Jeg tror bestemt der findes DP´ere om 10 år, det er heldigvis ikke alle der kun tænker på penge, for var det tilfældet ville der ikke være ret mange steder i landet man ville kunne få slukket en brand i ens hus, de får en pokkers lav løn (en del mister penge hver gang de må forlade deres arbejdsplads for at tage til brand fordi lønen som brandmand er så meget lavere end den løn man får på et alm job) samtidig sætter de faktisk deres liv på spil, men alligevel eksistere brandvæsnerne da heldigvis endnu. Der til er der slet ikke andre tilbud i den kommune jeg bor i, forventede de at nedlægge DP´erne, i den nærmeste fremtid, ville de være gået i gang med det nu. Så jo jeg tror bestemt der findes DP´ere om 10 år 20 år og opefter er mig noget mere usikker. Og så tvivler jeg på at der findes DP´ere i de stører byer om 10 år.
Jeg har været glad for at have mine unger i DP, dog var den melmste nærmere et VG barn, havde muligheden været her var hun kommet det, der var for lidt udfådringer for hende i en DP, såre simbelt, men så kan vi heldivis vælge at smide dem i BH allerede når de er 2½, hvilket klart var til fordel for den melmste, hun kunne nu også sagtens være begyndt da hun blev 2 (det er en lille BH, som må ha max 25 børn)
Nu har vi kun en eneste gang haft brug for gæste DP, men havde det været oftere ville jeg ikke være ked af det, her samles alle DP´erne hver tirsdag i den lokale hald (vi er et lille lokalt nærområde med en meget lille hald) samtidig mødes DP´erne her fgra buen mindst en gang i ugen, gerne oftere, dvs ungerne kænder deres gæste DP meget godt inden de bliver sendt der hen, også selv om at de skal ud af byen for at blive passet, samtidig er DP´erne hamrende dygtige til at lave det så ungerne kommer til den samme gæsteDP´er hver gang, det er kun yderst yderst sjældent det er nødvendigt at de skal til en 3. men denne 3 kender ungerne jo som minimum fra de ugentlige samlinger. Nej der har vi intet at klage over.
Netop det at vores unger kænder deres gæste DP inden de bliver passet der, tror jeg er en af årsagerne til at DP er ikke eksisterende i større byer, der er de af en aller anden årsag ikke særlig gode til at organisere sig på samme måde som her ude i lokalsamfundene.
Anmeld