Sund og genert til MD

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.176 visninger
19 svar
2 synes godt om
10. juni 2014

Christine

Jeg var SÅ nervøs for MD-scanning og nu er det endeligt overstået, alt skønnes normalt.

Men. Jeg er den mest pylrede i hele verden, så har alligevel fået lidt tanker efterfølgende.. baby ville nemlig overhovedet ikke vise sit ansigt. Hjernen kunne godt scannes, så går da ud fra at alt er ok og har set hendes næseben før, så ved det var normalt.

Undrer mig mest over at hun slet, slet ikke ville skifte retning med hovedet så det var til at se noget, men scanningsdamen sagde at baby var aktiv, så jeg går ud fra vi bare var "uheldige" (er jo MEGET heldig fordi alt så normalt ud). Vi gik derfra uden billeder, da det jo ikke lige kunne lade sig gøre 

Er der andre der har prøvet at baby ikke ville vise ansigt? 
Og får man normalt at vide hvor meget fostervand der er til MD? Synes ikke hun nævnte det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Sandratoft

Christine skriver:

Jeg var SÅ nervøs for MD-scanning og nu er det endeligt overstået, alt skønnes normalt.

Men. Jeg er den mest pylrede i hele verden, så har alligevel fået lidt tanker efterfølgende.. baby ville nemlig overhovedet ikke vise sit ansigt. Hjernen kunne godt scannes, så går da ud fra at alt er ok og har set hendes næseben før, så ved det var normalt.

Undrer mig mest over at hun slet, slet ikke ville skifte retning med hovedet så det var til at se noget, men scanningsdamen sagde at baby var aktiv, så jeg går ud fra vi bare var "uheldige" (er jo MEGET heldig fordi alt så normalt ud). Vi gik derfra uden billeder, da det jo ikke lige kunne lade sig gøre 

Og får man normalt at vide hvor meget fostervand der er til MD? Synes ikke hun nævnte det.

Hejsa

Kan godt huske nervøsiteten til MD, man går derind overbevist om at babyen er død eller mega misdannet

Ved os ville hun gerne vise hovedet, men hun ville ikke vise sit underliv. Og vi fik heller ikke noget af vide om fostervandet, ved ikke om det er normalt at få af vide? Tænker at hvis de ikke siger noget, er det vel normalt nok. 

Anmeld

10. juni 2014

Clisolka

Christine skriver:

Hihi det er nu ikke ansigtet de kigger efter til MD-scanningen... Du skal bare tænke på, at hvis de ikke har nævnt noget for dig, så er alt normalt 

Jeg har ingen "ansigts"-billeder af mine børn... Jeg syntes det var vigtigere at de kiggede efter det de skulle 

Anmeld

10. juni 2014

Christine

Sandratoft skriver:

Hejsa

Kan godt huske nervøsiteten til MD, man går derind overbevist om at babyen er død eller mega misdannet

Ved os ville hun gerne vise hovedet, men hun ville ikke vise sit underliv. Og vi fik heller ikke noget af vide om fostervandet, ved ikke om det er normalt at få af vide? Tænker at hvis de ikke siger noget, er det vel normalt nok. 

Tak for dit svar! Gik i derfra uden besked om kønnet så?

Jeg tror du har helt ret i at det er normalt hvis de ikke nævner det - det er bare så rart at få det at vide fra andre 

Og ja - jeg var helt sikker på at se en død OG misdannet baby  
Meget åndssvagt, men man har jo desværre hørt triste historier.

Anmeld

10. juni 2014

Sandratoft

Christine skriver:

Jeg tror du har helt ret i at det er normalt hvis de ikke nævner det - det er bare så rart at få det at vide fra andre 

Vi gik derfra med at "det måske var en pige" og det var jo slet ikke svar nok til mig, så samme eftermiddag købte vi os til en kønsscanning, der bekræftede kønnet  

Ja det er langt ude at man kan køre sig selv helt derud, men tilgengæld er man også overlykkelig og lettet når MD er veloverstået

Anmeld

10. juni 2014

Christine

Babymor1013 skriver:

Hihi det er nu ikke ansigtet de kigger efter til MD-scanningen... Du skal bare tænke på, at hvis de ikke har nævnt noget for dig, så er alt normalt 

Jeg har ingen "ansigts"-billeder af mine børn... Jeg syntes det var vigtigere at de kiggede efter det de skulle 

Helt enig! 

