"Modermælk i grød"
Hej Catrine
Sikke nogle gode svar du kommer med. Har du også et til mig?
Jeg har en dejlig pige på 5,5mdr som bliver ammet fuldt ud og er begyndt på skemad. Hun får skemad 3 gange om dagen. Hun får meget lidt ad gangen og får måske 1-2dl tilsammen på hele dagen.
Mit spørgsmål er: Modermælk i grød/mos. Kan jeg undgå mme og bruge mit eget? Jeg vil så gerne nøjes med mit eget mælk og undgå færdiglavede grøde, men synes det bliver meget kompliceret når vi er nogle steder (jeg render jo ikke lige rundt med mit mælk på pulver) og samtidig med grøden/mosens konsistens?
Har du nogle gode råd til at bruge ens eget mælk til hjemmelavet grød/mos sådan at både konsistens og det praktiske går op både hjemme og som 'madpakke'?
Mange hilsner Sussi
Catrines svar
Hej Sussi
Tak for de søde ord! :-) Jeg håber også at du kan bruge mit svar. :-)
Jeg kan sagtens forstå at du helst vil undgå mme, og det kan du også sagtens! Du kan enten malke lidt ud og have stående i køleskabet, eller du kan gøre som jeg selv gjorde: tryk/malk lidt mælk ud i grøden når den er færdig. Altså bare direkte ned i skålen/tallerkenen! Man kan jo altid gå ind i et rum hvor man er alene. :-) Det er altså det allernemmeste. :-)
Hvis du en dag er ude, og ikke har mulighed for diskret at malke lidt ud, så kan din datter sagtens klare sig med mosen/grøden uden mælk den ene gang.
Håber det var svar nok, ellers må du endelig skrive igen.
Mange hilsner fra Catrine
Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.
Forældre og Fødsel: fogf.dk
Anmeld