1 1/2 år mellem søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2014

Vivienne

Anonym skriver:

Hej piger.
Er der nogen der har børn med 1 1/2 år imellem dem?

Vi havde besøg af et vennepar med barn igår, og min kæreste så hvor meget glæde vores børn havde af hinanden. De er 7 og 10 mdr.
De sad og hyggede og legede sammen.

Og så siger min kæreste så: det kunne da være vi skulle lave en til, når de har så meget glæde af hinanden.

Vi har snakket om at starte til august før, så der er vores barn 9 mdr. Og hvis jeg bliver gravid i første hug, så vil der blive 1 1/2 år imellem dem.

Er det for lidt? Er det synd for den store? Er det ikke VIRKELIG hårdt?
Først havde vi tænkt der skulle være 3-4 år imellem dem, så den store forstod lidt mere og kunne blive inddraget lidt mere i den lille.

Og hvad vil folk tænke, når man bliver gravid så hurtigt? Min søster har før sagt hun synes det er synd med så lille en aldersforskel. Mange vil nok også tro det er et uheld

Håber på nogle gode svar

Der er 14 måneder imellem min søster og mig, og det er simpelthen noget af det bedste. Vi har hele vores liv fulgt hinanden ift. uddannelse, teenage-år, osv.

I dag er hun min bedste veninde og jeg ville ikke lave om på noget som helst - og heller ikke på vores aldersforskel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2014

Kløver

Jeg har 14 mdr mellem mine og er bestemt fordele og ulemper 

fordele er bestemt det sammenhold de får, mine er meget tætte og enormt glade for hinanden, de er nu 2 og 3 år 

ulempen er nok at det er hårdt når de er helt små, både som gravid men også når den yngste er under 1-1.5 år. Det er meget arbejde, men bestemt også mange glæder, og de glæder nyder mine unger godt af. når de er lidt større og frem giver det også fordele i forhold til aktiviteter, er skønt at der ikke er så langt imellem så man bedre kan lave noget hvor de begge imødekommes, og med lillebror bliver der 3.5 år imellem nr 1 og nr 3 så de vil nemmere kunne lege sammen og især når vi tager i feks Legoland osv, da de vil være tæt på samme niveau. Der er 8 år mellem min yngste søster og jeg og der ser jeg fordelen for mine unger at der er så kort imellem

Anmeld

8. juni 2014

Aabye

Der er 18 mdr mellem mine to drenge.. 
Ja det er hårdt.. Men hold op de to har meget glæde af hinanden.. Lillebror er selvfølgelig drøn irriterende fordi han ikke kan lege på samme måde som sin storebror.. 

Men de elsker hinanden, og jeg fortryder aldrig at jeg har fået ungerne så tæt på hinanden og gjorde det gerne igen hvis økonomien var til det.. Mht til at sove i barnevogn så har det her ikke været et problem.. Man kan jo sagtens købe en billig ekstra vogn til middagslurene.. 

Anmeld

8. juni 2014

EnSødMor

Anonym skriver:

Hej piger.

Vi havde besøg af et vennepar med barn igår, og min kæreste så hvor meget glæde vores børn havde af hinanden. De er 7 og 10 mdr.

Og så siger min kæreste så: det kunne da være vi skulle lave en til, når de har så meget glæde af hinanden.

Vi har snakket om at starte til august før, så der er vores barn 9 mdr. Og hvis jeg bliver gravid i første hug, så vil der blive 1 1/2 år imellem dem.

Først havde vi tænkt der skulle være 3-4 år imellem dem, så den store forstod lidt mere og kunne blive inddraget lidt mere i den lille.

Og hvad vil folk tænke, når man bliver gravid så hurtigt? Min søster har før sagt hun synes det er synd med så lille en aldersforskel. Mange vil nok også tro det er et uheld

Håber på nogle gode svar

INGEN herinde kan svarer dig på om det er for tidligt, synd eller for hurtigt, ej hellere hvad folk vil tænke for det er forskelligt..

