Kun 8 uger i gravididiteten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.500 visninger
17 svar
6 synes godt om
30. maj 2014

Summer2014baby

Og jeg føler jeg er ved at dø. Vi har ønsket dette barn så længe og lige nu føler jeg at jeg kæmper..

Jeg har alle tænkelige graviditetssynptomer, et blodtryk på 105/67 og er såå svimmel..

Jeg kan ikke befinde mig ude i solen da varmen gør mig dårlig og rigtig utilpas.. Andre der har det problem?
Da jeg ventede min store pige for 6 år siden havde jeg ingen symptomer eller gener. Sjovt der er så stor forskel..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

AnnaK89

Dit blodtryk er faktisk indenfor normalen, men hvis du tror det er det der gør dig svimmel, så drik en masse vand. Væske er med til at øge blodtrykket igen.
Ellers er det meget normalt at blive svimmel i starten af graviditeten.

Anmeld

30. maj 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
AnnaKJ skriver:

Dit blodtryk er faktisk indenfor normalen, men hvis du tror det er det der gør dig svimmel, så drik en masse vand. Væske er med til at øge blodtrykket igen.
Ellers er det meget normalt at blive svimmel i starten af graviditeten.

Hendes BT er faktisk for lavt så det et meget muligt at det et der der gør hende svimmel. Til ts. Jeg synes du skal kontakte din læge for at få tjekket op på dit BT.

Anmeld

30. maj 2014

L&V

Omsorgsgiver skriver:

Hendes BT er faktisk for lavt så det et meget muligt at det et der der gør hende svimmel. Til ts. Jeg synes du skal kontakte din læge for at få tjekket op på dit BT.

Det er et ganske udemærket bt dog i den lave ende. Mit eget er noget lavere.

Ts. Måske
du sku få tjekket din blodprocent, begynde på jern evt. Husk at drik en masse og spise hyppigt

Anmeld

30. maj 2014

Summer2014baby

Jeg har et stort problem med det med at spise. Jeg har simpelthen sådan kvalme og samtidig svimmelheden gør at jeg bestemt ikke føler jeg kan rumme det. Lige nu spiser jeg meget små måltider flere gange og så det som jeg føler jeg har lyst til at spise. Det kan være yoghurt eller kiks eller et stk brød.
Jeg drikker mest juice lige nu fordi jeg føler det hjælper lidt, dog ikke ret længe ad gangen.

Det er sådan lidt frustrerende.

Anmeld

30. maj 2014

AnnaK89

Omsorgsgiver skriver:

Et normalt systolisk tryk (det første) ligger mellem 100-140 og et normalt diastolisk tryk (det sidste) ligger mellem 60-100, så nej det er ikke for lavt.
Og desuden så er det meget normalt med svimmelhed i starten af en graviditet, det behøver ikke havde noget med blodtrykket at gøre.
Men måske ts burde få tjekket sin blodprocent.

Anmeld

30. maj 2014

Albertsen92

Jeg var også meget svimmel i starten af graviditeten. Havde det så slemt, at jeg var sengeliggende. Fik hjælp til at gå i bad, og hvis jeg skulle op og smøre mad, skulle jeg holde mange pauser og sidde på en stol. Det blev bedre i uge 13, så det er håb hold ud! Mit bt var 101/60

Anmeld

30. maj 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
AnnaKJ skriver:

Et normalt systolisk tryk (det første) ligger mellem 100-140 og et normalt diastolisk tryk (det sidste) ligger mellem 60-100, så nej det er ikke for lavt.
Og desuden så er det meget normalt med svimmelhed i starten af en graviditet, det behøver ikke havde noget med blodtrykket at gøre.
Men måske ts burde få tjekket sin blodprocent.

Nej, det systoliske skal ligge mellem 120-140. Så det er for lavt. Det diastoliske skal ligge mellem 60-90 så det er fint nok. Men det første er altså for lavt.

Anmeld

30. maj 2014

AnnaK89

Omsorgsgiver skriver:

Nej, det systoliske skal ligge mellem 120-140. Så det er for lavt. Det diastoliske skal ligge mellem 60-90 så det er fint nok. Men det første er altså for lavt.

Jeg vil foreslå at du enten Googler blodtryk, kigger sundheds trivsel eller i en basis Sygeplejebog. Der vil du finde at et normalt blodtryk ligger mellem 100-140/60-100.

Anmeld

30. maj 2014

Maja88

Jeg har et blodtryk på 108/70 og har altid fået at vide det er så flot et tryk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.