Bør jeg ringe til FG

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.513 visninger
17 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2014

Anonym trådstarter

Har valgt at være anonym af hensyn til tidligere forløb og min omgangskreds reaktioner herpå 

jeg er 3 gangs gravid, og 35 uger henne med svangerskabsforgiftning i begge graviditeter og er derfor meget obs denne gang, født hhv 35+3 og 37+6 pga ssf de andre gange. 

Jeg har været inde til tjek af flere omgange, og som venligt falder mit blodtryk når jeg kommer ind(bliver meget beroliget af at vide jeg er i trygge hænder hvis der skulle ske noget) 

mit protein har svinget op og ned, det samme med væske i kroppen, er dog begyndt at have sovende hænder og fødder, arme og ben  

herhjemme svinger blodtrykket men svinger ofte op i en højde som hør mig utryg, generelt ligger det bagerste tal mellem 90 og 100, ved fra tidligere hvor hurtigt det pludselig kan vende

efter en aktiv dag i går, fik jeg det meget dårligt i nat, har det dog bedre men er generelt meget plaget af svimmelhed og hovedpine og kvalme, generel utilpashed og uro i kroppen, har det bare underligt og føler det som de andre gange i optrækket, føler lidt en tendens. 

Jeg ved ikke om jeg bør ringe til FG og blive tjekket, eller om  der kan være bud på hvad der ellers kan give generne, de har været her flere uger men bliver roligt værre  

føler bare det er til besvær og frygter de til sidst ikke vil tage mig alvorligt hvis jeg igen kommer ind og det ser ok ud og igen bare skal gå hjem på sofaen, sidst sad jeg over 3 timer og ventede og smadrede mit bækken og så lå blodtryk jo fint, og fik besked om at gå hjem og ta nogle panodiler, af den læge jeg generelt ik kan med, så blev i forvejen trist da jeg så det var hende jeg skulle snakke med efter undersøgelsen ved jm 

mærker masser af liv, men er tæt på at bryde sammen fordi jeg gennem flere uger bare har passet på og det ikke hjælper og føler mig så frustreret. Har indtil nu kunne aflede med hæklerier, men kan ikke rigtig pga de snurrende fingre og kan ikke finde ro

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2014

Maja88

Ring ring ring..
Svangreskabsforgiftning må man aldrig tage let på

Anmeld

8. juni 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår
Hej

Jeg synes også at du bør ringe - fortæl dem om din utryghed og gener.

Du er ikke til besvær

Anmeld

8. juni 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ring!!! Hellere 10 gange for meget end en for lidt. De tager dig helt sikkert alvorligt taget din ssf i betragtning. Hvis ikke de gør er de ikke professionelle nok.

Anmeld

8. juni 2014

Fumbo

Helt enig med de andre. Hellere ringe en gang for meget end for lidt.

Jeg har selv været i kontakt med dem nogle gange da mit blodtryk holder sin helt egen fest (svinger for det nederste mellem 84 og 115) så jeg skal tage det to gange om dagen nu efter aftale med dem og ringe hvis det ligger højt flere målinger i træk eller hvis jeg begynder at få hovedpine, blive svimmel eller får syns forstyrrelser.

Og så lige en  og håber på det bedste

Anmeld

8. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Hvis man er bekymret, skal man altid ringe til FG, det er det de er der for..

Mht dit blodtryk, tager du det selv flere gange dagligt, hvis ja, er det så en aftale med lægen, eller noget du blot selv holder øje med? Hvis du selv blot holder øje med det, så syntes jeg du skal lade være, det kan jo også være med til at stesse dig. Så mærk hellere efter om hvordan du har det, og husk masser af væske og hvil i disse varme dage..

Anmeld

8. juni 2014

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvis man er bekymret, skal man altid ringe til FG, det er det de er der for..

Mht dit blodtryk, tager du det selv flere gange dagligt, hvis ja, er det så en aftale med lægen, eller noget du blot selv holder øje med? Hvis du selv blot holder øje med det, så syntes jeg du skal lade være, det kan jo også være med til at stesse dig. Så mærk hellere efter om hvordan du har det, og husk masser af væske og hvil i disse varme dage..

Tak allesammen, er aftalt med lægen at jeg holder øje, synes dog det er meget forskelligt hvem jeg snakker med hvor seriøst det bliver taget, på trods af jeg havde ssf i begge graviditeter, så gør mig jo utryg denne gang. Bruger bla målingerne til at få det ned, ved feks aktivitet eller travle dage, og har virket, men kun til en hvis grænse. Tager det mest når det kommer symptomer, og er nok desværre meget kropsbevidst og har kunne mærke det de andre gange selv i opløbsfasen. 

Mit laveste tal svinger generelt mellem 90-100 med enkelte målinger under og over, og det højeste/forreste ligger og svinger noget mere, men fik at vide det var ok og det vigtigste varder bagerste tal, det måtte ikke komme over 100 og er også sket nogle gange efterhånden, havde dog en måling der sagde 159/127 og fik heldigvis med hvile, blodtrykket til at falde igen 

Anmeld

8. juni 2014

Maja88

Men snakkede du med vagtlægen?? Ikke fødegangen??

Anmeld

8. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes helt sikkert også at du ska ringe til fødegangen, så de ka tage dig ind til tjek.

Jeg havde ssf i min første graviditet, og blev derfor fuldt med extra Scaninger hver 14 dag, fra uge 12 og indtil jeg fødte i uge 40.

Syntes helt sikkert at du ska snakke med dem om evt at komme blodtrygs behandlig, hvis dit bt svinger så meget. 

Hvor langt er du henne? Vh stine

Anmeld

8. juni 2014

Maja88

StineW79 skriver:

Syntes helt sikkert også at du ska ringe til fødegangen, så de ka tage dig ind til tjek.

Jeg havde ssf i min første graviditet, og blev derfor fuldt med extra Scaninger hver 14 dag, fra uge 12 og indtil jeg fødte i uge 40.

Syntes helt sikkert at du ska snakke med dem om evt at komme blodtrygs behandlig, hvis dit bt svinger så meget. 

Hvor langt er du henne? Vh stine

Det står 35 uger ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.