Billigt bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2014

HB90

Helene Boysen skriver:

Vi var 80 til vores bryllup, det kostede 30.000 og var lige som vi havde drømt om :-) 

tøj: 1000,- min moster er syerske, så hun syede jakkesæt og min kjole. Det eneste vi købte var det yderste lag stof til kjolen, sko, strømper osv. 

Mad + drikke: 12.000,- jeg lavede al maden selv (4-retter) og drikkevarer købte vi i Tyskland da vi bor i Sønderjylland. 

Servering: 4 af mine forældres venner. 2000,- 

location: Kæmpe Hvidt telt i mine forældres have. Kostede 5000,- at leje fra onsdag-søndag inkl. Opsætning og at pakke det sammen igen. 

Musik: 2500,- min brors venner har et kanon band der spiller super god dansemusik. De spillede fra 20-03 :-)

kage: gave fra min farmor

ringe: 1000,- vi fik mine svigerforældres gamle ringe, og fik dem støbt om, diamant i min + ingravering. Fik det lavet i tyrkiet. 

Fotograf: en af gæsterne er fotograf, og gaven fra ham var at tage billeder under hele dagen :-) 

stole+borde+service: lånt af mine forældres nabo gratis :-) 

herudover har vi købt pynt til borde og telt, små gaver til alle der har hjulpet osv. Det var simpelthen den bedste dag i mit liv, og havde vi været millionærer, tror jeg ikke vi havde valgt at gøre det anderledes :-) totalt afslappende og festlig dag sammen med familie og venner :-) 

Og når ja. Min brudebuket medbragte alle gæster hver deres yndlingsblomst til. En veninde der er blomsterbinder stod i våbenhuset i kirken og tog imod blomster og bandt den lige så frit som folk ankom til kirken. Den var super smuk og passede perfekt ind i vores multifarve tema :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej alle :-) tusind tak for jeres svar. Jeg kan godt se at der er mange forskelle på jeres budgetter, men folk prioterer også forskelligt.

Jeg har forsøgt at lægge et budget sammen med min mor. Det hedder ca 20.000kr.

Anmeld

5. juni 2014

serinasmor

Anonym skriver:

Hej alle :-) tusind tak for jeres svar. Jeg kan godt se at der er mange forskelle på jeres budgetter, men folk prioterer også forskelligt.

Jeg har forsøgt at lægge et budget sammen med min mor. Det hedder ca 20.000kr.

Hold da op der lyder ikke af meget ... Hvad har i sat af til de forskellige poster ? Har i allerede lokale? I det hele taget hvad er jeres plan ..

Jeg spørger kun fordi vi også gerne vil giftes - men den slagsk koster mange penge og pt prioriterer vi at spare op til hus

Anmeld

5. juni 2014

isabellasmor

Vi vil gerne giftes. Men vores bryllup skal ikke få os til at gå fallit.

Vi vil holde et kirkebryllup og vi bliver omkring 60 gæster. Festen skal holdes i 2015.

Hvad gjorde i/har i gjort, for at gøre jeres bryllup så billigt som muligt?
Hvad endte det med at koste?

Vi kom af med 12000-15000 kr , 30 mennesker.

Mad udefra, buffet. 

Øl, vin , spiritus,  sodavand.

Musik udefra skulle der ha været,, men meldte fra et par dage før pga sygdom.

Tøj til mig (hvid traditionel kjole , min mormor lavede den, vi betalte så materialerne, samme med vores datter kjole) 

Min mands tøj

Ringene

Pynt og brudebuket

Bryllupsdage,  igen min mormor, vi betalte materialerne. 

Fotograf, det stod min bio far for. 

"Morgengaver" 

Lokale og køkkenhjælp

Hmm. Har sikkert glemt noget, men altså det kan sagtens lade sig gøre uden at skulle bruge 500000 kr. 

Anmeld

5. juni 2014

Lunae

Anonym skriver:

Jamen vi vil gerne holde det i forsamlingshus eller noget. Regner med at lave forret og dessert selv og så buffet udefra.

