Christine skriver:
Hej!
Jeg kan godt forstå at det føles lidt invaderende at andre har en mening om hvordan du skal give dit barn mad. Men jeg tror faktisk det kommer fra et godt sted, da det simpelthen kan være SÅ fantastisk at amme når man først har "lært" det (både mor og barn). Og faktisk er det nemmere end at skulle ordne flasker 
Hvis problemet er psykisk, så synes jeg du skal se om du kan tale med professionelle om det. Jeg aner ikke om jordemoder eller sundhedsplejerske kan hjælpe (og synes også mange sundhedsplejersker er ret ligeglade med amning, desværre) men måske er det værd at forsøge at spørge? Ellers evt. spørge din læge om der er nogen chance for henvisning til et par samtaler med psykolog.
Det er ikke nemt at amme i starten, så hvis du på forhånd har en psykisk barriere imod det, så er jeg bange for at der er ret langt igen.
Muligvis kan ammebrik virke, men den skal så gøres rent og skoldes og jeg synes nogle af modellerne kan nive lidt i brystvorten og de gør SINDSSYGT ondt. Men spørg på hospitalet når du har født/skal føde. Jeg fik en ammebrik på hospitalet da jeg fødte første gang og den var klart bedre end dem jeg selv kunne finde på apotek og i Matas.
Held og lykke 
Jeg vil lige slå fast at det intet havde af gøre med at jeg ikke kunne amme, jeg var skde god til at amme havde mælk ud over det hele

ammede Ella i 5 uger.
Ja det gjorde ondt en gang imellem, men ikke noget af betydning.
Jeg er et eget privat menneske, med en voldsom stor blufærdighed, hvilket man gås ville have set under min første fødsel, tror næppe der nogensinde er nogen der har født med så meget tøj på

Jeg kan ikke blotte mig, og det er man ofte tvunget til ved amning, flasker var n befrielse for mig, men dermed har eg jo stadig lysten til at gøre det "rigtige".
Og leder derfor efter alternativer jeg måske ville kunne gøre gavn af?
Jeg ved at de sikkert gør det af en god mening, og er også overbevist om at det er fordi jeg havde nemt ved at amme fysisk at de har svært ved at acceptere det.
Men jeg tror at de har glemt hvor forfærdeligt jeg havde det efterfølgende hvertfald et halvt år, og det vil jeg være ked af min datter skal stå model til