Billigt bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.189 visninger
27 svar
12 synes godt om
4. juni 2014

Anonym trådstarter

Vi vil gerne giftes. Men vores bryllup skal ikke få os til at gå fallit.

Vi vil holde et kirkebryllup og vi bliver omkring 60 gæster. Festen skal holdes i 2015.

Hvad gjorde i/har i gjort, for at gøre jeres bryllup så billigt som muligt?
Hvad endte det med at koste?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2014

Hullabullabulla

Vi vil holde et kirkebryllup og vi bliver omkring 60 gæster. Festen skal holdes i 2015.

Skal giftes på lørdag, og vores bryllup er holdt nede i omkostninger, men det løber dog alligevel op i ca 50.000. Vi bliver 31.

Festen, servering og drikkelse er ca 28.000
Musik 3.000
Frisør, fotograf 3.000
Jakkesæt + sko mv 5.000 (nyt - tiger of sweden = dyrt)
Brudekjole + tilbehør 2.500 (brugt kjole)
Kage 650
Kørsel 350
Ringe 7.500
+ det løse omkring et par tusind.

Man kan jo vælge at holde en havefest med fx helstegt pattegris, drikkevarer fra Tyskland, en brugt kjole/købt på lagersalg hos Lilly fx , billigt jakkesæt (kan fås for ca 1500) og billige ringe (fx sølv)

Anmeld

4. juni 2014

Chellie

Vi holdt middelalderbryllup, da jeg i sin tid blev gift - Vi lejede en spejderhytte for en weekend, fik helstegt pattegris og havde et middelalderband til at underholde os  en bekendt bryggede 50 liter mjød til os, vi købte et par fustacher øl fra det foretrukne mikro-bryggeri, og hentede sodavand i Tyskland.. Alle gæster var i middelaldertøj, og festen var ganske fantastisk, hvis jeg selv skal sige det 

Den totale pris er jeg usikker på, men det har vel været omkring 20-40k eller sådan noget. Vi havde en masse andre udgifter samtidig, som jeg ikke helt synes tæller med, derfor er jeg meget usikker på det faktiske beløb .. 

Anmeld

4. juni 2014

Morgensol

Vi bestilte skræddersyet jakkesæt til min mand og svoger fra Thailand! Super lækker kvalitet!! 

Maden lavede vores kammerat som er kok, han handlede også, vi betalte kun for råvarerne! Hans kæreste lavede bryllupskage hvor vi også kun betalte for råvarerne. 

Ringene købte vi hos Egeart. Vi gav 3700 for 2 specialdesignede guldringe med en brilliant i min. 

Drikkevarer købte vi i Tyskland. 

Lokaler lejede vi til 3000 i 4 dage inkl al service, stort køkken og fuld rengøring. 

Kjolen fik jeg foræret af mine forældre, men der er masser af billige alternativer.

brudepigekjoler bestilte jeg på eBay sammen med rigtig meget af bordpynten. 

Duge var lagner fra ikea

vi var ledige at en fotograf skulle afprøve nyt udstyr og derfor tilbød at tage billeder gratis! 

Kørsel klarede min far, han har haft amerikanerbil i 35 år og kender derfor Gud og hver mand inden for den livsstil. 

vi regnede aldrig sammen hvad det blev, men vi kom af med ca 35000.. Vi var 70 mennesker. 

Anmeld

4. juni 2014

Lunae

Anonym skriver:

Hvad forestiller du dig selv af budget med 60 mennesker? Hvor vil i gerne holde det?

Anmeld

4. juni 2014

Mor til Ella

Vi var 64 og det løb op i ca 55.000

Vi holdt det i mine forældres hold nu fast værksteds Hald til lastbiler.

Vi pyntede selv op, bestilte borde, stole, service, duge og hvad dertil hører.

Jeg lavede selv lamperne af rispapirs lamper og servietter, det var så fint.

Bordpynt lavede vi selv, kage lavede vi selv og det kunne ikke ses kirkepynt også selv gjort.

Kjolen jeg faldt for kostede 2300 nedsat med 75% sko 600

Mandens tøj kostede ca 3500

Pigens tøj syede min mor

Er selv frisør så en af pigerne satte mit hår, men det kan også hurtigt koste 1200 kr lagde selv make up

Negle fik jeg lavet for 250kr

Vi droppede ringene, da ingen af os kan bruge dem i hverdagen pga af vores job.

Maden bestilte vi hos dem der lavede mad til ellas dåb, det var vist den dyreste post ca 12000.

Øl og vand i Tyskland

Vin købte vi et sted hvor vi kunne returnere det der ikke blev brugt.

