Sund og genert til MD

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2014

Clisolka

22 skriver:

Mener vist at de kigger efter ganespalte til MD skanningen, så lidt ansigt skal de se.

Men det har formentlig ikke været et problem at se alligevel, for så ville de nok have indkaldt til en ekstra skanning. 

Ja, det er rigtigt med ganespalten! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

Christine

Babymor1013 skriver:

Ja, det syntes jeg også at jeg har læst mange gange  Første gang spurgte hun om hun skulle kigge efter kønnet - og vi var jo nysgerrige, så selvfølgelig 

Til MD her sidste gang var vi slet ikke i tvivl, da vi så på skærmen - han viste det hele 

Haha ja, jeg frygtede virkelig den hjertescanning! Men alt gik godt  Her sidste gang fik jeg også en obligatorisk hjertescanning som jeg skulle igennem, der syntes jeg ikke jeg var så nervøs som sidste gang. 

Jeg har "haft" diabetes type 2, så de har holdt godt øje med mig igennem graviditeterne  Nu har jeg så flotte tal, så lægerne er meget i tvivl om jeg stadig har diabetes. Jeg ligger stadig under grænsen for, hvad der er diabetes, men jo mere jeg taber mig, jo flottere bliver tallene 

Sejt, det er da rigtigt flot at du er blevet så rask!

Det er lidt sjovt når man selv kan se at det er en dreng Han må have været stolt over det han havde at vise frem!

Anmeld

11. juni 2014

Christine

22 skriver:

Mener vist at de kigger efter ganespalte til MD skanningen, så lidt ansigt skal de se.

Men det har formentlig ikke været et problem at se alligevel, for så ville de nok have indkaldt til en ekstra skanning. 

Øøøh hvorfor ved jeg ikke det? Har aldrig hørt det nævnt til en scanning. Men jeg kan garantere for at hun ikke så noget ansigt, så det er da lidt underligt. Må gå ud fra at hun kunne se det i et tværsnit af hovedet ovenfra, for det var vist det eneste hun kunne få. Men må lige spørge næste gang, da jeg også skal scannes i uge 23.

Tak for oplysningen 

Anmeld

11. juni 2014

Clisolka

Christine skriver:

Sejt, det er da rigtigt flot at du er blevet så rask!

Det er lidt sjovt når man selv kan se at det er en dreng Han må have været stolt over det han havde at vise frem!

Ja, det er skønt! Nu er der røget ca. 30 kg siden jeg fik den første - og imens jeg var gravid sidste år tog jeg max 7 kg på i det hele, og de var smidt et par dage efter fødslen Jeg magler dog lige 10-15 kg endnu før jeg selv er tilfreds, men jeg har ikke travlt, nu hvor jeg er nået så langt 

Haha ja jeg tror også han var stolt af det han har imellem benene - og er det vist stadig... Nu 9 mrd. gammel og har fundet den tingest, når han får skiftet ble 

Anmeld

11. juni 2014

LinLin

Christine skriver:

Jeg var SÅ nervøs for MD-scanning og nu er det endeligt overstået, alt skønnes normalt.

Men. Jeg er den mest pylrede i hele verden, så har alligevel fået lidt tanker efterfølgende.. baby ville nemlig overhovedet ikke vise sit ansigt. Hjernen kunne godt scannes, så går da ud fra at alt er ok og har set hendes næseben før, så ved det var normalt.

Undrer mig mest over at hun slet, slet ikke ville skifte retning med hovedet så det var til at se noget, men scanningsdamen sagde at baby var aktiv, så jeg går ud fra vi bare var "uheldige" (er jo MEGET heldig fordi alt så normalt ud). Vi gik derfra uden billeder, da det jo ikke lige kunne lade sig gøre 

Er der andre der har prøvet at baby ikke ville vise ansigt? 
Og får man normalt at vide hvor meget fostervand der er til MD? Synes ikke hun nævnte det.

Med ansigt - mener du så forfra?? Eller bare fra siden....?

Jeg tror heller ikke de nævnte noget om fostervandsmængde, men jeg tænker at hvis de intet siger er alt ok

Anmeld

11. juni 2014

Christine

LinLin skriver:

Med ansigt - mener du så forfra?? Eller bare fra siden....?

