Hej alle -
Jeg har simpelthen brug for at komme ud med en masse luft. Jeg er meget fortvivlet i øjeblikket.
Jeg er kærester med en sød fyr på de 23 år (jeg er selv 21), og vi har været sammen i ca. 4,5 år, og boet sammen i ca. 3 år.
Og jeg er meget i tvivl om vi overhovedet skal være kærester mere?? Jeg har gået i mange måneder nu og følt mig ulykkelig - men ikke fordi jeg ikke elsker ham, for det gør jeg i dén grad! Han er sød, omsorgsfuld og når vi har det godt, så har vi det godt!
Men vi har ekstremt dårlig økonomi, og i løbet af de sidste 3 år (faktisk stort set siden vi flyttede sammen) er den bare blevet dårligere og dårligere.
Vi har en andelsbolig sammen nu, som vi selvfølgelig skylder noget på, men udover det skylder vi ca. 80.000 i forbrugslån. Og det er bare penge vi har haft som overtræk og penge vi ellers bare har fyret af på absolut intet. Og jeg skammer mig. Jeg er kun 21, og har allerede gæld på 80.000...
Vi har stort set ikke dybe samtaler mere, sex er kun ca. hver 3.-4. uge, vi har ikke råd til at spise ude i byen mere eller gå i biografen og banken har ca. alt magt over vores penge. Vores forældre ved det ikke. Han er pt. på dagpenge, fordi han blev fyret pga. af nedskæringer. Jeg blev færdig på handelsskolen i april og har ingen indtægt lige nu pga. af den nye kontanthjælpsreform, og kan først søge i slutningen af juni + jeg selvfølgelig leder efter en elevplads!
Jeg synes min kæreste er doven og kedelig, og han er slet ikke spontan mere. Hver gang jeg prøver at starte en samtale og fortælle hvor ulykkelig jeg egentlig er, så siger han med det samme at "det heeele er hans skyld" og at "han åbenbart er en suuuper dårlig kæreste". Så jeg er bange for at sige hvad jeg føler.
Han sidder stort set kun foran sin PS3, og jeg synes virkelig ikke det er særlig sexet. Men jeg vil heller ikke ændre ham, hvis det gør ham glad at sidde der?
I løbet af vores snart 5 årige forhold har vi begge nået at få en depression hver (min pga. af min PCO og Endometriose). Jeg ved faktisk ikke helt med hans? Men vi kom begge igennem det med hinandens hjælp. Mange af pengene blev brugt under hver vores sygdomsforløb, da vi kun følte vi kunne gøre den anden glad hvis man gav gaver - hvilket jeg ikke kan forklare hvorfor.
Lige siden jeg fik konstateret PCO og Endometriose, har jeg været meget opsat på at få børn i en tidlig alder - og nu har vi fået brevet fra fertilitetsklinikken med aftale i september. Men jeg har bare lyst til at ringe og aflyse! Jeg vil SÅ gerne have børn nu, men ikke med en mand som jeg ikke er sikker på at blive sammen med? Plus jeg vil heller ikke sætte et barn i verden med den økonomi jeg har nu
..
Men min største bekymring for at gå fra min kæreste lige nu er at, jeg ikke ved hvordan vi skal kunne klare os hver for sig? Hvad med lejligheden? (Ja den kan sælges, men det kan jo tage lang tid, og ingen af os har råd til at sidde i den alene + der skal reperares nogle ting). Vi har en hund sammen, som står i mit navn, men den er jo også hans? Og jeg elsker (som i virkelig elsker elsker elsker) hans familie! Og kan han klare sig økonomisk? Kan jeg?
Det lyder nok som om at jeg allerede har taget en beslutning, men det har jeg langt fra.
Ved slet ikke om der er nogen der klarede sig helt igennem det her indlæg, men jeg håber at der er nogen der vil svare mig