Dagpleje???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. marts 2008

Honningblomst

Jer der har børn i dagpleje, er I galde for det eller ikke...og hvorfor??
Jeg må indrømme at jeg virkelig synes det er SÅ træls ved sygdom og ferie og da jeg ikke ønsker at benytte mig af gæstepljer(og aldrig har gjort det) så bliver det jo lidt af et puslespil at få det til at gå op....men det er sgu da ikke optimalt at skulle sende sit barn ud til en fremmed person i flere dage.

Udover det, så er jeg stor fortaler for det hjemlige miljø en dagplejer kan tilbyde og har man som vi har en dagplejer som både barn og mor;) er tryg ved, så er det virkelig optimalt.
Lige nu er der kun to børn hos Konrads og det er jo vild luksus at kunne få så meget en til en kontakt.:)

Men hvad siger I...og tror I på at dagplejen eksisterer om 10 år...jeg tror ikke den gør.

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2008

st

Om dagplejen eksisterer om 10 år? Hmmm nej det er jeg ikke sikker på den gør. Jeg synes det er vanvittig urimelig forhold de arbejder under. Det er en latterlig lav løn de får, når man tænker på det ansvar de har, og ikke mindst det timetal de arbejder hver uge. De får ikke ret mange penge til legesager, så det er temmelig slidte ting ungerne leger med.
Hende vi har til Dp, hun står virkelig på hovedet for de børn der bliver passet hos hende. Hun er virkelig supergod. Jeg er klar over at det langt fra er sådan alle steder.

Jeg er heller ikke selv til gæstedp, er studerende, så vi kan tit få det til at gå op med at jeg tager en hjemmedag. Men jeg synes også det er problematisk, når de er syge eller skal have fridage. Når de er ene mand om at passe ens børn, så kan det mærkes når de skal have en fridag. Der er det jo fordelen i en VG, hvor der så er andre der kan tage over.

Jeg tror ikke jobbet bliver ved med at være attraktivt. Der skal i hvert fald ske nogle forbedringer for deres arbejdsforhold.

st.

Anmeld

27. marts 2008

Pia.

Hej Eva.

Jeg starter nede fra - NEJ desværre tror jeg ikke der findes dagplejemødre om 10 år - det er i hvert fald meget få der vil være tilbage...
den med sygdom, fridage og gæstedagpleje der føler jeg med dig 100 % - det er ikke sjovt at skulle aflevere sit barn til en fremmede, (forstiller jeg mig) men der har vi to jo så været heldige... Især mig der ikke har en familie at trække på... - Så her kommer det store plus til vuggestuen og børnehaven...
Men ellers må jeg jo give dig ret (det har jeg ellers ikke altid ville med diskutionene om dp og vg) ;)... Jeg ser jo helt anderledes på det efter jeg selv har været i faget og mødt nogle dejlige kollegaer... Ink. Bertram og Konrads dp. Men når det så er sagt så var der sørme også mange der IKKE skulle passe mine børn på trods af deres dagplejetitel... ;).....

Knus Pia, som desværre tror at Konrads dp. har flere børn i denne her uge, da en kollega på denne her side er syg :S

Anmeld

27. marts 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

Hej Eva.

Jeg starter nede fra - NEJ desværre tror jeg ikke der findes dagplejemødre om 10 år - det er i hvert fald meget få der vil være tilbage...
den med sygdom, fridage og gæstedagpleje der føler jeg med dig 100 % - det er ikke sjovt at skulle aflevere sit barn til en fremmede, (forstiller jeg mig) men der har vi to jo så været heldige... Især mig der ikke har en familie at trække på... - Så her kommer det store plus til vuggestuen og børnehaven...
Men ellers må jeg jo give dig ret (det har jeg ellers ikke altid ville med diskutionene om dp og vg) ;)... Jeg ser jo helt anderledes på det efter jeg selv har været i faget og mødt nogle dejlige kollegaer... Ink. Bertram og Konrads dp. Men når det så er sagt så var der sørme også mange der IKKE skulle passe mine børn på trods af deres dagplejetitel... ;).....