Vi vil holde det småt, for familie og nærmeste venner. Det behøver ikke være stort og prangende. Men hyggeligt og romantisk :-)

Vi holdte bryllup på harlev mølle og vi endte omkring 50000 kr for 71 mennesker, så tænker sagtens af du kan holde udgifterne nede

Anmeld

5. juni 2014

NinaNymannMadsen

Vi brugte godt 16-17000 og det var kirkebryllup med næsten 50 gæster.
Drikkevare hentede vi i Tyskland. Mad fik vi fra slagteren og det blev 9000
Kjolen var lejet og det halve betalte min farmor.mandens tøj kostede 1000 kr og det samme gjorde ringene.
Kagen fik vi lavet af en mine forældre kendte og derfor lidt billigere.
Foto fik jeg 2 af mine veninder til at stå for da de begge gør meget i det i fritiden.og det var mine forældres bil vi kørte i.

Anmeld

5. juni 2014

Påskeliljen

isabellasmor skriver:

Vi kom af med 12000-15000 kr , 30 mennesker.

Mad udefra, buffet. 

Øl, vin , spiritus,  sodavand.

Musik udefra skulle der ha været,, men meldte fra et par dage før pga sygdom.

Tøj til mig (hvid traditionel kjole , min mormor lavede den, vi betalte så materialerne, samme med vores datter kjole) 

Min mands tøj

Ringene

Pynt og brudebuket

Bryllupsdage,  igen min mormor, vi betalte materialerne. 

Fotograf, det stod min bio far for. 

"Morgengaver" 

Lokale og køkkenhjælp

Hmm. Har sikkert glemt noget, men altså det kan sagtens lade sig gøre uden at skulle bruge 500000 kr. 

Så meget held og lykke med det. Jeg vil også giftes 

Anmeld

5. juni 2014

isabellasmor

Påskeliljen skriver:

Så meget held og lykke med det. Jeg vil også giftes 

Tror du har citeret forkert vi blev gift sidste år 

Anmeld

5. juni 2014

Isabella_mor

Chellie skriver:

Vi holdt middelalderbryllup, da jeg i sin tid blev gift - Vi lejede en spejderhytte for en weekend, fik helstegt pattegris og havde et middelalderband til at underholde os  en bekendt bryggede 50 liter mjød til os, vi købte et par fustacher øl fra det foretrukne mikro-bryggeri, og hentede sodavand i Tyskland.. Alle gæster var i middelaldertøj, og festen var ganske fantastisk, hvis jeg selv skal sige det 

Den totale pris er jeg usikker på, men det har vel været omkring 20-40k eller sådan noget. Vi havde en masse andre udgifter samtidig, som jeg ikke helt synes tæller med, derfor er jeg meget usikker på det faktiske beløb .. 

Ih hvor fint. Har du ikke et billede af dig i din kjole så jeg kunne godt drømme om sådan en smuk middelalderkjole og en maaaasse blomster i håret

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Hold da op der lyder ikke af meget ... Hvad har i sat af til de forskellige poster ? Har i allerede lokale? I det hele taget hvad er jeres plan ..

Jeg spørger kun fordi vi også gerne vil giftes - men den slagsk koster mange penge og pt prioriterer vi at spare op til hus

Nej vi sparer også alt hvad vi kan. F.eks. skal manden ikke have nyt tøj.

Brudens tøj: 3000

Buket: 800

Kjole til vores datter: 300

Lokale: 2000 (vi lejer et forsamlingshus i nærheden, det koster 2000)

Mad: 7000 (vi laver forret, dessert og kaffe selv og har fundet buffet, til
ca. 100 kr pr. kuvert)

Drikkevarer: 3000 (vi henter i tyskland, vi bor kun 30 min væk)

Ringe: 2000 (vi har fundet nogle pæne på chanti.dk, vi gerne vil have)

Bordpynt: 500

Invitationer, frimærker, osv.: 500

I alt ca. 19.100

Og jeg er klar over at der kommer sikkert noget der er dyrere end andet :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.