skruk:) 3. barn og kæresten vil ikke hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.480 visninger
10 svar
5 synes godt om
12. juni 2014

Frederiksensmor

uha er simpelthen blevet så skruk, og har snakket med kæresten om det og han melder blankt ud at han ikke vil have flere. men jeg er kun 27 og synes det for lidt med 2 børn skal lige have den sidste og så slut. ved bare ikke hvordan jeg skal få ham overtalt. har i nogle råd eller fif til at jeg måske kan få et lille ja fra kæresten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

Trekløver(:

Frederiksensmor skriver:

uha er simpelthen blevet så skruk, og har snakket med kæresten om det og han melder blankt ud at han ikke vil have flere. men jeg er kun 27 og synes det for lidt med 2 børn skal lige have den sidste og så slut. ved bare ikke hvordan jeg skal få ham overtalt. har i nogle råd eller fif til at jeg måske kan få et lille ja fra kæresten.

Hvis han ikke vil have flere, er der jo desværre ikke så meget at gøre ved det. Det er en dårlig ide at presse på, det er jo fedest at være to om at dele glæden. Dermed ikke sagt at du for altid skal lægge din drøm om en tredje på hylden, men der er ikke rigtig et kompromis i denne her.

Vent 3-4 år og det kan være han selv skifter mening, og gør han ikke så overvej donor, hvis det er et brændende ønske fra din side. Synes det er en misforstået holdning at det altid er den der ikke ønsker børn/barn, som skal føjes, fordi dit ønske kan være lige så stort som hans ikke ønske om et barn mere.

Men nu så nyd dine to unger

Anmeld

12. juni 2014

Frederiksensmor

tak for svaret det rigtig nok at han ikke skal presses- må nok heller tage en dag ad gange og se tiden an. selvom det er et brændende ønske. 

Anmeld

12. juni 2014

Chewy

Frederiksensmor skriver:

Hvad er det, der gør at han ikke vil have flere?

Hvis du ved det, så kan du bruge tid på stille og roligt at få snakket med ham om det. Så kan det jo være, han skifter mening

Anmeld

12. juni 2014

Trekløver(:

Frederiksensmor skriver:

tak for svaret det rigtig nok at han ikke skal presses- må nok heller tage en dag ad gange og se tiden an. selvom det er et brændende ønske. 

Det kan være han synes at det er hårdt med to børn nu og derfor ikke kan overskue en tredje. Men når de to børn i har er blevet store, er det jo ikke umuligt han går med til en efternøler.

Anmeld

12. juni 2014

Frederiksensmor

han har ikke rigtig givet mig en begrundelse for hvorfor han ikke vil og det irriterer mig helt vildt. så ved egentligt ikke hvorfor han ikke vil. må ha snakket ham til rettet så vi kan komme lidt videre i processen. selvom det er på hver vores side.

Anmeld

12. juni 2014

Mum33

Frederiksensmor skriver:

Man kan kun håbe, at han med tiden skifter holdning. Men lad endelig være med at presse ham. Et barn skal være oprigtig ønsket af både mor og far - ikke efternøgleren som mor fik lokket far med på.

Anmeld

12. juni 2014

Christine

Frederiksensmor skriver:

Jeg lurede lige at din yngste ikke er så gammel endnu, så jeg ville ikke gå i panik. Han kan sagtens skifte mening i løbet af et par år  

Jeg ville nok holde op med at "plage" i et godt stykke tid og så måske vende det med ham igen. Det virkede her 

Og du er jo heldigvis så ung at du nemt kan vente 2-4 år med nr. 3. Men forstår godt hvis du bliver ekstra skruk af at få et blankt nej - det gjorde jeg og gik en smule i panik  

Men en mand kan også blive skruk og jeg synes da 3 børn er perfekt, hvorfor skulle man ellers lave personbiler med en standard af 3 pladser på bagsædet 

Anmeld

12. juni 2014

Frederiksensmor

nej nicolai er ikke så gammel endnu.. blir 2 år til november og det først til november, jeg tænker at vi kunne gå i gang, så han blir 3 inden den næste kommer.. synes 2 år virker som uendelighed men jo det ku være man skulle vente også prøve med nogle stikpiller engang imellem.. den med bilen prøver jeg lige - den havde jeg ikke lige tænkt på

Anmeld

12. juni 2014

Christine

Frederiksensmor skriver:

nej nicolai er ikke så gammel endnu.. blir 2 år til november og det først til november, jeg tænker at vi kunne gå i gang, så han blir 3 inden den næste kommer.. synes 2 år virker som uendelighed men jo det ku være man skulle vente også prøve med nogle stikpiller engang imellem.. den med bilen prøver jeg lige - den havde jeg ikke lige tænkt på

Jeg håber det virker 

Og kan sagtens forstå du gerne vil have nr. 3 men de kære mænd kan åbenbart blive lidt skræmt ved tanken..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.