Arbejde eller barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.847 visninger
20 svar
13 synes godt om
29. maj 2014

FruJacobsen

Hej piger!

Må høre jeres tanker omkring dette:

Jeg er studerende - skal færdiggøre min bachelor næste skoleår, som jeg har fået udskudt pga. børn. Min yngste er fra januar og jeg har haft ham med til undervisning siden han var 2 uger (jeg var nødt til at fortsætte på studiet og færdiggøre et fag af praktiske årsager. Har eksamen om 14 dage, så kan endelig slappe lidt af!). Herefter havde jeg set frem til et stille og roligt år, hvor jeg kan nyde mine børn og den barsel, som man reelt ikke har som studerende. Vores ældste er kun lige blevet 2, så der har været meget at se til!

MEN! Nu er det sådan, at jeg skal til jobsamtale på et SUPER fedt job - og jeg er pludselig blevet i tvivl om jeg skal tage det (hvis jeg får det tilbudt selvfølgelig!). Det er allerede pr. 1 august, hvilket betyder, at min yngste søn skal starte i DP, når han kun er 7 måneder. Udover arbejdet skal jeg så skrive min bachelor - dvs. det bliver endnu et travlt år! Til gengæld har jeg job allerede inden jeg er færdig med min uddannelse - desuden ligger arbejdspladsen lige rundt om hjørnet, så har faktisk ingen transport tid eller er afhængig af bil.

Hvad ville I vælge??? At nyde et år eller gå efter jobbet??? Det holder mig også tilbage, at man som studerende ingen rettigheder har i forhold til barsel - selvom min yngste søn kun er 7 mdr. til den tid, kan jeg intet overføre....

Det blev en lang smøre, håber det er forståeligt og tak fordi du læste med !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2014

Trekløver(:

FruJacobsen skriver:

Hej piger!

Jeg er studerende - skal færdiggøre min bachelor næste skoleår, som jeg har fået udskudt pga. børn. Min yngste er fra januar og jeg har haft ham med til undervisning siden han var 2 uger (jeg var nødt til at fortsætte på studiet og færdiggøre et fag af praktiske årsager. Har eksamen om 14 dage, så kan endelig slappe lidt af!). Herefter havde jeg set frem til et stille og roligt år, hvor jeg kan nyde mine børn og den barsel, som man reelt ikke har som studerende. Vores ældste er kun lige blevet 2, så der har været meget at se til!

MEN! Nu er det sådan, at jeg skal til jobsamtale på et SUPER fedt job - og jeg er pludselig blevet i tvivl om jeg skal tage det (hvis jeg får det tilbudt selvfølgelig!). Det er allerede pr. 1 august, hvilket betyder, at min yngste søn skal starte i DP, når han kun er 7 måneder. Udover arbejdet skal jeg så skrive min bachelor - dvs. det bliver endnu et travlt år! Til gengæld har jeg job allerede inden jeg er færdig med min uddannelse - desuden ligger arbejdspladsen lige rundt om hjørnet, så har faktisk ingen transport tid eller er afhængig af bil.

Hvad ville I vælge??? At nyde et år eller gå efter jobbet??? Det holder mig også tilbage, at man som studerende ingen rettigheder har i forhold til barsel - selvom min yngste søn kun er 7 mdr. til den tid, kan jeg intet overføre....

For mig er der ingen tvivl.

Ville ikke tage jobbet samtidig med at du skriver bachelor. Ville vælge at nyde at have tiden til børnene mens de er så små. Tiden kommer aldrig tilbage og 7 måneder synes jeg er for tidligt at komme i institution.

Kan slet ikke vide hvad der er det rigtige for dig, men udelukkende hvad jeg selv havde valgt

Anmeld

29. maj 2014

serinasmor

Hmm ... Hvis du tror du kan klare bachelor job og børn havde jeg taget jobbet ... Det kræver meget! Overskud og du skal vide hvad du går ind til ...

Hvilken uddannelse er det ?

Har du en fornemmelse af om det er let at få job?

Har du fag under din bachelorskrivnig ?
Kan du færdiggøre bachelor eller komme et stort stykke vej med opgaven inden jobstart ? Eller kan de undvære dig i et par uger så du har tid til fordybelse? ..

At baby kun er 7 mdr ved start i institution vil jeg ikke lægge så meget i -hvis du ellers har overskud til at være mor mens de er vågne og i er hjemme ..

Held og lykke med beslutningen

Anmeld

29. maj 2014

FruJacobsen

M_V skriver:

For mig er der ingen tvivl.

