Panodil zapp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.349 visninger
19 svar
8 synes godt om
31. maj 2014

Anonym trådstarter

Må man tage panodil zapp når man er gravid?

Jeg har desværre nogle dage ondt i maven. Især når jeg er forstoppet. Men er lidt bange for at 1-2 piller dagligt nogle få dage kan skade...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg har desværre nogle dage ondt i maven. Især når jeg er forstoppet. Men er lidt bange for at 1-2 piller dagligt nogle få dage kan skade...

Hvordan ondt i maven? Panodil hjælper vel ikke på ondt i maven, medmindre der er tale om muskelkramper el. lign. Ondt i maven grundet forstoppelse kan ikke afhjælpes ved Panodil

Det anbefales at man spiser så lidt medicin, herunder smertestillende, som muligt, under graviditet. Paracetamol (panodil) er under mistanke for at kunne føre til ADHD, så jeg ville ikke spise det, medmindre det var helt grelt og det var en lidelse som jeg vidste at panodilen kunne afhjælpe.

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvordan ondt i maven? Panodil hjælper vel ikke på ondt i maven, medmindre der er tale om muskelkramper el. lign. Ondt i maven grundet forstoppelse kan ikke afhjælpes ved Panodil

Det anbefales at man spiser så lidt medicin, herunder smertestillende, som muligt, under graviditet. Paracetamol (panodil) er under mistanke for at kunne føre til ADHD, så jeg ville ikke spise det, medmindre det var helt grelt og det var en lidelse som jeg vidste at panodilen kunne afhjælpe.

Det dukker kun op når jeg er forstoppet. Og de hjælper på det.

Det er helt normale mave smerter. I den øverste del af maven

Anmeld

31. maj 2014

tumle

Anonym skriver:

Ja det må du gerne. �� 

http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/2751

Anmeld

31. maj 2014

modesty

Anonym skriver:

Det dukker kun op når jeg er forstoppet. Og de hjælper på det.

Det er helt normale mave smerter. I den øverste del af maven

Men er det ikke bedre at arbejde med forstoppelsen, så? Spiser du kost derefter? Masser af fibre, frugt og grønt, begrænset eller ingen mængder stivelse? Masser af væske o.s.v.

Anmeld

31. maj 2014

stjernehimmel

Hvis det er pga forstoppelse, så smæk fødderne op på en lille skammel eller andet når du er på WC, så er der nemmere gennemgang.. og du kan tag det i opløbet.....  

Anmeld

31. maj 2014

modesty

tumle skriver:

Ja det må du gerne. �� 

http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/2751

Det er bare noget skidt at putte kemi i kroppen når man er gravid... Hvis problemet kan afhjælpes på andre måder (som en forstoppelse nok godt kan), så er det klart at foretrække.

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/nyheder/2014/behandling-med-paracetamol-under-graviditet

Anmeld

31. maj 2014

tumle

modesty skriver:

Det er bare noget skidt at putte kemi i kroppen når man er gravid... Hvis problemet kan afhjælpes på andre måder (som en forstoppelse nok godt kan), så er det klart at foretrække.

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/nyheder/2014/behandling-med-paracetamol-under-graviditet

Fuldstændig enig.

Hvis det var mig selv der var i TS situation ville jeg nok  benytte mig af noget paracetamol, men helt sikkert også som du skriver arbejde på at komme af med forstoppelsen, så det forhåbentlig ikke ville være nødvendigt fremadrettet at indtage. ��  

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

Har snart prøvet alt

Og det er også kun når det virkelig er slemt at man ikke kan være til jeg ville gribe til dem.
Og så bæretasd sikker det ikke skader...

Men er der nogen form for mad eller drikkelse der kan gøre man kan komme af med den hårde mave igen??

Anmeld

31. maj 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Har snart prøvet alt

Og det er også kun når det virkelig er slemt at man ikke kan være til jeg ville gribe til dem.
Og så bæretasd sikker det ikke skader...

Men er der nogen form for mad eller drikkelse der kan gøre man kan komme af med den hårde mave igen??

Svesker, og drik MASSER af vand... 

Jeg kan desværre ikke forhindre det ved mig selv.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.