Jeg er gravid med nr 2 (dreng) har en pige på 20 måneder i forvejen, der bliver 23 måneder imellem dem, og for os er det helt perfekt! - Jeg havde bækkenløsning i første graviditet og det var så hårdt, vidste det ville komme igen her anden gang, dog værre... Det har været rigtig hårdt og kæmper hver dag for at være der 100% for min datter, men jeg fortryder ikke et sekund at vi har valgt som vi har, overhovedet ikke! 

Vi er 4 piger i familien, med 2 års mellemrum alle sammen, og kunne ikke se en bedre forskel end det! - Jeg syntes ikke jeres nuværende barn er en baby endnu, slet ikke... Det handler mere om rutine og personlighed hvordan det kommer til at blive.. 

Jeg glæder mig helt vildt til at blive mor til to, syntes det er det mest fantastiske at få børn og især at give mit nuværende barn en søskende! 

Jeg ved det bliver benhårdt, men hvem havde sagt det ville være nemt? 

Jeg syntes i skal gøre lige som i syntes, det er kun jer selv der kan vurderer hvad der er bedst.

Anmeld

8. juni 2014

Wik

Jeg synes på ingen måde det er synd. Hvis man føler man kan give to kærlighed og omsorg så er man et langt stykke. Det er skønt at nyde de første år med sin lille, men  det er ikke synd hvis man føler sig rustet til at drage omsorg for to. 

Der er 2,9 år mellem mine piger og der har heller ikke været noget, de elsker hinanden. Og hun var moden og parat til opgaven da lillesøster kom. De kan sagtens lege sammen, trods den store aldersforskel. Men det er selvfølgelig på meget forskellige niveauer.

I vores tilfælde kunne vi godt have ventet kortere tid set i bakspejlet. Vores nummer to var nem og mild og sov meget i starten så det var en meget bild måde at blive storesøster på. Vores datter kunne tale helt flydende og var renlig så det var ikke den store udfordring for os at blive forældre til to, og det ved jeg det er for nogen. 

Jeg synes det handler om jer som par og primærpersoner. Hvis I føler I kan overskue to små på en gang, og i støtter hinanden og er gode til at hjælpes ad, så synes jeg ikke det er synd overhovedet. At få en søster er bror er en kæmpe gave, og de vil få rigtig meget glæde af hinanden. I starten vil i være ekstremt meget på, men igen er der forskel på de børn vi får. 

Man skal nok overveje: Hvordan har ens krop det, er den fysisk klar, ammer man er det måske synd at ligge det på hylden fordi man ønsker sig et barn mere, har man overskud og hvordan ville hverdagen være. Når man har tænkt over tingene og gjort op med sig selv hvad man vil og kan, så må det være det afgørende i ens beslutning. 

knus og solskin

Anmeld

8. juni 2014

StudPsyk

Hej piger.

Håber på nogle gode svar

Vi har 1½ år mellem os (næsten præcist, 1½ år og 3 dage). Jeg synes ikke det er synd, hvis man formår at håndtere situationen på en måde, der tager hensyn til alle parter. Hvis man vil bruge "det er synd"-argumentet, kan man jo lige så godt sige, at det er synd for barnet der har været vant til at være alene i 4 år, som pludselig skal have en søskende. Det synes jeg så heller ikke det er. Så min grundholdning er helt klart, at der ikke er noget rigtigt og forkert i forhold til hvor tætte ens børn bør være, det kommer helt an på hvordan man fungerer som familie.

Jeg ved ikke lige hvad jeg ellers skal skrive. Jeg synes vi har en rigtig god familiedynamik herhjemme, og vi har ikke haft problemer med jalousi. Nu hvor den lille er så stor, at han kan stjæle hendes legetøj, kan der godt komme lidt konflikter imellem dem, men det tror jeg sgu ikke man kan undgå uanset aldersforskellen. Min bror og jeg var som hund og kat som små, og der er 4 år mellem os

De er rigtig glade for hinanden begge to, så det har været det rette valg. Og jeg synes helt ærligt ikke det har været hårdt. Nu er lillebror også vildt nem og har altid sovet godt, det har meget at sige

Nårh ja, Rose har stort set altid sovet til middag i sin seng, så det var ikke et problem med barnevognen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.