FruJacobsen skriver:
Hej piger!
Må høre jeres tanker omkring dette:
Jeg er studerende - skal færdiggøre min bachelor næste skoleår, som jeg har fået udskudt pga. børn. Min yngste er fra januar og jeg har haft ham med til undervisning siden han var 2 uger (jeg var nødt til at fortsætte på studiet og færdiggøre et fag af praktiske årsager. Har eksamen om 14 dage, så kan endelig slappe lidt af!). Herefter havde jeg set frem til et stille og roligt år, hvor jeg kan nyde mine børn og den barsel, som man reelt ikke har som studerende. Vores ældste er kun lige blevet 2, så der har været meget at se til!
MEN! Nu er det sådan, at jeg skal til jobsamtale på et SUPER fedt job - og jeg er pludselig blevet i tvivl om jeg skal tage det (hvis jeg får det tilbudt selvfølgelig!). Det er allerede pr. 1 august, hvilket betyder, at min yngste søn skal starte i DP, når han kun er 7 måneder. Udover arbejdet skal jeg så skrive min bachelor - dvs. det bliver endnu et travlt år! Til gengæld har jeg job allerede inden jeg er færdig med min uddannelse - desuden ligger arbejdspladsen lige rundt om hjørnet, så har faktisk ingen transport tid eller er afhængig af bil.
Hvad ville I vælge??? At nyde et år eller gå efter jobbet??? Det holder mig også tilbage, at man som studerende ingen rettigheder har i forhold til barsel - selvom min yngste søn kun er 7 mdr. til den tid, kan jeg intet overføre....
Det blev en lang smøre, håber det er forståeligt og tak fordi du læste med
!
det lyder til, at du gerne vil have jobbet
og det kan jeg godt forstå!
Hvis jeg var dig (er selv mor, kandidatstuderende og med to studijobs og en mand, der arbejder 50 timer om ugen), så ville jeg tage jobbet.
Men jeg ville få timetallet ned på max 30-35 timer om ugen (det vigtigste er at du får en fod indenfor)
Og så ville jeg få forlænget min bachelor, så du har længere tid til at skrive den.
Derudover kan I overveje at opprioritere netværk (fx en fast bedsteforældre dag) og evt. lidt rengøringshjælp (så går tiden fra børnene ikke til ligegyldig støvsugning)
Måske kan kæresten tage lidt barsel? og ellers kan I jo gemme det til børnene er lidt større og nyde tiden der 
Det ku sgu også være smart hvis fx en bedsteforældre ku tage barslen! jeg har et ubeskriveligt tæt bånd til min farmor i dag, fordi hun passede mig så meget da jeg var spæd (min mor læste også)