Fra to til én lur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min var 11mdr da han skippede formiddagsluren.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

mommy1991

M (: skriver:

Du kan jo altid rykke den lidt af gangen over nogle dage (måske 10-15 min pr dag) så han ikke ender med at blive overtræt og umulig at putte fordi han bliver trukket for længe.. (: 

Ja, det lyder meget fornuftigt

Anmeld

11. juni 2014

mommy1991

Mor11 skriver:

Min var 11mdr da han skippede formiddagsluren.  

Okay, hvordan gjorde du? Kom det også helt naturligt, eller?

Anmeld

11. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
emmagirl skriver:

Okay, hvordan gjorde du? Kom det også helt naturligt, eller?

Ja, han sov 1 time om formiddagen (8.30-9.30) og 2,5time fra kl 12-12.30 sammen med de andre børn i dp. Han begyndte at vise mindre træthed om formiddagen og i weekenderne kunne vi let springe den over. Så prøvede dp også, de første par dage måtte hun putte ham kl 11 men derefter gik det helt fint

Anmeld

11. juni 2014

liten-mamma

emmagirl skriver:

Hvornår gik jeres børn fra to lure til én?

Leander er 10,5 mdr, og sover pt en formiddagslur på 1,5-2,5 timer, hvor han som regel er mega nem at putte (falder i søvn selv i løbet af få minutter).. 

Når han så begynder at blive træt om eftermiddagen, har han de sidste par uger været umulig at få til at sove. Jeg har prøvet at putte ham ligeså snart han viser tegn på træthed, og jeg har også prøvet at trække ham etc. Men de sidste 4-5 dage har jeg måttet opgive at få ham til at sove. 

Det betyder jo så at han i dag, fx har været vågen siden 11.30... Det duer jo ikke!?

Nå, men mine tanker går på om jeg skal blive ved med at kæmpe for den eftermiddagslur eller om jeg hellere skal skubbe formiddagsluren, så han fx sover fra 11-13 eller 12-14 eller sådan noget? 

Hvad er jeres erfaringer og hvad tænker I? 

Nicoline er 17 mdr og sover stadig (for det meste!) to lure om dagen. 

Hun får en lille lur kl. 09 og så igen ved 12 tiden hvor hun sover 2-3 timer.

Anmeld

11. juni 2014

modesty

emmagirl skriver:

Hvornår gik jeres børn fra to lure til én?

Leander er 10,5 mdr, og sover pt en formiddagslur på 1,5-2,5 timer, hvor han som regel er mega nem at putte (falder i søvn selv i løbet af få minutter).. 

Når han så begynder at blive træt om eftermiddagen, har han de sidste par uger været umulig at få til at sove. Jeg har prøvet at putte ham ligeså snart han viser tegn på træthed, og jeg har også prøvet at trække ham etc. Men de sidste 4-5 dage har jeg måttet opgive at få ham til at sove. 

Det betyder jo så at han i dag, fx har været vågen siden 11.30... Det duer jo ikke!?

Nå, men mine tanker går på om jeg skal blive ved med at kæmpe for den eftermiddagslur eller om jeg hellere skal skubbe formiddagsluren, så han fx sover fra 11-13 eller 12-14 eller sådan noget? 

Hvad er jeres erfaringer og hvad tænker I? 

Cirka 15-16 mdr. gik han fra to til en, men han var sent på den. De andre jævnaldrende i omgangskredsen har nok været nogle måneder yngre.

10 mdr. er meget lille. Det kan sagtens være en fase - men det kan også være at han ikke har et særlig stort søvnbehov.

Anmeld

11. juni 2014

AnnaK89

Jeg synes det lyder som en lidt sen formiddagslur.
Jeg ville nok prøve at putte tidligere, omkring kl 8, eller aller senest 8.30. Og så kun 1,5 time, så han kan nå at blive træt igen til middag.
Så kan han få en middagslur ved 12.30 tiden.

Det har altid fungeret godt for os.
Carolina sov altid omkring 1,5 time ved den første lur og så 2-3 timer til middag.

Anmeld

11. juni 2014

mommy1991

AnnaKJ skriver:

Jeg synes det lyder som en lidt sen formiddagslur.
Jeg ville nok prøve at putte tidligere, omkring kl 8, eller aller senest 8.30. Og så kun 1,5 time, så han kan nå at blive træt igen til middag.
Så kan han få en middagslur ved 12.30 tiden.

Det har altid fungeret godt for os.
Carolina sov altid omkring 1,5 time ved den første lur og så 2-3 timer til middag.

Men når han først vågner ved 6-7 tiden er han slet ikke træt ved 8.30-tiden???

Anmeld

11. juni 2014

AnnaK89

emmagirl skriver:

Men når han først vågner ved 6-7 tiden er han slet ikke træt ved 8.30-tiden???

Carolina har også altid sovet godt hele natten og gerne til 6-7 tiden også. Det har aldrig været et problem at putte hende der.

Anmeld

11. juni 2014

Tulle28

Min ældste gik, hårdt presset, fra 2 til 1 lur da hun var 16 mdr. Min yngste var knap 1 år, hun har bare et meget mindre søvnbehov.
Jeg vil sige prøv dig frem, i starten vil han være træt om formiddagen, men de kommer hurtigt ind i en ny rytme. Det kan jo så også være at han skal i seng lidt tidligere om aftenen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.