Jeg ved ikke men jeg blev da ikke tryg af den artikel

slutningen hvor konklusionen bliver, at børn kan tilpasse sig alt selv KZ lejre (og vuggestuer) gjorde da ikke jeg med den bedste samvittighed sender mine børn afsted i dag.
Jeg har hver morgen et lille pus der siger han ikke vil i børnehave, og det skal siges han elsker sin børnehave og lige så vigtigt de er vilde med ham. Men hver morgen skal han lige fortælle mig: mor jeg synes altså det er meget bedre at være hjemme hos dig og tage det i vores tempo. Og jeg er ikke et sekund i tvivl om hans ideal situation ville være mor hele dagen, og da meget gerne også nede i børnehaven med sine venner, men med mor og vi kunne gå som det passede os. Der er han jo slet ikke ulig mig - jeg kan også få fniller over min dag er presset ind i kasser bestemt fra oven.
Men jeg afleverer ham alligevel med god samvittighed, for jeg bor i et samfund hvor det økonomiske også spiller en rolle, hvor min løn er med til at betale for de ting jeg også gerne vil give ham.
Og jeg synes mange gange debatten løber af sporet, for det bliver hvad er bedst: vuggestue eller hjemme? Jo det er en faktor, men der er bare tusind andre faktorer der gør en god barndom og vi har skabt et samfund hvor størstedelen af børnene skal være i institution for at pengene løber rundt både i den enkelte familie og samfundsøkonomisk. Så frem for at banke os forældre i hovedet burde man banke politikerne i hovedet over de ikke opprioriterer netop institutionsområdet så vi kunne gøre det endnu bedre for børnene.
Anmeld