Ville ikke tage jobbet samtidig med at du skriver bachelor. Ville vælge at nyde at have tiden til børnene mens de er så små. Tiden kommer aldrig tilbage og 7 måneder synes jeg er for tidligt at komme i institution.

Kan slet ikke vide hvad der er det rigtige for dig, men udelukkende hvad jeg selv havde valgt

Ja, det er også det jeg tænker - at tiden, hvor de er små er "once in a lifetime" og så må job komme bagefter! Så jeg er noget splittet omkring det. Jeg må i tænkeboks! Tak for dit svar

Anmeld

29. maj 2014

FruJacobsen

serinasmor skriver:

Hmm ... Hvis du tror du kan klare bachelor job og børn havde jeg taget jobbet ... Det kræver meget! Overskud og du skal vide hvad du går ind til ...

Hvilken uddannelse er det ?

Har du en fornemmelse af om det er let at få job?

Har du fag under din bachelorskrivnig ?
Kan du færdiggøre bachelor eller komme et stort stykke vej med opgaven inden jobstart ? Eller kan de undvære dig i et par uger så du har tid til fordybelse? ..

At baby kun er 7 mdr ved start i institution vil jeg ikke lægge så meget i -hvis du ellers har overskud til at være mor mens de er vågne og i er hjemme ..

Held og lykke med beslutningen

Ja, det kan hurtigt blive en stor mundfuld - og vil være så ked af, at skulle til at stresse igen (har nærmest ikke haft ro på siden lillebrors ankomst pga. studie). Jeg læser til lærer og skal kun skrive bacheloren næste skoleår. Så har altså fuldstændig skemafri....

Men til næste år skal der nok komme andre lærerjobs, som jeg kan søge - men det her er på den lokale skole, hvilket vil spare mig for en masse transporttid. Så jeg ser det som en fordel på længere sigt, men her og nu som en anelse presset...

Tak for dit svar!

Anmeld

29. maj 2014

Trekløver(:

FruJacobsen skriver:

Ja, det er også det jeg tænker - at tiden, hvor de er små er "once in a lifetime" og så må job komme bagefter! Så jeg er noget splittet omkring det. Jeg må i tænkeboks! Tak for dit svar

Kan også godt se det er vildt fristende med jobbet, og særligt når det ligger så tæt på jeres bopæl.

Men ja- hver ting til sin tid Det er så kort de er små.

Held og lykke lige meget hvad udfaldet bliver.

Anmeld

29. maj 2014

lille-fisen

Umiddelbart ville jeg sige tag jobbet - de hænger ikke på træerne i dag. 

Men det kommer selvfølgelig an på hvilken branche du er i

Anmeld

30. maj 2014

BabyMus

Kan godt se der er meget på en gang! Og kan godt forstå du gerne vil nyde dine børn mens de er små. Jeg kom selv i vuggestue dengang jeg var 6 måneder. Dengang havde man jo slet ikke så lang barsel som man har nu, og det er der jo ingen der har taget skade af.

Jeg har ikke erfaring med at skrive bachelor, men som en der har været ledig nu i over to år, så ville jeg klart sige: Tag jobbet når muligheden er der!

Anmeld

30. maj 2014

mit1barn

SELVFØLGELIG SKAL DU TAGE DET JOB! 

Selvom dine børn er små, og du skal skrive bachelor er det det værd. Der er mange, som har svært ved at få et arbejde, og det ville være super fedt at stå med et SUPER fedt job. 

Tag til jobsamtalen og ser, hvad der sker. Det kan jo være at du overhoved ikke får jobbet, eller du finder ud af at det ikke var noget for dig alligevel, tag chancen:-)

Anmeld

30. maj 2014

Giraffen

FruJacobsen skriver:

Hej piger!

det lyder til, at du gerne vil have jobbet og det kan jeg godt forstå!

Hvis jeg var dig (er selv mor, kandidatstuderende og med to studijobs og en mand, der arbejder 50 timer om ugen), så ville jeg tage jobbet. 

Men jeg ville få timetallet ned på max 30-35 timer om ugen (det vigtigste er at du får en fod indenfor)

Og så ville jeg få forlænget min bachelor, så du har længere tid til at skrive den. 

Derudover kan I overveje at opprioritere netværk (fx en fast bedsteforældre dag) og evt. lidt rengøringshjælp (så går tiden fra børnene ikke til ligegyldig støvsugning)

Måske kan kæresten tage lidt barsel? og ellers kan I jo gemme det til børnene er lidt større og nyde tiden der

Det ku sgu også være smart hvis fx en bedsteforældre ku tage barslen! jeg har et ubeskriveligt tæt bånd til min farmor i dag, fordi hun passede mig så meget da jeg var spæd (min mor læste også)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.