1 1/2 år mellem søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.310 visninger
15 svar
12 synes godt om
8. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej piger.
Er der nogen der har børn med 1 1/2 år imellem dem?

Vi havde besøg af et vennepar med barn igår, og min kæreste så hvor meget glæde vores børn havde af hinanden. De er 7 og 10 mdr.
De sad og hyggede og legede sammen.

Og så siger min kæreste så: det kunne da være vi skulle lave en til, når de har så meget glæde af hinanden.

Vi har snakket om at starte til august før, så der er vores barn 9 mdr. Og hvis jeg bliver gravid i første hug, så vil der blive 1 1/2 år imellem dem.

Er det for lidt? Er det synd for den store? Er det ikke VIRKELIG hårdt?
Først havde vi tænkt der skulle være 3-4 år imellem dem, så den store forstod lidt mere og kunne blive inddraget lidt mere i den lille.

Og hvad vil folk tænke, når man bliver gravid så hurtigt? Min søster har før sagt hun synes det er synd med så lille en aldersforskel. Mange vil nok også tro det er et uheld

Håber på nogle gode svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2014

LinLin

JEG synes det er synd for den ældste når der er under 2 1/2 år når h*n bliver storesøster/-bror....

Der er fire år og en uge imellem mine drenge og de har altså også meget glæde af hinanden og da lillebror kom var storebror selvhjulpen med det meste og han forstod fuldt ud at han lige måtte vente indimellem. Der har ALDRIG været jalousi!

Der bliver ca samme forskel ml nr to og tre

Anmeld

8. juni 2014

Anonym trådstarter

JEG synes det er synd for den ældste når der er under 2 1/2 år når h*n bliver storesøster/-bror....

Der er fire år og en uge imellem mine drenge og de har altså også meget glæde af hinanden og da lillebror kom var storebror selvhjulpen med det meste og han forstod fuldt ud at han lige måtte vente indimellem. Der har ALDRIG været jalousi!

Der bliver ca samme forskel ml nr to og tre

Tak for dit ærlige svar

Det er også det vi har tænkt først og så er der ikke 2 der skal sove lur og bruge barnevogn osv..

Men jeg har en søster med 4 år imellem og en søster med 2 år imellem. Og har helt klart haft meget mere glæde af hende med 2 år imellem

Det er svært..

Anmeld

8. juni 2014

LinLin

Anonym skriver:

Tak for dit ærlige svar

Det er også det vi har tænkt først og så er der ikke 2 der skal sove lur og bruge barnevogn osv..

Men jeg har en søster med 4 år imellem og en søster med 2 år imellem. Og har helt klart haft meget mere glæde af hende med 2 år imellem

Det er svært..

Jeg tror helt klart det handler allermest om personlighed - om man får glæde af hinanden

Jeg har en lillebror der er 6 år yngre. Vi er så forskellige som man kan være og har ikke haft glæde af hinanden (nu synes jeg så også det er for langt imellem ) men fordi vi er så forskellige og virkeligt intet har tilfælles, så jeg tror ikke ville have haft mere glæde af hinanden med to år imellem...

Anmeld

8. juni 2014

Christine

Anonym skriver:

Hej piger.

Vi havde besøg af et vennepar med barn igår, og min kæreste så hvor meget glæde vores børn havde af hinanden. De er 7 og 10 mdr.

Og så siger min kæreste så: det kunne da være vi skulle lave en til, når de har så meget glæde af hinanden.

Vi har snakket om at starte til august før, så der er vores barn 9 mdr. Og hvis jeg bliver gravid i første hug, så vil der blive 1 1/2 år imellem dem.

Først havde vi tænkt der skulle være 3-4 år imellem dem, så den store forstod lidt mere og kunne blive inddraget lidt mere i den lille.

Og hvad vil folk tænke, når man bliver gravid så hurtigt? Min søster har før sagt hun synes det er synd med så lille en aldersforskel. Mange vil nok også tro det er et uheld

Håber på nogle gode svar

Personligt så synes jeg stadig man er baby når man er 1½ år. Jeg vil også sige at 2. (og 3.) graviditet er MEGET hårdere end med første barn, fordi der jo er en at passe så man ikke bare kan hvile som gravid. Allerede af dén grund ville jeg aldrig vælge så kort en aldersforskel. Jeg kan også godt lide at "være lidt mig selv i min krop" før jeg bliver gravid igen 

Mht. søskende så tror jeg generelt "man" anbefaler 3 år. Der er 3½ år imellem vores drenge og de har rigtigt meget glæde af hinanden! Så jeg ville ikke skynde mig af dén grund.

