MyLove E skriver:
Hej.
Jeg er ved at blive udredt for adhd, og jeg er typen som ikke er tys tys med det. MEN når jeg så siger det til folk, ja eller måske mest min familie, så er det første de siger ; "jamen det har du jo ikke"
Jo det tror jeg faktisk jeg har, og jeg har ikke noget problem med det 
Hvis der så måske kan ske noget så jeg snart kan få det bedre.
Er i andre som også har oplevet de reaktioner? ?
Jeg kan mærke (ligger måske også mere mærke til) at jeg bliver gal og går i "forsvars position" med det samme og / eller inden nogen har sagt noget til mig (det gælder for folk jeg har det svært med )
Er der andre som også har det sådan? ?
Jeg tror, samme reaktion ofte gør sig gældende, når det drejer sig om børn og helt unge, der får diagnosen. Folk har en opfattelse af, at "rigtige" ADHD'ere hænger i gardinerne konstant og spurter rundt uden at kunne finde ro. Desuden er der også en udbredt opfattelse af, at alle og enhver får den diagnose nu om dage, og at det bare er et modefænomen.
Hvis du får diagnosen, og du kan få hjælp til at tackle det, er det, som du selv skriver, ikke noget problem, men en mulig vej ud af det, du slås med. Så blæs på, hvad andre siger - spørg dem evt., om de er psykiatere, siden de kan vurdere, hvad der (ikke) er tale om.
Anmeld