Vægtstigning sidst i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

741 visninger
16 svar
5 synes godt om
1. juni 2014

Mor til F

Hej piger,

Jeg var på vægten idag - med 47 dage til prinsessen kommer til verden ♥

Den sagde + 10 kg 

Tænke på,  hvor meget i tog på, de sidste ca 7 uger af graviditeten?

Er nemlig begyndt at få meget vand i fødder og hænder,  så er bange for,  hvordan det ender

Igår tog jeg 1,5 kg på i løbet af en time og ca 1 kg er blevet siddende.  Øv.

Hvad gør i, for at slippe af med ekstra væske ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2014

JH12

Fra uge 20 og frem til fødsel 40+2 tog jeg 8kg på.
Indtil uge 20 havde jeg taget 12 kg på, så i alt 20 kg.

Anmeld

1. juni 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
BabyFreia skriver:

Hej piger,

Den sagde + 10 kg 

Er nemlig begyndt at få meget vand i fødder og hænder,  så er bange for,  hvordan det ender

Indtil uge 35 havde jeg "kun" taget 14 kg på. Men de sidste 2 uger er det bare gået stærkt. I morges sagde vægten +20 kg ! - Og er idag 36+6. Jeg ved rigtig meget af det er vand, men hold fast hvor er det ikke sjovt. 

Jeg sidder/ligger meget med fødderne oppe for at undgå at de hæver alt for meget op. Sørger også for at vippe med fødderne mindst 30 min 3 gange om dagen. - Altså vippe godt til og med hele foden, ikke bare krumme tæer.
Det hjælper lidt, men tager stadig en del på hver dag. 

Jeg frygter også lidt for hvordan det ender, hvis det fortsætter på denne måde. Heldigvis er der kun 3 uger til termin, så forhåbentlig går der ikke alt for længe før jeg har min bebs i armene 

Anmeld

1. juni 2014

Mor til F

Kan næsten ikke gå på fødderne om aftenen,  fordi de er helt opsvulmede af vand det føles som om jeg har badevinger på fødderne,  som er fyldt med vand

Ligger med fødderne oppe og bruger en pude under dem om natten. Vipper også lidt med fødderne,  men det virker ikke

Anmeld

1. juni 2014

Mor til Ella

BabyFreia skriver:

Hej piger,

Den sagde + 10 kg 

Jeg tog næsten 10 kg på de sidste 4 uger af min første graviditet, 14 IALT.

Havde smidt 11 en uge efter fødsel.

Denne gang har jeg taget 8 på, og har 2 uger til termin, så håber ikke jeg eksplodere i vægt de sidste uger

Anmeld

1. juni 2014

Mor til F

Mor til Ella skriver:

Jeg tog næsten 10 kg på de sidste 4 uger af min første graviditet, 14 IALT.

Havde smidt 11 en uge efter fødsel.

Denne gang har jeg taget 8 på, og har 2 uger til termin, så håber ikke jeg eksplodere i vægt de sidste uger

14 kg i alt,  kan jeg måske godt klare. Men 10 kg ekstra på 4 uger, ville jeg blive ret ked af.  Så håber ikke det går helt amok. 

Bliver tjekket og scannet ekstra pga en tarm sygdom og pga at bebs ikke vokser helt som hun skal

Derfor skal jeg holde mig mere i ro  fra nu af,  og det kan jeg resultere i en del ekstra kg til mig.

Anmeld

2. juni 2014

Mor til Ella

BabyFreia skriver:

14 kg i alt,  kan jeg måske godt klare. Men 10 kg ekstra på 4 uger, ville jeg blive ret ked af.  Så håber ikke det går helt amok. 

Bliver tjekket og scannet ekstra pga en tarm sygdom og pga at bebs ikke vokser helt som hun skal

Derfor skal jeg holde mig mere i ro  fra nu af,  og det kan jeg resultere i en del ekstra kg til mig.

Altså nu dyrker jeg ikke rigtig motion, så det er ikke det der holder vægten nede. Og spiser enormt meget

Det er bare ikke ale kg man selv kan styre, og 4 kg de sidste 7 uger tror jeg bliver svært da det jo er der babyen stiger i vægt.

Men altså der er jo intet andet at gøre end at tage det bagefter

Anmeld

2. juni 2014

Mor til F

Mor til Ella skriver:

Altså nu dyrker jeg ikke rigtig motion, så det er ikke det der holder vægten nede. Og spiser enormt meget

Det er bare ikke ale kg man selv kan styre, og 4 kg de sidste 7 uger tror jeg bliver svært da det jo er der babyen stiger i vægt.

Men altså der er jo intet andet at gøre end at tage det bagefter

Nej,  det har du jo ret i Håber på et mindre mirakel, og det kan godt blive urealistisk. 

For hvis bebs kun vejer knapt 1900 g nu, så er der lang vej.

Dog tror de på sygehuset og hos jordemoderen at , bebs bliver 2800-2900 g til slutningen,  så mangler der jo ikke så meget til hende

Med mindre vægtscanning på torsdag, viser at hun er mindre endegyldigt regner med. 

Hun blev skønnet til 1700 g for en uge siden.

Anmeld

2. juni 2014

Ciss

Jeg tog gennemsnitlig ca 1 kg på pr måned - bortset fra de sidste ca 8 uger, hvor vægten øgede ekstra. Første gang fik jeg meget væske i kroppen og begyndende sf. Den slags væske kan man ikke gøre noget med. Men min erfaring er, at det er mod slutten vægten kommer.

Anmeld

2. juni 2014

Ciss

Forresten.

Den del af vægtøgningen som skyldes væske, behøver du ikke at bekymre dig over. Den forsvinder meget hurtigt helt af sig selv efter fødslen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.