Fotograf fandt jeg via nette sådan lidt bud agtigt hvor fotografer bød på min dag det blev 1700 hvor han kom til kirken før og efter + billeder af os og nogle billeder trykt selvfølgelig. Samtidig havde vi fået en amatør fotograf vi kender til at tage fotos ved receptionen i mine forældres have, mens vi var væk. Han tog også af alle gæsterne han skulle have 500.

Kørslen sparede vi også, jeg blev kørt til kirken i en lille Aygo  Og kørt derfra i vores noget pænere Audi.

Så det løber op fantastisk dag.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. juni 2014

AnonymMor

vi skal giftes her d 14 juni og vi havde det som jer.. vi ville ikke bruge for mange penge på det... vi satte 15/20.000 af til det men vi endte alligevel på omkring de 34.000 kr da vi fandt ud af der er mange ting man ikke lige tager højde for i ens budget når man regner priser osv ud men vi valgte simpelthen at spare på gæsterne hvis man kan være så fræk at sige det vi blev enige om at vi ikke ville bruge penge på at invitere folk så vi alligevel aldrig ser eller snakker så meget med og derfor blev det kun aller nærmeste familie som vi inviterede med og vi bliver 28 gæster ud af 34 inviterede

derudover har vi sparet fotograf væk og suppe,steg,is spiller, vi har en DJ i familen der smækker et anlæg op med nogle playlister og så har jeg en god veninde der tager billeder af os og min svigerinde er kanon til at bage flotte kager så hun står får brudekagen

man altså sådan her ser vores "budget" ud

Festen = 16.600 kr 

Brudekjole = 5.500 kr

Ringe = 2.500 kr 

Diverse ting til brud = 1.600 kr 

skrædder til kjole = 500 kr 

Vores datters tøj+sko = ca 600 kr

Herretøj incl alt = ca 2.500 kr

Brudebuket = ca 500 kr 

Negle mm = 500 kr ca

Frisør på dagen = 700 kr 

Resterede småting = ca 3.000 kr 

Anmeld

4. juni 2014

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Hvad forestiller du dig selv af budget med 60 mennesker? Hvor vil i gerne holde det?

Jamen vi vil gerne holde det i forsamlingshus eller noget. Regner med at lave forret og dessert selv og så buffet udefra.

Vi vil holde det småt, for familie og nærmeste venner. Det behøver ikke være stort og prangende. Men hyggeligt og romantisk :-)

Anmeld

4. juni 2014

Ciss

Vi var 30 stk og det kostede ca 15.000.

- Min mor syede brudekjolen af silke, jeg bestilte hjem via nettet.

- Buketten var en "almindelig" buket, ikke en brudebuket.

- Blomsterdekorationerne blev brugt i kirken og derefter flyttet til festlokalet.

- Vi brukte standart invitationskort og bestilte takkekort via nettet.

- En ven er amatørfotograf og tog alle billederne.

- Brudebilen blev lånt af en ven af min svigerfar, og så var min svigerfar chauffør.

- Bortset fra en ret moderat bryllupskage, som vi bestilte fra et bageri, hjalp venner og familie med at bage til kagebord efter middagen.

- Ringene var vores forlovelsesringe, som fik en ny indgravering indeni.

- Vendinderne hjalp mig med håret.

Grunden til at det kostede såpas meget var at vi ønskede at bruge pengene på en fantastisk middag lavet af stedets bedste kok til vores gæster. Så sparede vi hellere på resten.

Anmeld

4. juni 2014

HB90

Anonym skriver:

Vi var 80 til vores bryllup, det kostede 30.000 og var lige som vi havde drømt om :-) 

tøj: 1000,- min moster er syerske, så hun syede jakkesæt og min kjole. Det eneste vi købte var det yderste lag stof til kjolen, sko, strømper osv. 

Mad + drikke: 12.000,- jeg lavede al maden selv (4-retter) og drikkevarer købte vi i Tyskland da vi bor i Sønderjylland. 

Servering: 4 af mine forældres venner. 2000,- 

location: Kæmpe Hvidt telt i mine forældres have. Kostede 5000,- at leje fra onsdag-søndag inkl. Opsætning og at pakke det sammen igen. 

Musik: 2500,- min brors venner har et kanon band der spiller super god dansemusik. De spillede fra 20-03 :-)

kage: gave fra min farmor

ringe: 1000,- vi fik mine svigerforældres gamle ringe, og fik dem støbt om, diamant i min + ingravering. Fik det lavet i tyrkiet. 

Fotograf: en af gæsterne er fotograf, og gaven fra ham var at tage billeder under hele dagen :-) 

stole+borde+service: lånt af mine forældres nabo gratis :-) 

herudover har vi købt pynt til borde og telt, små gaver til alle der har hjulpet osv. Det var simpelthen den bedste dag i mit liv, og havde vi været millionærer, tror jeg ikke vi havde valgt at gøre det anderledes :-) totalt afslappende og festlig dag sammen med familie og venner :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.