Arbejde eller barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2014

Giraffen

FruJacobsen skriver:

Hej piger!

Må høre jeres tanker omkring dette:

Jeg er studerende - skal færdiggøre min bachelor næste skoleår, som jeg har fået udskudt pga. børn. Min yngste er fra januar og jeg har haft ham med til undervisning siden han var 2 uger (jeg var nødt til at fortsætte på studiet og færdiggøre et fag af praktiske årsager. Har eksamen om 14 dage, så kan endelig slappe lidt af!). Herefter havde jeg set frem til et stille og roligt år, hvor jeg kan nyde mine børn og den barsel, som man reelt ikke har som studerende. Vores ældste er kun lige blevet 2, så der har været meget at se til!

MEN! Nu er det sådan, at jeg skal til jobsamtale på et SUPER fedt job - og jeg er pludselig blevet i tvivl om jeg skal tage det (hvis jeg får det tilbudt selvfølgelig!). Det er allerede pr. 1 august, hvilket betyder, at min yngste søn skal starte i DP, når han kun er 7 måneder. Udover arbejdet skal jeg så skrive min bachelor - dvs. det bliver endnu et travlt år! Til gengæld har jeg job allerede inden jeg er færdig med min uddannelse - desuden ligger arbejdspladsen lige rundt om hjørnet, så har faktisk ingen transport tid eller er afhængig af bil.

Hvad ville I vælge??? At nyde et år eller gå efter jobbet??? Det holder mig også tilbage, at man som studerende ingen rettigheder har i forhold til barsel - selvom min yngste søn kun er 7 mdr. til den tid, kan jeg intet overføre....

Det blev en lang smøre, håber det er forståeligt og tak fordi du læste med !

og lige mht barsel, så fik jeg altså 12 barselsklip da jeg var på barsel under bacheloren, så det forstår jeg ikke?

da jeg var lynhurtig til at afslutte (inden for nummeret tid), så fik jeg dobbelt SU i den periode jeg var på barsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

Karina84

Helt sikkert tage jobbet!!