Tremmeseng - bedside crib

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2014

Anonym trådstarter

Bihsberg skriver:

Uden at være sikker, så tror jeg man skal vælge en tremmeseng hvor man kan sænke bunden helt og tage den ene side af (med henblik på når de bliver store nok til selv at kravle i seng)
På den slags tremmeseng er der nemlig et smalt sidestykke der skal sættes på i bunden for at gøre sengen stabil. Det er den nemlig ikke når man bare tager den ene side af!
Vi købte sådan en, satte det lille sidestykke på i bunden og hævede så sengebunden så det passede med vores seng, havde snakket om at surre det hele sammen men det stod stabilt nok så det fik vi aldrig gjort ser lige om jeg kan finde er billede af vores seng...

Det er også det jeg tænkte, den skal jo selvfølgelig være 110 % sikker! Tænkte bare om man måske selv kunne gøre den helt stabil, må jeg lige tænke over Den der ikea seng nogle har lavet om, ser ik ud til at de har ekstra sikret den.. (Der er et link højere oppe i tråden) 

Flot seng, hvor er den fra?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2014

Disarobi

Anonym skriver:

Det er også det jeg tænkte, den skal jo selvfølgelig være 110 % sikker! Tænkte bare om man måske selv kunne gøre den helt stabil, må jeg lige tænke over Den der ikea seng nogle har lavet om, ser ik ud til at de har ekstra sikret den.. (Der er et link højere oppe i tråden) 

Den er også fra ikea
Tænker man kan hvad man vil, er der ikke en lille handyman gemt i os alle et eller andet sted?

Anmeld

31. maj 2014

Disarobi

Anonym skriver:

Lige et billede af vores gamle soveværelse inden vi flyttede
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. maj 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Hejsa  

Nok skørt jeg skriver anonymt, men det er sikkert et dumt spørgsmål  

Jeg har tænkt på om man kan købe en alm. tremmeseng, der kan indstilles i to højder, og så fjerne den ene side, og så stille den op af ens egen seng = en bedside crib eller kan det slet ik lade sig gøre? 

Ja, det kan man. Vi købte den billigeste fra Ikea. Man kan ikke bare fjerne siden, men vi savede alle tremmerne af, så den var helt åben i den ene side, og så bandt vi den fast til vores dobbeltseng (bare for at være sikker på at den ikke skred ud i løbet af natten). Der kom et lille mellemrum mellem der hvor min madras stopper og der hvor tremmesengs-madrassen starter. Der lagde vi et håndklæde ned, men lagen hen over. Nå baby blev større kunne baby nemt trille far sin egen seng over i min. Vi brugte den til to børn. Da vi skulle have nummer tre, flyttede vi og vores nye soveværelse var mindre end det gamle. Derfor var der ikke helt plads til en tremmeseng og vi købte derfor en beside-seng (den hed noget andet, det var den dyre model vi købte, til tvillinger, for at få den lidt breddere). Den var vi også glade for, men det med tremmesengen fungere lige så godt.

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

Bihsberg skriver:

Den er også fra ikea
Tænker man kan hvad man vil, er der ikke en lille handyman gemt i os alle et eller andet sted?

Okay, ser godt og smart ud med jeres seng  

Jo mon ik der er det 

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Ja, det kan man. Vi købte den billigeste fra Ikea. Man kan ikke bare fjerne siden, men vi savede alle tremmerne af, så den var helt åben i den ene side, og så bandt vi den fast til vores dobbeltseng (bare for at være sikker på at den ikke skred ud i løbet af natten). Der kom et lille mellemrum mellem der hvor min madras stopper og der hvor tremmesengs-madrassen starter. Der lagde vi et håndklæde ned, men lagen hen over. Nå baby blev større kunne baby nemt trille far sin egen seng over i min. Vi brugte den til to børn. Da vi skulle have nummer tre, flyttede vi og vores nye soveværelse var mindre end det gamle. Derfor var der ikke helt plads til en tremmeseng og vi købte derfor en beside-seng (den hed noget andet, det var den dyre model vi købte, til tvillinger, for at få den lidt breddere). Den var vi også glade for, men det med tremmesengen fungere lige så godt.

Det lyder super smart! Tak for din beskrivelse af hvordan I gjorde Synes det lyder som en rigtig god ide, og ekstra plus at spare nogle penge  

Anmeld

31. maj 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Det lyder super smart! Tak for din beskrivelse af hvordan I gjorde Synes det lyder som en rigtig god ide, og ekstra plus at spare nogle penge  

Grunden til vi savede tremmerne af, var for at holde samme stabilitet som sengen normalt har. Tremmerne har kun en funktion, nemlig at holde baby inde i sengen, og derfor er det som sådan ikke en ændring på konstruktionen at save tremmerne af.

Held og lykke med det!

(en fordel ved tremmesengen frem for beside-crip er at den er større og derfor kan bruges længere tid. Særligt hvis man får store børn)

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Grunden til vi savede tremmerne af, var for at holde samme stabilitet som sengen normalt har. Tremmerne har kun en funktion, nemlig at holde baby inde i sengen, og derfor er det som sådan ikke en ændring på konstruktionen at save tremmerne af.

Held og lykke med det!

(en fordel ved tremmesengen frem for beside-crip er at den er større og derfor kan bruges længere tid. Særligt hvis man får store børn)

Det kan jeg godt se med at save tremmerne af, for ja så er den jo stadig stabil  Men så kan den jo ik bruges, hvis man senere ønsker at lukke sengen, hvis barnet ex. flytter på eget værelse.. Men så dyr er en ikea seng jo heller ik  

Tak  det er desværre ik aktuelt endnu, men man har jo stadig en masse tanker og drømme  

Nå ja endnu en god ting ved tremmesengen 

Anmeld

31. maj 2014

Christina74

Dette her fungere også rigtig godt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. juni 2014

Anonym trådstarter

Christina74 skriver:

Dette her fungere også rigtig godt

Er det en tremmeseng I har lavet om? Fjernet den ene side eller mere end det?  

Ser rigtig smart ud!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.