Vægtstigning sidst i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2014

Mor til F

Ciss skriver:

Forresten.

Den del af vægtøgningen som skyldes væske, behøver du ikke at bekymre dig over. Den forsvinder meget hurtigt helt af sig selv efter fødslen.

Det er dejligt at vide for der kommer bare mere og mere vand i fødder,  ankler og fingre nu ved jo godt,  at det ikke "tæller" som reel vægtstigning, men det ses jo på vægten - som min læge,  så pænt fortalte mig tidligere idag.

Håber ikke jeg får ssf min mor havde det,  da hun ventede mig - så var meget lille og meget syg, da jeg blev født ved aks 33 uger henne. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2014

Fine_007

BabyFreia skriver:

Hej piger,

Jeg var på vægten idag - med 47 dage til prinsessen kommer til verden ♥

Den sagde + 10 kg 

Tænke på,  hvor meget i tog på, de sidste ca 7 uger af graviditeten?

Er nemlig begyndt at få meget vand i fødder og hænder,  så er bange for,  hvordan det ender

Igår tog jeg 1,5 kg på i løbet af en time og ca 1 kg er blevet siddende.  Øv.

Hvad gør i, for at slippe af med ekstra væske ?

Jeg tog ca 13 kg på, og langt de fleste af kiloerne tog jeg på i den første halvdel af graviditen.. jeg frygtede at vægten ville sige +20 kg, men det skete ikke
Jeg havde en monster sød tand under min graviditet, men jeg cyklede, gik ture og svømmede lige til det sidste.
Jeg havde en del væske ved fødder og ankler - her hjælp svømning

Anmeld

2. juni 2014

Mor til F

Fine_007 skriver:

Jeg tog ca 13 kg på, og langt de fleste af kiloerne tog jeg på i den første halvdel af graviditen.. jeg frygtede at vægten ville sige +20 kg, men det skete ikke
Jeg havde en monster sød tand under min graviditet, men jeg cyklede, gik ture og svømmede lige til det sidste.
Jeg havde en del væske ved fødder og ankler - her hjælp svømning

Mange tak for dit svar Håber jeg kan bevæge mig lidt på trods af bækkenløsning og plukveer.  Kan ikke sidde stille en hel dag af gangen,  selvom lægen ønsker det. 

Anmeld

2. juni 2014

ano14316

BabyFreia skriver:

Hej piger,

Jeg var på vægten idag - med 47 dage til prinsessen kommer til verden ♥

Den sagde + 10 kg 

Tænke på,  hvor meget i tog på, de sidste ca 7 uger af graviditeten?

Er nemlig begyndt at få meget vand i fødder og hænder,  så er bange for,  hvordan det ender

Igår tog jeg 1,5 kg på i løbet af en time og ca 1 kg er blevet siddende.  Øv.

Hvad gør i, for at slippe af med ekstra væske ?

Jeg er 40+1 og vægten siger + 10,5 kg. Men har heller ikke meget væske..

Hvis du oplever at tage voldsomt meget viste på så ville jeg luge snakke med jm eller fg..

Anmeld

2. juni 2014

Mor til F

ano14316 skriver:

Jeg er 40+1 og vægten siger + 10,5 kg. Men har heller ikke meget væske..

Hvis du oplever at tage voldsomt meget viste på så ville jeg luge snakke med jm eller fg..

Jeg har ringet til svangreambulatoriet, og de vil ikke gøre noget

Skal heldigvis til ekstra scanning på sygehuset på torsdag,  så der vil jeg prøve at få afklaring omkring det. For det bliver ved med at komme

Anmeld

2. juni 2014

ano14316

BabyFreia skriver:

Jeg har ringet til svangreambulatoriet, og de vil ikke gøre noget

Skal heldigvis til ekstra scanning på sygehuset på torsdag,  så der vil jeg prøve at få afklaring omkring det. For det bliver ved med at komme

Prøv evt at ringe til egen læge, bare for at få målt sit blodtryk, er det som det skal være er der jo ingen problemer...

Man kan vidst også få det målt på apoteket..

Anmeld

2. juni 2014

Mor til F

Tak,  det vil jeg prøve

Det har nemlig været stigende og har derfor spurgt, om der er noget der kan gøres ved det.  

Men de er lidt sløve og siger "det er ingenting",  selvom de ikke har undersøgt det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.