Jeg tænkte bare om babyen skal være så aktiv at den slår mange kolbøtter, vender alle sider til osv. i løbet af de 20 min. Men det er nok rent tilfælde.

Men jeg stoler selvfølgelig også på at hun kunne scanne det hun skulle, selv om hun også nævnte at baby drillede da både hjerte og hjerne skulle scannes. 

Graviditet er altså ikke for sarte mennesker 

Anmeld

10. juni 2014

Clisolka

Christine skriver:

Nej, begge gange har vi fået kønnet at vide til MD-scanningerne, men det er jo ikke derfor de scanner til MD  Jeg har bare en kæreste, som ikke kunne vente til en kønsscanning 

Jamen tro mig, hvis der var noget galt, så skulle de nok have sagt til  Første gang fik jeg lige en klump i halsen, fordi hun ville have os til en ekstra hjertescanning - men alt så fint ud 

Nu blev jeg scannet hver måned i begge graviditeter, og man bliver ikke mindre nervøs med alle de scanninger 

Anmeld

10. juni 2014

Christine

Babymor1013 skriver:

Nej, begge gange har vi fået kønnet at vide til MD-scanningerne, men det er jo ikke derfor de scanner til MD  Jeg har bare en kæreste, som ikke kunne vente til en kønsscanning 

Jamen tro mig, hvis der var noget galt, så skulle de nok have sagt til  Første gang fik jeg lige en klump i halsen, fordi hun ville have os til en ekstra hjertescanning - men alt så fint ud 

Nu blev jeg scannet hver måned i begge graviditeter, og man bliver ikke mindre nervøs med alle de scanninger 

Jeg synes også jeg læser at dem der scanner har meget forskellige holdninger til om de vil se efter køn. Hende i dag spurgte om hun skulle se efter. Nogle gange kan man jo selv se det til MD (hvis det er en dreng i hvert fald ).

Det er godt at høre at jeg ikke er den eneste der får trigget sin nervøsitet lidt af scanninger. Specielt "ekstra" scanninger  Jeg ville da nok besvime hvis de foreslog at give mig en ekstra hjertescanning 

Må jeg spørge hvorfor du blev scannet så ofte?

Anmeld

10. juni 2014

Clisolka

Christine skriver:

Jeg synes også jeg læser at dem der scanner har meget forskellige holdninger til om de vil se efter køn. Hende i dag spurgte om hun skulle se efter. Nogle gange kan man jo selv se det til MD (hvis det er en dreng i hvert fald ).

Det er godt at høre at jeg ikke er den eneste der får trigget sin nervøsitet lidt af scanninger. Specielt "ekstra" scanninger  Jeg ville da nok besvime hvis de foreslog at give mig en ekstra hjertescanning 

Må jeg spørge hvorfor du blev scannet så ofte?

Ja, det syntes jeg også at jeg har læst mange gange  Første gang spurgte hun om hun skulle kigge efter kønnet - og vi var jo nysgerrige, så selvfølgelig 

Til MD her sidste gang var vi slet ikke i tvivl, da vi så på skærmen - han viste det hele 

Haha ja, jeg frygtede virkelig den hjertescanning! Men alt gik godt  Her sidste gang fik jeg også en obligatorisk hjertescanning som jeg skulle igennem, der syntes jeg ikke jeg var så nervøs som sidste gang. 

Jeg har "haft" diabetes type 2, så de har holdt godt øje med mig igennem graviditeterne  Nu har jeg så flotte tal, så lægerne er meget i tvivl om jeg stadig har diabetes. Jeg ligger stadig under grænsen for, hvad der er diabetes, men jo mere jeg taber mig, jo flottere bliver tallene 

Anmeld

10. juni 2014

22

Babymor1013 skriver:

Mener vist at de kigger efter ganespalte til MD skanningen, så lidt ansigt skal de se.

Men det har formentlig ikke været et problem at se alligevel, for så ville de nok have indkaldt til en ekstra skanning. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.