Knus Pia, som desværre tror at Konrads dp. har flere børn i denne her uge, da en kollega på denne her side er syg :S

Giver dig ret...Mange burde sgu ikke have lov til at arbejde som dp, men det er jo dsværre det samme med pædagoger...lige så snart det er svært at få folk, så....:( og desværre er det jo nok de dp der kan lukke af for børnene og de dårlige forhold, som bliver tilbage og alle de dejlige og dygtige mennesker, de bliver slidt op og må stoppe.:(

Ved ikke med Linda...hun havde vidst slet ikke børn i går...tror der bliver taget hensyn pga nyt barn...men ved det ikke. Godt man kender sin sp, så man ved at ens barn har det godt...øv, synes sgu det er svært...og ikke alle har jo et særlig heldigt synd på børn, udfra hvad jeg synes selvfølgelig...;)

Anmeld

27. marts 2008

Stumpen

Hejsa..

Med de krav der er nu om dage og med de vilkår dp arbejder under, så nej, jeg tror ikke de er der om 10 år..

Vi er super glade for vores dp. hun er så varm og kærlig overfor børnene.. Hun elsker dem og de elsker hende.. Jeg vil tro stumpen har pevet 5 gange i den tid hun har været der når jeg er gået og det plejer at hænge sammen med noget andet.. F.eks. er jeg i praktik et sted hvor jeg er væk mandag og onsdag når Mathilde kommer hjem, så der går et døgn hvor hun ikke ser mig og så klæber hun nogen gange lidt mere når jeg går..

Mht. gdp.. Her i byen har de en fast gdp, hvis det kan lade sig gøre.. Første gang hun skulle i gdp var det hos en anden -en sød dame, men mathilde græd når jeg gik..
Men e sidste to gange der har været behov for gdp har hun været hos hende vi har valgt og der går hun ind som oppe hos sin egen.. Det skal så lige siges at vores dp er sammen med 3-4 andre dp 2-3 gange i ugen, så børnene kender hinanden og vigtigst af alt de kender de voksne.. Så jeg har ingen kvaler med at aflevere Mathilde i gdp...
Qnus Anja..

Anmeld

27. marts 2008

Nan

Vi er glade for at have Freja i dagpleje også selvom hun nogle gange er hos gæstedagplejere.

Jeg tror der er dagplejere om 10 år - hvor der er forepørgsel er der altid udbud.

Anmeld

27. marts 2008

Honningblomst

Nan skriver:

Vi er glade for at have Freja i dagpleje også selvom hun nogle gange er hos gæstedagplejere.

Jeg tror der er dagplejere om 10 år - hvor der er forepørgsel er der altid udbud.

Men er der mon forespørgsel om 10 år...hmm???

