Den skide kvalme :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2014

BabyMus

Mine Seaband reder mig hver gang jeg har kvalme! Og ellers så Sun Lollys og en enkelt gang har jeg haft cola hjemme, den var også god til kvalmen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

Mama85

Det der hjalp mig med min den første,var Cocio (og ikke en anden slags kakao, haha..) og chokolade, popcorn samt ananas og appelsiner.. Ikke ligefrem sunde madvarer, men de hjalp..så længe jeg spiste dem..nærmest konstant 

Anmeld

12. juni 2014

Mother-love

Jeg er også ramt af den sygeste kvalme og opkast. Har jeg været i snart 2 uger nu. (8+0 idag) igår købte jeg seaband i Matas. Og fra jeg tog dem på havde jeg ikke kvalme resten af dagen. Kunne endda drikke en cola uden den røg retur

Så de 130kr er altså givet godt ud

Anmeld

12. juni 2014

Mother-love

BabyMus skriver:

Mine Seaband reder mig hver gang jeg har kvalme! Og ellers så Sun Lollys og en enkelt gang har jeg haft cola hjemme, den var også god til kvalmen.

Sjovt cola har hjulpet dig. Jeg har modsat virkning på cola og sodavand idet hele taget

Anmeld

12. juni 2014

BabyMus

Mother-love skriver:

Sjovt cola har hjulpet dig. Jeg har modsat virkning på cola og sodavand idet hele taget

Ja okay. Det må også være meget forskelligt for person til person så. Jeg drikker normalt slet ikke sodavand. Jeg er ikke så vild med al det brus. Men en dag havde jeg haft gæster og havde derfor nogle sodavand tilovers og så prøvede jeg at drikke lidt cola, som jeg ellers slet ikke har drukket siden jeg var barn fordi jeg udover brus synes cola er alt for sødt, men så hjalp det faktisk!

Anmeld

12. juni 2014

Franzén

Dansk vand med lime og ingefærdråber.

og fiberkiks der virkede rigtig godt for mig.

især ingefær har også brugt det meget her i slutningen af min graviditet hvor min kvalme ligesom kom igen

Håber du finder noget der virker

Anmeld

12. juni 2014

Anonym trådstarter

Tak for alle de gode råd  Kvalmen er desværre ikke blevet bedre, og skal bare have huset fuld af gæster på lørdag, som ikke lige skal vide jeg er gravid endnu... Vil helst lige vente til jeg har været til nakkefoldsskanning... Skal også til møde på jobcentret imorgen, så det bliver bare en hård dag - men må medbringe lidt at spise og drikke, og håbe jeg ikke bliver alt for dårlig derovre... Indtil videre lever jeg af mælk, ristet brød, aftensmad kan jeg heldigvis spise endnu... men er ikke den store kødspiser når jeg er gravid. Om natten har jeg et æble i skiver stående ved min seng, som jeg kan spise lidt af, hvis kvalmen bliver for slem...

Anmeld

12. juni 2014

Christine

Anonym skriver:

Ja, tænk at jeg skulle brokke mig over det - sidder her i varmen og er gravid med nr. 4 - ca. 10. uge -  og er bare ramt af den ledeste, trælse kvalme... sådan har det været de sidste 5 uger - fra jeg står op om morgenen, til jeg går i seng - og hvad skal man leve af, når man har kvalme inden man spiser, og får kvalme ca 10 minutter efter man har spist? Aldrig med nogle af de 3 andre har det været så slemt, til trods for jeg endda kastede op med nr. 1 - og varmen gør det da bestemt ikke bedre 

Nå, men hit med jeres gode råd - hvad virkede for jer?  Og hvordan sikrede i jer at der kom nok væske indenbords? (Vand har en grim grim smag lige for tiden )

Lige nu ser jeg frem til at blive henvist til skanning, selv om lægen først vil sende mig afsted til alm. nakkefold, selv om jeg er i tvivl om termin...

Hej hej - nu snupper jeg endnu en tør knækbrød...

Jeg kan desværre heller ikke med vand under denne graviditet   Så det bliver oftest enten saftevand eller vand med noget presset citron i.

Desværre har jeg lige kastet op igen (er 19+5) og jeg har en mistanke om at gravitamin giver mig kvalme. Kender du noget til det?

I starten var det dog 24-7 kvalme, uanset hvad jeg spiste eller drak.

Anmeld

12. juni 2014

Frk_Louise

Seaband!

Knækbrød, ristet brød eller kiks

Sodavands-is

Frugt

og drikkeyoghurt.. 

Det var stortset det, jeg levede af de første 13-14 uger af min graviditet.. :-) Kunne ikke klare frituremad, sodavand, pizza, slik osv. Det gav mig bare endnu mere kvalme og tit halsbrand oveni. Halsbranden døjer jeg stadig med, men kvalmen forsvandt heldigvis i uge 14 og er der kun en sjælden gang imellem nu, om morgenen. Krydser fingre for, at din kvalme også snart går over, så du kan nyde din graviditet :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.