Panodil zapp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2014

tumle

Har snart prøvet alt

Og det er også kun når det virkelig er slemt at man ikke kan være til jeg ville gribe til dem.
Og så bæretasd sikker det ikke skader...

Men er der nogen form for mad eller drikkelse der kan gøre man kan komme af med den hårde mave igen??

Svesker, sveskejuice, grøntsager og fiberrig mad.

Det er vigtigt at drikke en masse og at motionere. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2014

Anonym trådstarter

Okay tak
Det må jeg prøve

Anmeld

31. maj 2014

modesty

Har snart prøvet alt

Og det er også kun når det virkelig er slemt at man ikke kan være til jeg ville gribe til dem.

Men er der nogen form for mad eller drikkelse der kan gøre man kan komme af med den hårde mave igen??

Ja - som jeg allerede har skrevet i mit forrige indlæg. Der er masser du kan gøre via kosten. Du siger at du snart har prøvet alt - men du har ikke ændret på din kost??? Det er det første du bør gøre.

Masser af gode kostfibre. Grønsager, evt. HUSK som kan købes på apoteket. Drop "hurtig" stivelse - altså INTET hvidt brød, og så lidt ris, pasta og kartofler som overhovedet muligt (hvis ikke du kan klare en kold tyrker). Hvis du skal spise førnævnte, skal det være fuldkornsvarianter. Drik masser af vand - 2 liter daglig. Skær ned på sukker.

Jeg har ikke været forstoppet som sådan, men fik en 3. grads bristning efter fødslen så - ja, lad os bare sige at der helst skulle være nem passage bagtil.  Her virkede vindruer meget bedre end svesker og sveskejuice.

Anmeld

31. maj 2014

ano14316

Anonym skriver:

Har snart prøvet alt

Tager du noget imod din forstoppelse? Movicol, magnesia eller lactulose? 

Jeg har brugt movicol når jeg er forstoppet, det er ret effektivt og man må bruge det som gravid og så her den sidste tid har jeg taget magnesia forbyggende.. 

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Ja - som jeg allerede har skrevet i mit forrige indlæg. Der er masser du kan gøre via kosten. Du siger at du snart har prøvet alt - men du har ikke ændret på din kost??? Det er det første du bør gøre.

Masser af gode kostfibre. Grønsager, evt. HUSK som kan købes på apoteket. Drop "hurtig" stivelse - altså INTET hvidt brød, og så lidt ris, pasta og kartofler som overhovedet muligt (hvis ikke du kan klare en kold tyrker). Hvis du skal spise førnævnte, skal det være fuldkornsvarianter. Drik masser af vand - 2 liter daglig. Skær ned på sukker.

Jeg har ikke været forstoppet som sådan, men fik en 3. grads bristning efter fødslen så - ja, lad os bare sige at der helst skulle være nem passage bagtil.  Her virkede vindruer meget bedre end svesker og sveskejuice.

Det har jeg også men kunne jo være der var noget jeg havde overset...

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Tager du noget imod din forstoppelse? Movicol, magnesia eller lactulose? 

Jeg har brugt movicol når jeg er forstoppet, det er ret effektivt og man må bruge det som gravid og så her den sidste tid har jeg taget magnesia forbyggende.. 

Troede ikke man måtte tage noget imod det

Men det vil jeg prøve.
For kosten hjælper ikke rigtig...

Anmeld

31. maj 2014

ano14316

Anonym skriver:

Men det vil jeg prøve.

Jeg har fået movicol ordineret af lægen så den er ihvertfald helt sikker.. magnesia har jeg snakket med dem om på apoteket, og verificeret med lægen da det var det jeg startede med, og så sagde min læge at movicol var mere effektivt.. 

Og så selvfølgelig rigeligt vand! Jeg har også gode erfaringer med st spise rå gullerod for at holde maven igang, altså ikke når man er forstoppet men inden.. 

Anmeld

31. maj 2014

ano14316

Anonym skriver:

Men det vil jeg prøve.

Kosten hjælper så det ikke sker igen når du har fået hul igennem igen.. Det har meget at sige at man får fibre nok og væske nok.. 

Spis f.eks. fiberige grøntsager i stedet for kartofler.. et par rå gullerøder til frokosten og fiberrig morgenmad.. 

Anmeld

1. juni 2014

NasimG

Pære i dåser, hvor du også drikker saften hjælper mega meget. Jeg havde også prøvet alt indtil min læge anbefalede pære i dåsen. Det er super godt og effektiv. Meget bedre end sveske juice. ;-) 

Anmeld

1. juni 2014

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres råd.
Så har jeg lidt at prøve med når det endelig er kommet gang i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.