Anmeld

27. marts 2008

Villa

Puha hvor i skræmmer mig :) Har da slet ikke tænk på om muligheden for en dagpleje vil være til rådighed eller ej, på markedet om 10 år :( Men helt enig i at de arbejder under urimlige forhold. Jeg kan godt forstå dem som vælger en vuggestue fremfor dagpleje. Jeg kan da sagtens se fordelen i at kunne sikre sig den form for pasnings garanti, i forhold til sygdom mm. Samt trygheden ved at kunne aflevere sit barn samme sted, med de samme vante omgivelser for barnet hver dag. Jeg kunne så bedre lide tanken om at mit barn skulle starte med at blive passet ude et sted, som til forveksling mindede ham om det han var vant til hjemmefra. Altså et sted med et alm. køkken, entre, stue osv. En almindelig familie med far, mor og børn. Jeg brød mig slet ikke om tanken om en vuggestue, hvor der ville være flere forskellige nye voksne at skulle forholde sig til. Flere børn, og omgivelser som virkede fremmede og uvante. Så hellere tage chancen og håbe på at vi fik en god dagpleje, som ikke var syg så ofte :) Jeg havde først besluttet mig på at holde ham hjemme, hvis nu dagplejen blev syg. For han skulle i hvert fald ikke hen til en vildt fremmed hist og pist, når han's vante dagpleje af en eller anden grund ikke var til rådighed. Men en dag skete det at jeg blev nød til at sige ja til en gæstepleje. Og det viste sig at være et hit uden lige. Både ham og jeg blev meget gladere for gæsteplejen, og ønskede bare at hende vi havde ville være syg noget oftere :$ Jeg fortrød så at jeg havde holdt ham hjemme alle de andre gange, for at skåne ham. Efter at have prøvet gæsteplejen følte jeg, at jeg nærmere havde berøvet ham for en masse gode oplevelser i dagtimerne :( Det eneste der for mig trækker noget højere end en dagpleje, er en combi instution. Men det er nu mere ud fra det praktiske. Altså at det ville være praktisk at kunne aflevere og hente begge børn samme sted. At de i løbet af dagen ville kunne se hinanden, og måske føle et slags tryhed ved at have et familiemedlem tæt på. At de starter med at blive passet et sted, hvor de kan være fra start til slut. Altst vuggestue der deler hus med børnehaven, som igen deler omgivelser med skolen. Så de er det samme vante sted, med de samme børn hele deres barndom. Fra de ca. er 1 år, til de er ca.16 år. Noget andet jeg godt kan lide, er muligheden for at møde op og spise morgenmad på stedet. Hvor ville det være skønt hvis man bare skulle stå op og få alle i tøjet, og ud af døren. Hen til vuggestue/børnehaven og sidde der og spise morgenmad i fællesskab. Bare det at man ikke behøver at stresse over at de spiser såååå langsomt, eller at man ikke lige har den slags morgenmad i huset de lige har lyst til den dag. Og at man ikke skal bekymre sig om at man er ved at være sent på den for at kunne nå på arb. til tiden. For børnene har al den tid og ro de har brug for, for at kunne nyde deres morgen måltid. Og samme sted skal børnene ikke have madpakke med, da al mad mm. indgår i pasningsprisen. Og at der blir' serveret varmt mad til frokost x antal gange i ugen, og at børnene i den forbindelse får mulighed for at være med til at tilberedelserne. Luxus Luxus Luxus :D *G* Ja, at drømme kan man jo altid ;) Knus V.

Anmeld

27. marts 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg er rigtig glgad for vores dagpleje. Også selvom vi har været i gæstepleje en del her på det sidste. Han er nemlig sammen med sin gæsteplejer hver tirsdag når de alle er samlet, så han kender hende godt.

Der er mange som ikke kan lide vores dpmor, for hun er ikke særlig snaksaglig, og virker meget kort for hovedet, men hun er rigtig god til børnene og de er så glade for hende.

Jeg håber da at der er dagplejere om 10 år, for det er ikke alle børn som egner sig til vs. Dem som i forvejen forsvinder i mængden kommer ikke til at blomstre hvis dp ikke findes mere.

Kh Jeanne

Anmeld

27. marts 2008

MorCamilla

Jeg håber at der også er noget der hedder dagplejer om 10 år, men det tror jeg nu nok også der er..
Jeg kan godt lide det der med at det er hjemme hos dem selv privat, og ikke er et børnehave lignende sted...

Vores dagplejemor er alle tiders, hnu tager børnene med på ture på bondegård, i skoven osv.. :D Hun siger ikke ret meget, men hun er super til børn.. og Mikkel snakker ofte om at han skal om til Marianne (vores dagplejemor) i weekenderne også.. :P Det er rigtig dejligt at han er glad for at være hos hende, og ja at hun er glad for ham..

Jeg har slet ikke noget negativt at sige om hende.. Vi har ikke brugt gæstedagpleje endnu, for hun har ikke værte syg siden Mikkel startede, og skal hun på kursus eller lignende så holder jeg ham gerne hjemme i stedet for at sende han hend til en fremmed for 2 eller 3 dage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.