Jeg forstår godt at man ønsker sig at få en baby, de er lækre, men jeg synes stadig i har en baby  Og ærligt talt, så kræver de mere og mere jo ældre de bliver (efter min mening) og derfor synes jeg 1½ er en lidt problematisk alder at skulle passe sammen med en nyfødt. De skal lære så meget i den alder og jeg tror de har brug for støtte, så efter min egen mening så synes jeg det er lidt synd for den store hvis der kun er 1½ år imellem.

Anmeld

8. juni 2014

MorT3Banditter

Anonym skriver:

Hej piger.

Håber på nogle gode svar

Jeg har tre drenge på 7 uger, 3 år og 5 år.

De to på 3 og 5 har rigtig meget glæde af hinanden nu men jeg vil sige at det var hårdt i starten da den store kun var 2 år da lillebror kom. Men der har aldrig været jalousi.

nu er der lige knap 3 1/2 år i mellem den mindste og den midterste og det syns jeg er perfekt for ham på 3 1/2 kan klare meget mere end et barn på 2 år. 

Har et vennepar med to børn hvor der kun er 1 år i mellem og det er simpelthen så synd syns jeg. Og der er tit jalousi indblandet. 

Men alle børn er meget forskellige. Jeg er selv nr to i rækken af fire piger hvor vi i dag er 20, 23, 25 og 27 og vi har alle glæde af hinanden på kryds og tværs. Jeg kan pjatte med den yngste, rådgive den næste og få råd af den ældste  

Anmeld

8. juni 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Hej piger.

Håber på nogle gode svar

Jeg går ikke så meget op i aldersforskel på søskende, de kommer når de kommer så længe et barn får søskende så syntes jeg det er perfekt, det er nemlig efter min mening den største gave man kan give sit barn

Monica

Anmeld

8. juni 2014

L&V

Der er 22mdr mellem vores og syntes det er perfekt. Ville gerne ha haft lidt mindre afstand men sådan ville skæbnen det ikke.. Det er da hårdt i perioder men det tror jeg altid det er uanset aldersforskel.
Vores har meget glæde af hinanden og det bliver mere og mere kan vi se.

Jeg kan ikke se hvordan det er synd for den store at blive beriget med en søskende

Anmeld

8. juni 2014

Joan ( Smallie )

Der er 19 måneder mellem mine. Det var helt vildt hårdt i starten men det bliver jo også en hverdag og så bliver det kun nemmer og nemmer.

Jeg personligt vil ikke have gjort det anderledes eller jo det ville jeg for den bette er en upser men idag fungere det helt som det skal og de har meget glæde af hinanden.

I skal sætte jer ned og snakke det godt igennem for det bliver hårdt og i bliver nød til at hjælpe hinanden med det og så skal i blive ved med at huske på den lille stadig er lille.

Når jeg ammet den lille sad vi tit og læste bøger og det havde de begge glæde af og den dag i idag kan den stor stadig huske det som gode hyggestunder. Han bliver 7 om lidt.

Men hvis i har modet på det og er enig om det så spring ud i det. Men i skal vide det er hårdt men for mig har det været det værd.

Anmeld

8. juni 2014

majba

Anonym skriver:

Hej piger.

Håber på nogle gode svar

Der er 15 måneder mellem mig og min søster og vi har til tider meget glæde af hinanden og til tider hader vi hinanden. Det tror vi havde gjort selvom det var mere forskel. Min familie gør meget ud af vi er sammen alle fire, så vi er vant til at være tæt.
Men puha hvor kan det være hård! Jeg har ikke altid været det hurtigste til tingene hvor min søster har løbet igennem tingene. Så jeg har skulle kæmpe for at følge med. Min søster udviklet sig hurtigere end jeg gjorde, det var så hård! Jeg har næste aldrig fået lov til at være den store, fordi de ting jeg måtte, måtte min søster på næsten samme tid for ikke at skulle blive misundelig. Min søster har været hurtigt til at bestemme hvad hun ville, og det skulle jeg hører for i langtid, og ikke mindst ble kærester med en af mine klasse kammerater.
Jeg elsker minsøster, men Gud hvor er det hårdt at have en der "følger en i røven" hele tiden :-)
Jeg ville ikke vælge at få børn så tæt på hinanden. Det hård hvis den store er lidt langsom og den lille er hurtige til tingene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.