Amning om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.056 visninger
15 svar
11 synes godt om
11. juni 2014

Tystys14

Min pige på nu 12 uger startede med at skulle ammes to gange om natten, det ændrede sig da hun blev omkring 8 uger til en gang. 

Nu hun så blevet 12 uger og skal pludselig ammes to gange om natten igen ??? Hvorfor ??? Kan det være varmen der gør hun har brug for flere måltider ??? Det så surt at gå fra en amning til to om natten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

L&V

NV skriver:

Min pige på nu 12 uger startede med at skulle ammes to gange om natten, det ændrede sig da hun blev omkring 8 uger til en gang. 

Nu hun så blevet 12 uger og skal pludselig ammes to gange om natten igen ??? Hvorfor ??? Kan det være varmen der gør hun har brug for flere måltider ??? Det så surt at gå fra en amning til to om natten.

Det er MEGET flot af så lille en baby at klare sig med 1-2amninger pr nat. Det vil komme til at svinge 100 gange endnu og der er nødvendigvis ikke en grund.

Anmeld

11. juni 2014

Albertsen92

Ja, det er rigtig flot at nøjes med så lidt

Det kan også være appetitspring, og som du siger, måske et behov for ekstra væske

Anmeld

11. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hun er blevet større, og måske mere sulten. så appetitspring er mit bud. Eller ganske enkelt tørst her i varmen  

Ligemeget hvad, er det i hvertfald helt normalt

Anmeld

11. juni 2014

asff

NV skriver:

Synes sørme du er heldig! Min datter på fem måneder skal ammes hver 2. time hele natten.

Anmeld

11. juni 2014

Trekløver(:

NV skriver:

Det lyder som et appetit spring, så hun vil ammes lidt ekstra for at få din mælkeproduktion op.

Og så vil jeg som andre sige, at det er flot at din datter ammes så lidt om natten, da jeg ammede var der mellem 2-4 gange hver nat.

Anmeld

11. juni 2014

Tystys14

asff skriver:

Synes sørme du er heldig! Min datter på fem måneder skal ammes hver 2. time hele natten.

Det skam ikke fordi jeg ikke synes jeg er heldig ved der er mange der har det hådt i forhold. Men med vores store skulle jeg kun amme en gang om natten til hun blev ca to mdr. Derefter sov hun fra fra 22 hvor hun blev ammet inden natten, til kl 6-7 hvor hun vågnede og blev ammet igen. 

Det er meget anderledes at have hende her nr to, som vågner en til to gange om natten og igen ved 7 tiden og skal ammes. Havde jo erfaret med den første at natamningen stoppede ved to måneders alderen.

Anmeld

11. juni 2014

Tystys14

Tror i misforstod mig, og tager det som en klage over at skulle op to gange, men det var ikke meningen. Det skyldes at vores store pige faktisk kunne sove igennem fra 22 hvor hun fik sin sidste amning inden natten til kl 6-7 om morgenen, fra hun blev født, hvor jeg måtte være den "lede" mor og vække hende ved tre tiden om natten pga ømme bryster. 

Derfor er det helt anderledes at have en baby der kræver en til to amninger om natten hvor hun selv vågner og "beder" om mad.  Derfor jeg måtte hører jer om det er normalt at skulle amme to gange om natten når hun er 12 uger.

Anmeld

11. juni 2014

Tystys14

M_V skriver:

Det lyder som et appetit spring, så hun vil ammes lidt ekstra for at få din mælkeproduktion op.

Og så vil jeg som andre sige, at det er flot at din datter ammes så lidt om natten, da jeg ammede var der mellem 2-4 gange hver nat.

Tror i misforstod mig, og tager det som en klage over at skulle op to gange, men det var ikke meningen. Det skyldes at vores store pige faktisk kunne sove igennem fra 22 hvor hun fik sin sidste amning inden natten til kl 6-7 om morgenen, fra hun blev født, hvor jeg måtte være den "lede" mor og vække hende ved tre tiden om natten pga ømme bryster. Derfor er det helt anderledes at have en baby der kræver en til to amninger om natten hvor hun selv vågner og "beder" om mad. Derfor jeg måtte hører jer om det er normalt at skulle amme to gange om natten når hun er 12 uger.

Anmeld

11. juni 2014

Tystys14

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Det er MEGET flot af så lille en baby at klare sig med 1-2amninger pr nat. Det vil komme til at svinge 100 gange endnu og der er nødvendigvis ikke en grund.

Tror i misforstod mig, og tager det som en klage over at skulle op to gange, men det var ikke meningen. Det skyldes at vores store pige faktisk kunne sove igennem fra 22 hvor hun fik sin sidste amning inden natten til kl 6-7 om morgenen, fra hun blev født, hvor jeg måtte være den "lede" mor og vække hende ved tre tiden om natten pga ømme bryster. Derfor er det helt anderledes at have en baby der kræver en til to amninger om natten hvor hun selv vågner og "beder" om mad. Derfor jeg måtte hører jer om det er normalt at skulle amme to gange om natten når hun er 12 uger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.