så kan jeg jo bare blive positivt overrasket, hvis det går anderledes.

MEN jeg kunne da godt tænke mig, at høre fra andre 2. gangs mødre HVOR sent i har oplevet at jeres baby vendte sig med hovedet nedad (af sig selv).

Jeg ved desværre ikke med nr. 2 for han havde hovedet ned de sidste par gange jeg blev tjekket, men nr. 1 vendte sig først i uge 37.

Min egen teori er at babyen måske bedre kan vende sig sent 2. gang fordi maven har været stor før og måske derfor bedre kan give plads. Men har ikke noget belæg for at sige det 

Anmeld

12. juni 2014

Frk.S

Christine skriver:

Jeg ved desværre ikke med nr. 2 for han havde hovedet ned de sidste par gange jeg blev tjekket, men nr. 1 vendte sig først i uge 37.

Min egen teori er at babyen måske bedre kan vende sig sent 2. gang fordi maven har været stor før og måske derfor bedre kan give plads. Men har ikke noget belæg for at sige det 

Tak for dit svar.

Det er i hvert fald også det jeg hører og læser - altså at de kan vende sig senere når man er 2. gangs. Det var også derfor jeg skrev det henvendt til 2. gangs. Men når din baby kunne vende sig så sent 1. gang, burde der da også være en chance for at min kan her 2. gang.

Freja vendte bare med hovedet nedad meget tidligere.

Anmeld

12. juni 2014

Mathilde

Her vendte lillebror med hovedet ned fra omkring uge 30 og blev liggende sådan...

Da min mor ventede min lillebror lå han på tværs to dage inden fødslen, men fik sig vendt

Håber hun vender sig snart, så du kan føde selv

Anmeld

12. juni 2014

Clisolka

Frk.S skriver:

Jeg var 37 uger henne før ham lillefisen gad vende sig rigtigt 

Jeg var også i et dilemma da jeg fik AKS med den første, så de begyndte at snakke vendingsforsøg, der i værste fald kunne ende i et AKS igen. Heldigvis nåede han at vende rigtigt 

Anmeld

12. juni 2014

Frk.S

Babymor1013 skriver:

Jeg var 37 uger henne før ham lillefisen gad vende sig rigtigt 

Jeg var også i et dilemma da jeg fik AKS med den første, så de begyndte at snakke vendingsforsøg, der i værste fald kunne ende i et AKS igen. Heldigvis nåede han at vende rigtigt 

Tak for svar.

Ja, jeg fik nemlig også AKS sidste gang.

Sagde de, at vendingsforsøget kunne ende i AKS? Fordi arret springer op, eller?

Jeg har nemlig læst, at det ikke er altid de vil lave vendingsforsøg ved tidligere KS. Min JM nævnte det også kort, men var i tvivl, så hun slog det op og nåede frem til at det ikke var kontraindiceret efter tidligere KS. 
Min læge mente dog ikke umiddelbart at de ville forsøge.

Så jeg er lidt forvirret. 

Men jeg må jo bare krydse hvad jeg kan for at hun snart synes hun skal vende sig. 
Nogle gange synes jeg det føles som om hun forsøger, da hun mosler helt vildt meget - men hun bliver ved med at have numsen ned. 

Anmeld

12. juni 2014

Christine

Frk.S skriver:

Tak for dit svar.

Det er i hvert fald også det jeg hører og læser - altså at de kan vende sig senere når man er 2. gangs. Det var også derfor jeg skrev det henvendt til 2. gangs. Men når din baby kunne vende sig så sent 1. gang, burde der da også være en chance for at min kan her 2. gang.

Freja vendte bare med hovedet nedad meget tidligere.

Ok så er det ikke helt dumt det jeg forestillede mig! 

Jeg tror absolut der stadig er håb! Jeg krydser fingre for at din baby vender sig!

Kunne lige læse at du fik KS første gang og derfor kan jeg godt forstå hvis du er ked af at få KS igen, men hvis det hjælper noget overhovedet, så har de på Skejby ændret retningslinier sådan at de ikke anbefaler "2 gange kejsersnit, altid kejsersnit" så derfor vil du nok kunne føde selv alligevel hvis du skal have nr. 3 

-jeg ved jo overhovedet ikke om de er noget du har overvejet, men jeg blev lidt ked af at "bordet fangede" efter to KS så for mig er det fint at vide at det ikke behøver være rigtigt.

Meeen de fleste babyer får jo vendt sig inden det kommer dertil 

Anmeld

12. juni 2014

LinLin

Frk.S skriver:

Min anden søn vendte med hovedet ned i uge 32. Og hovedet stod fast i uge 36!
Han er født 40+0.

Anmeld

12. juni 2014

Frk.S

Christine skriver:

Ok så er det ikke helt dumt det jeg forestillede mig! 

Jeg tror absolut der stadig er håb! Jeg krydser fingre for at din baby vender sig!

Kunne lige læse at du fik KS første gang og derfor kan jeg godt forstå hvis du er ked af at få KS igen, men hvis det hjælper noget overhovedet, så har de på Skejby ændret retningslinier sådan at de ikke anbefaler "2 gange kejsersnit, altid kejsersnit" så derfor vil du nok kunne føde selv alligevel hvis du skal have nr. 3 

-jeg ved jo overhovedet ikke om de er noget du har overvejet, men jeg blev lidt ked af at "bordet fangede" efter to KS så for mig er det fint at vide at det ikke behøver være rigtigt.

Meeen de fleste babyer får jo vendt sig inden det kommer dertil 

Ok.... det tror jeg ikke de har ændret i Randers, hvor jeg hører til.

Der har de i hvert fald nævnt, at efter 2 kejsersnit, så vil en evt. 3. gang også være KS. Og ja, det er da også i mine tanker. 

Anmeld

12. juni 2014

Christine

Frk.S skriver:

Ok.... det tror jeg ikke de har ændret i Randers, hvor jeg hører til.

Der har de i hvert fald nævnt, at efter 2 kejsersnit, så vil en evt. 3. gang også være KS. Og ja, det er da også i mine tanker. 

Ok kan godt forstå hvis du er ked af det. Men muligvis ændrer Randers også på det inden du får nr. 3, for tror Skejby er ret meget med på det nye.

Den læge jeg talte med sagde at de har ændret procedure til frit valg efter 2 ks fordi risikoen for bristning i livmoderen kun er minimalt større efter 2 ks i forhold til kun 1 ks. Men man skal så selvfølgelig være overvåget under veer mv.

Håber du giver update på om din lille bølle får vendt sig rigtigt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.