19 da jeg fik en abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2014

Røverdatter

Jeg var 21 da jeg blev gravid. 22 år da jeg fødte min søn. Jeg vil mene at det vigtigste i forhold til "projekt" baby er at i to er sikre på jeres forhold med hinanden - og at i begge inderligt ønsker baby. Og modenhed er klart en fordel. Din frie ungdom - med et ansvar som kun dækker dig selv forsvinder. Et barn er fuldtid og der er hårdt. Men selvfølgelig vejer kærligheden det hele op! Vil råde dig til at mærke rigtigt godt efter før i træffer beslutningen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Først en . Det må have været forfærdeligt at blive presset på den måde. Især når det er det der mellem linjerne agtigt. 

Altså jeg har på ingen måde noget imod jeres alder! Jeg synes også at havde man været yngre var det iorden. Det handler slet ikke om alder. Jeg synes dog det hjælper med fast arbejde og en uddannelse. Men man ser fx også rigtig mange klare sig godt på su og med masser af lektier. Jeg tror det er hårdt at blive forælder uanset om man er 21 eller 30. 

Jeg er selv 21 og har termin her den 27. juni. Jeg har uddannelse og fast arbejde. For mig betyder det rigtig meget at jeg ved jeg har det at komme tilbage til efter endt barsel. Men nej jeres alder betyder intet. Baby har brug for kærlighed, omsorg og mad og varme. Det kan man sagtens give uanset alder og hvor stor ens indtægt er.

I skal ikke lade jer styre af andres meninger. Følg jeres hjerter

Anmeld

29. maj 2014

Kamilla-m

Anonym skriver:

Jeg skriver anonymt da det for mig er ekstremt personligt, og ligger mig meget nært. 

Jeg blev gravid som 19-årig, men havde dog støtte fra både min familie, kæreste og kærestes familie hvis valget skulle falde på at beholde baby. Dog var det tydeligt hvad folk mente mellem linjerne, og jeg følte mig på den måde næsten nødsaget til at få en abort, selvom jeg inderst inde havde lyst til at skrige op og sige nej, lad mig beholde mit barn. Jeg var 6-7 uger henne, da jeg fik min abort. Jeg fortryder det så inderligt i dag, det føltes som om jeg mangler en del af mig selv, og jeg er den dag i dag 21 år gammel. 

Er i dag sammen med en ufattelig skøn fyr, som simpelthen knuselsker børn, han er 23 år gammel. 

Jeg føler mig klar, og er klar over valget man står overfor og de mange beslutninger der skal træffes. Undersøgte det også til punkt og prikke da jeg var gravid 2 år tilbage. Jeg er ikke typen der bruger min tid på at gå i byen, drikker mig fuld hver weekend. Er, og har altid været, et familiemenneske. Jeg kan mærke sommerfuglene og glæden i maven, bare ved tanken om en lille. 

Men hvad er jeres mening om at blive forældre som 21 årig og 23 årig? 

Altså jeg var 17 da jeg fik min første.
Nu er jeg 23, og jeg har nu 4<3..
Den yngste er 16 mdr snart.
Jeg synes det er skønt, og fortryder ikke mit valg.

Og jeg sys at vis du føler dig klar, og han gør, i har styr på økonomi, bolig osv - jamen så skal i da gøre det vis i gerne vil.

Anmeld

29. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis i føler jeg klar, så spring ud i det!! Jeres aldre er helt fine og i øvrigt skal omverdenen ikke diktere jeres liv 

Var selv 21 med den første, og kæresten 25. Med nummer 2 bliver vi 24 og 28 

Anmeld

29. maj 2014

Michella2

Vi var 21 og 22 og vi var mere end bare klar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.