Den skide kvalme :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.234 visninger
18 svar
2 synes godt om
10. juni 2014

Anonym trådstarter

Ja, tænk at jeg skulle brokke mig over det - sidder her i varmen og er gravid med nr. 4 - ca. 10. uge -  og er bare ramt af den ledeste, trælse kvalme... sådan har det været de sidste 5 uger - fra jeg står op om morgenen, til jeg går i seng - og hvad skal man leve af, når man har kvalme inden man spiser, og får kvalme ca 10 minutter efter man har spist? Aldrig med nogle af de 3 andre har det været så slemt, til trods for jeg endda kastede op med nr. 1 - og varmen gør det da bestemt ikke bedre 

Nå, men hit med jeres gode råd - hvad virkede for jer?  Og hvordan sikrede i jer at der kom nok væske indenbords? (Vand har en grim grim smag lige for tiden )

Lige nu ser jeg frem til at blive henvist til skanning, selv om lægen først vil sende mig afsted til alm. nakkefold, selv om jeg er i tvivl om termin...

Hej hej - nu snupper jeg endnu en tør knækbrød...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

CarinaSB

Anonym skriver:

Ja, tænk at jeg skulle brokke mig over det - sidder her i varmen og er gravid med nr. 4 - ca. 10. uge -  og er bare ramt af den ledeste, trælse kvalme... sådan har det været de sidste 5 uger - fra jeg står op om morgenen, til jeg går i seng - og hvad skal man leve af, når man har kvalme inden man spiser, og får kvalme ca 10 minutter efter man har spist? Aldrig med nogle af de 3 andre har det været så slemt, til trods for jeg endda kastede op med nr. 1 - og varmen gør det da bestemt ikke bedre 

Nå, men hit med jeres gode råd - hvad virkede for jer?  Og hvordan sikrede i jer at der kom nok væske indenbords? (Vand har en grim grim smag lige for tiden )

Lige nu ser jeg frem til at blive henvist til skanning, selv om lægen først vil sende mig afsted til alm. nakkefold, selv om jeg er i tvivl om termin...

mandler hjalp mig rigtig meget :) Og tuc kiks .. :) Jeg sørgede for at have vand i køleskabet med citron i :)

Anmeld

10. juni 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Seaband var virkelig guds gave da jeg havde slem slem kvalme. Det stoppede ikke kvalmen, men gjorde den lidt mere udholdelig. Og gjorde at jeg da i det mindste kunne holde bare en smule mad nede.

Og ellers kakaomælk! Jeg nærmest levede af kakaomælk da kvalmen var allerværst. Kunne snildt drikke 2 liter på en dag - Og så kunne jeg langt bedre holde det nede end vand. Hvis jeg drak et glas vand kunne jeg godt forvente det retur inden for et kvarter 

Anmeld

10. juni 2014

Hugoline.

B6-vitamin
Ingefær-te
Kvalmestillende på recept
Seabands
Små måltider i løbet af dagen / natten
Masser af frisk luft
Alnok

Inter hjalp hos mig, men jeg var også meget hårdt ramt.

Anmeld

11. juni 2014

AnneBJ

Akupunktur, tog ikke det hele, men toppen!

Chips
KOLD kakao, gerne inden jeg stod op
Kiks (hellere tuc end mariekiks herhjemme)
Vandmelon
Kolde, friske ting generelt
At undgå stærkt lugtende/smagende madvarer og varm mad generelt
MASSER af søvn og MASSER af væske! Hvis vand smager grimt, så prøv saft, isthe, kakao osv.
Is, sodavandsis kan også bedre væskebalancen

God bedring - jeg føler med dig!

Anmeld

11. juni 2014

stjernehimmel

ALT med chokolade.. melon og lemon sodavand(den billige fra rema.....) 

Anmeld

11. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Små måltider i små bidder! Sodavandsis. Saftevand. Greasy mad  Vildt underligt men en dag hvor jeg havde vildt meget kvalme, var vi forbi mcD, min kæreste købte nogen cheeseburgere, og jeg spiste sgu 2 uden de kom retur, og kvalmen stilnede af!!!! Men, det er jo et skråplan uden lige  Haha

Anmeld

11. juni 2014

AnneBJ

Mor11 skriver:

Små måltider i små bidder! Sodavandsis. Saftevand. Greasy mad  Vildt underligt men en dag hvor jeg havde vildt meget kvalme, var vi forbi mcD, min kæreste købte nogen cheeseburgere, og jeg spiste sgu 2 uden de kom retur, og kvalmen stilnede af!!!! Men, det er jo et skråplan uden lige  Haha

Det er sikkert fordi det er så salt, at det binder væsken i din krop og din væskebalance dermed bliver bedre.. Jeg har i hvert fald haft det lige sådan med junkfood da jeg havde allermest kvalme!

Anmeld

11. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
AnneBJ skriver:

Det er sikkert fordi det er så salt, at det binder væsken i din krop og din væskebalance dermed bliver bedre.. Jeg har i hvert fald haft det lige sådan med junkfood da jeg havde allermest kvalme!

Haha, fedt det ikke kun er mig!  Men ja, det kan da godt være saltet der gør det

Anmeld

11. juni 2014

Lise

Jeg har slet ikke været hårdt ramt, men jeg har da haft lidt graviditetskvalme. For mig hjalp hvidt brød, kiks, frisk melon, agurk, clementiner/appelsiner, og æbler skåret ud i små stykker.

Kunne også forestille mig at saftevand og sodavand ville være godt. Og sodavandsis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.