Hvordan var din kvalme ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2014

mrhl

Konstant kvalme fra uge 6-20 ca. Med opkast mellem 5-10 gange dagligt. Følte lidt jeg ligeså godt kunne flytte ud på toilettet og bo der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2014

Mor til F

Jeg havde sammenlagt 3 dage med kvalme og opkast i 1. trimester,  så heldigt sluppet. 

Fra uge 26+ kom det igen, hyppigere kvalme og tit med opkast.

Værst lige efter jeg har forsøgt at spise om morgenen, samt om aftenen nogle timer efter aftensmaden. 

Har nu 39 dage, til prinsessen kommer til verden ♥ og kaster op næsten en gang dagligt

Anmeld

9. juni 2014

Sunsmile

Jeg havde en ond kvalme fra uge 7-10, i uge 9 kunne jeg intet holde i mig, blev indlagt 1 dag hcor jeg fik 1, 5 l drop, b vitaminer og akupunktur og fik det så gradvist bedre dag for dag og efter 3-4 dage kunne jeg spise næsten normalt igen. Er i uge 14 nu og har kun haft lidt kvalme af og til om aftenen siden uge 10
Hvor langt er du og hvor meget kvalme har du, siden du spørger?

Anmeld

9. juni 2014

marieo

Sunsmile skriver:

Jeg havde en ond kvalme fra uge 7-10, i uge 9 kunne jeg intet holde i mig, blev indlagt 1 dag hcor jeg fik 1, 5 l drop, b vitaminer og akupunktur og fik det så gradvist bedre dag for dag og efter 3-4 dage kunne jeg spise næsten normalt igen. Er i uge 14 nu og har kun haft lidt kvalme af og til om aftenen siden uge 10
Hvor langt er du og hvor meget kvalme har du, siden du spørger?

Må jeg spørge hvad der gjorde udfaldet i forhold til at du blev indlagt. Jeg lider pt. voldsomt meget af kvalme, hele dagen, kaster mest op om morgenen, men får næsten ikke noget mad i løbet af dagen og det begynder at tære på mig. Jeg tilbringer hele dagen i min sofa, og kan slet ikke bevæge mig nogle steder. Har fået akupunktur ved egen læge, men synes godt nok det er hårdt lige nu, og synes det er op ad bakke hvis det skal vare ved.

Anmeld

9. juni 2014

Sunsmile

marieo skriver:

Må jeg spørge hvad der gjorde udfaldet i forhold til at du blev indlagt. Jeg lider pt. voldsomt meget af kvalme, hele dagen, kaster mest op om morgenen, men får næsten ikke noget mad i løbet af dagen og det begynder at tære på mig. Jeg tilbringer hele dagen i min sofa, og kan slet ikke bevæge mig nogle steder. Har fået akupunktur ved egen læge, men synes godt nok det er hårdt lige nu, og synes det er op ad bakke hvis det skal vare ved.

Jeg havde ikke kunne holde hverken vådt eller tørt inde i 2 dage +at der kom galde med op når jeg kastede op, da jeg så ringede til lægen fik jeg en tid samme dag, han sagde at han ville sende mig til akupunktur hos mit fødested 2 dage efter.
Jeg tænkte, akupunktur er det virkelig nok. Der gik så yderligere 2 dage, hvor jeg stadig intet ku holde i mig jeg kunne ikke få mig selv til at spise og drikke da jeg vidste det ville komme op igen, så ringede jeg til lægen igen og spurgte om Han ikke havde noget som ku holde opkastningerne væk, men han sagde at de sku nok tage sig godt af mig på sygehuset.
Jeg troede jeg skulle ind og ha akupunktur, men så fik jeg taget en urin og en blodprøve og så sagde de at jeg sku ha drop og alt det andet, så jeg endte med at ligge der i 4 timer.

Men det lægen også kan spørge til at din vægt, hvis du taber dig for meget, kan det være manglende væske og det kan blive rigtig skidt på sigt. Jeg tabte mig 4 kg på 4 dage.

Håber du kan bruge det til noget, jeg mener jo at alm kvalme er ok, men hvis du også kaster op og føler dig så afkræftet at du ikke kan holde noget ud. Så mener jeg jo du skal ha fat i lægen og ha en alvorlig snak med ham/hende. for dig

Anmeld

9. juni 2014

FrkRaarup

Anonym skriver:

Som overskriften lyder, så ønsker jeg at høre fra jer hvor i fik kvalme tidlig i graviditeten.

hvor slem var kvalmen i uge?

uge 5 ?

uge 6 ?

uge 7 ?

uge 8 ?

:-) og hvor længe varet den ? 

Jeg havde kvalme fra uge 10 til et par dage inden jeg fødte i 37+0

Jeg havde kvalme dagen lang. Når jeg bukkede mig var jeg ved at kaste op.
Der var utrolig meget mad jeg ikke kunne tåle og en del drikkelse jeg heller ikke kunne.

Jeg havde så vild halsbrand at jeg i lange perioder ikke kunne ligge ned. Oveni havde jeg refluks.

Tabte mig en del i starten og fandt desværre aldrig noget der hjalp.
Små ofte måltider af frugt hjalp, men blev aldrig fri.

Led også af migræne og bækkenløsning.

Nu er jeg 9+1 og lider ikke rigtig af noget endnu. .

Anmeld

9. juni 2014

M (:

Anonym skriver:

Som overskriften lyder, så ønsker jeg at høre fra jer hvor i fik kvalme tidlig i graviditeten.

uge 5 ?

uge 6 ?

uge 7 ?

uge 8 ?

12 til 18 og ca 32 og frem til fødslen 36+3. 

Anmeld

9. juni 2014

stjernehimmel

Kvalme 4 uge... og nu 7 uge og kan INTET holde mig mig, eller fortage mig noget er SMASK dårlig..

Og tvivler på det bliver bedre de næste par uger... 

Eksamener aner jeg ikke lige hvordan jeg skal gennemføre pt---

Anmeld

9. juni 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

uge 5 ?

uge 6 ?

uge 7 ?

uge 8 ?

Meget slem fra uge 5- 18

Anmeld

9. juni 2014

Krussedulle

Anonym skriver:

uge 5 ?

uge 6 ?

uge 7 ?

uge 8 ?

I de 4 uger! Fuldstændig forfærdelig!!! Kastede op mellem 8 og 16 gange, dagligt!!

Det gjorde jeg sådan set indtil uge 16-18 stykker!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.