Jeg tror heller ikke de nævnte noget om fostervandsmængde, men jeg tænker at hvis de intet siger er alt ok

Mener bare fra siden. Vores baby viste hverken fra siden eller forfra, i hvert fald ikke sådan at det kunne ses på 2D. 

Du har nok ret mht fostervand Tænker også at man er forholdsvis godt dækket ind i forhold til tjek af evt. Kromosomfejl osv, når der også er doubletesten  Men jeg er altså virkelig pylret - ikke sikker og på om det er indenfor normalen 

Anmeld

11. juni 2014

Christine

Babymor1013 skriver:

Ja, det er skønt! Nu er der røget ca. 30 kg siden jeg fik den første - og imens jeg var gravid sidste år tog jeg max 7 kg på i det hele, og de var smidt et par dage efter fødslen Jeg magler dog lige 10-15 kg endnu før jeg selv er tilfreds, men jeg har ikke travlt, nu hvor jeg er nået så langt 

Haha ja jeg tror også han var stolt af det han har imellem benene - og er det vist stadig... Nu 9 mrd. gammel og har fundet den tingest, når han får skiftet ble 

Wow, det er helt vildt flot!! Jeg begriber simpelthen ikke hvordan du kan. Og så ikke tage mere end 7 kg på som gravid... Håber jeg kan nøjes med 10, men tvivler 

Her har vi en dreng på 6 år der synes at "dillermaayn" er det sjoveste i verden - så din søn har mange gode stunder til gode med sin nyfundne tingest 

Anmeld

12. juni 2014

Clisolka

Christine skriver:

Wow, det er helt vildt flot!! Jeg begriber simpelthen ikke hvordan du kan. Og så ikke tage mere end 7 kg på som gravid... Håber jeg kan nøjes med 10, men tvivler 

Her har vi en dreng på 6 år der synes at "dillermaayn" er det sjoveste i verden - så din søn har mange gode stunder til gode med sin nyfundne tingest 

Uha jamen jeg var jo meget kontrolleret her i min sidste graviditet af min diabeteslæge - jeg fik insulin til at styre blodsukkeret. Jeg måtte ikke tage for meget på, ellers var der uddeling af en balle  Da jeg var 5 mrd. henne fik jeg en balle for at have taget 1½ kg på  Så ikke noget usundt, men det var okay, for jeg viste mig selv at jeg godt kunne 

Griner ja, dét glæder jeg mig ikke til - så må faderen tage nogle snakke, så må moderen tage samtalerne med datteren 

Anmeld

12. juni 2014

Christine

22 skriver:

Hej igen!

Har søgt og søgt på nettet, men kan intet se om hvordan man konstaterer løbe/ganespalte og jeg ved at babyen slet ikke viste sit hoved. 

Måske tænkte scanningsdamen at det ikke var nødvendigt fordi jeg skal til ekstra scanning i uge 23? 

Jeg blev dog scannet i uge 14, også i 3D og der så ikke ud til at være læbespalte. Men ville lige høre om du ved hvordan man kan se ganespalten?

Anmeld

13. juni 2014

22

Christine skriver:

Hej igen!

Har søgt og søgt på nettet, men kan intet se om hvordan man konstaterer løbe/ganespalte og jeg ved at babyen slet ikke viste sit hoved. 

Måske tænkte scanningsdamen at det ikke var nødvendigt fordi jeg skal til ekstra scanning i uge 23? 

Jeg blev dog scannet i uge 14, også i 3D og der så ikke ud til at være læbespalte. Men ville lige høre om du ved hvordan man kan se ganespalten?

Ej, jeg er altså ked af hvis jeg har fået dig til at blive helt urolig. Jeg er ganske sikker på, at der ikke er noget at være bange for. 

Jeg mener bare, at skanningsdamen kan se på ansigtet, om der er nogle abnormiteter såsom ganespalte. Men ved det ikke med sikkerhed, det var et gæt. Når du skal til skanning igen i uge 23, så er der intet at være bange for - hvis der var noget (hvilket der ikke er) ville det være noget overfladisk, som ikke var noget særligt.

Stort kram til dig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.