Smerter i maven :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.044 visninger
13 svar
13 synes godt om
26. maj 2014

Vivienne

Hej piger,

(19+4) Jeg har hele dagen haft smerter i maven. Det er ligesom korte (kniv)stik på forskellige steder af maven - både nederst og øverst og i siderne. Og de kommer i intervaller.

Har I oplevet lignende?

Det er min første graviditet, så jeg ved ikke om det er sådan det skal være...

Tror ikke det er plukveer, for maven trækker sig ikke sammen (som jeg fik det forklaret).

Venter spændt på svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2014

Wik

Det kan godt være plukveer selvom du ikke fornemmer den trækker sig sammen. Men hvis det gør ondt skal du faktisk kontakte sygehuset og tjekkes op på, ikke at jeg tror der er noget, men man skal ikke have ondt. Døjer du med bækkensmerter også eller andre former for bækken problemer

Anmeld

26. maj 2014

Kay

Altså, jeg har også nogle stik og jag i maven det er fordi luften i tarmene og maven har svært ved at komme den rigtige vej det er vildt ubehageligt og gør rigtig ondt! 

Har haft det i begge graviditeter 

Anmeld

26. maj 2014

Vivienne

Wik skriver:

Det kan godt være plukveer selvom du ikke fornemmer den trækker sig sammen. Men hvis det gør ondt skal du faktisk kontakte sygehuset og tjekkes op på, ikke at jeg tror der er noget, men man skal ikke have ondt. Døjer du med bækkensmerter også eller andre former for bækken problemer

Jeg har endnu ikke oplevet bækkensmerter, men det kommer vist også snart...

Anmeld

26. maj 2014

Vivienne

Kay skriver:

Altså, jeg har også nogle stik og jag i maven det er fordi luften i tarmene og maven har svært ved at komme den rigtige vej det er vildt ubehageligt og gør rigtig ondt! 

Har haft det i begge graviditeter 

Jeg har døjet med Tarm og maveproblemer hele livet men det føles ikke helt på samme måde. 

Tror jeg venter til imorgen og ser hvordan det går og evt kontakter jordemoderen. 

Anmeld

27. maj 2014

Kay

Vivienne skriver:

Jeg har døjet med Tarm og maveproblemer hele livet men det føles ikke helt på samme måde. 

Tror jeg venter til imorgen og ser hvordan det går og evt kontakter jordemoderen. 

Nej mine maveproblemer føles normalt heller ikke sådan... men alle organer bliver jo mast når der ligger en baby der inde... tænk på at den er Ca 20 cm fra hoved til hæl plus moderkage og alt det andet  

Men god ide at tage en snak med lægen  

Anmeld

27. maj 2014

Papillon

Beskrivelsen lyder rigtig meget som, hvordan ligamentsmerter føltes hos mig. Det passer også godt med perioden i graviditeten De kunne være ekstremt smertefulde, kom af og til og holdt så op.

Men hvis du stadig er nervøs, må du selvfølgelig kontakte lægen og høre om alt er okay 

Anmeld

27. maj 2014

Mama2012

Forstoppelse, luft i maven eller ligamentsmerter 

Sidste gang jeg var gravid havde jeg i i andet og tredje trimester jag i maven HVER gang jeg skulle (undskyld mit sprog) af med luft... 

Anmeld

27. maj 2014

Kay

Mama2012 skriver:

Forstoppelse, luft i maven eller ligamentsmerter 

Sidste gang jeg var gravid havde jeg i i andet og tredje trimester jag i maven HVER gang jeg skulle (undskyld mit sprog) af med luft... 

også her... især hvis vi var ude og gå... måtte nogle gange stoppe og og bøje mig sammen fordi det gjorde ondt... fandt frem til nogle bøje strække bevægelser der hjalp til at få luften ud...  og i denne graviditet er det startet igen 

Anmeld

27. maj 2014

Sunsmile

Vivienne skriver:

Hej piger,

(19+4) Jeg har hele dagen haft smerter i maven. Det er ligesom korte (kniv)stik på forskellige steder af maven - både nederst og øverst og i siderne. Og de kommer i intervaller.

Har I oplevet lignende?

Det er min første graviditet, så jeg ved ikke om det er sådan det skal være...

Tror ikke det er plukveer, for maven trækker sig ikke sammen (som jeg fik det forklaret).

Venter spændt på svar

http://www.sundhedslex.dk/ligamentsmerter.htm

Jeg har læst noget om at det kan være ligament smerter. Det sku føles som jag i maven. Jeg har smidt et link til dig. Men sys nu stadig også du skal kontakte din jordemoder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.