VS-børn er ikke mere stressede end hjemmebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.122 visninger
17 svar
33 synes godt om
22. maj 2014

modesty

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2014

Dr. House

modesty skriver:

http://www.b.dk/nationalt/vuggestueboern-er-ikke-mere-stressede-end-hjemme-boern

Men jeg er nu stadig med den modsatte overbevisning.

Anmeld

22. maj 2014

L&V

modesty skriver:

http://www.b.dk/nationalt/vuggestueboern-er-ikke-mere-stressede-end-hjemme-boern

Dejligt med noget læsning hvor man ik bliver stemplet som lorte forældre fordi man får sine børn passet

Anmeld

22. maj 2014

Pikku Myy

modesty skriver:

Ja, først tænker man "hvor dejligt, at det hele for en gangs skyld ikke kun er skidt", men så kommer bemærkningen med at det er uhyggeligt at børn i virkeligheden kan tilpasse sig hvad som helst for at overleve, og så er det som om artiklen alligevel havde et andet budskab ...

Anmeld

22. maj 2014

Majbrit P

Selvfølgelig er de det... Det er ikke en normal opvækst.

Vi er ikke født til at blive presset ind i et lokale fyldt med andre børn som skal bruges som underholdning imens vi er væk fra vores forældre op til 8 timer om dagen. 

Og så kan folk ikke forstå at så mange mennesker har socialangst og har mange mentale lidelse.. det er sgu forældrenes skyld 

Anmeld

22. maj 2014

modesty

Vi er ikke født til at blive presset ind i et lokale fyldt med andre børn som skal bruges som underholdning imens vi er væk fra vores forældre op til 8 timer om dagen. 

Og så kan folk ikke forstå at så mange mennesker har socialangst og har mange mentale lidelse.. det er sgu forældrenes skyld 

LOL, det er skønt med sådan en kategorisk afvisning af et uomtvisteligt, videnskabeligt bevis. Du fik mig til at trække på smilebåndet.

Hvordan tror du at børn levede for 100 år siden? Eller for 1000 år siden?

Anmeld

22. maj 2014

modesty

Pikku Myy skriver:

Ja, først tænker man "hvor dejligt, at det hele for en gangs skyld ikke kun er skidt", men så kommer bemærkningen med at det er uhyggeligt at børn i virkeligheden kan tilpasse sig hvad som helst for at overleve, og så er det som om artiklen alligevel havde et andet budskab ...

Men det kan de jo ikke. For undersøgelsen viser at børn hvor forældrene er blevet skilt, eller som har oplevet dødsfald el. lign. har et forhøjet kortisol-niveau. Et tydeligt bevis på at børn IKKE kan tilpasse sig enhver situation. 

Anmeld

22. maj 2014

Pikku Myy

modesty skriver:

Men det kan de jo ikke. For undersøgelsen viser at børn hvor forældrene er blevet skilt, eller som har oplevet dødsfald el. lign. har et forhøjet kortisol-niveau. Et tydeligt bevis på at børn IKKE kan tilpasse sig enhver situation. 

Jeg forstår det nu som at børn der fornylig har oplevet fx et dødsfald har et øget kortisolniveau. Jeg går stærkt ud fra at det falder igen efter et stykke tid (tilpasningen). Et konstant forhøjet kortisolniveau er vist ret usundt ...

Anmeld

22. maj 2014

modesty

Jeg forstår det nu som at børn der fornylig har oplevet fx et dødsfald har et øget kortisolniveau. Jeg går stærkt ud fra at det falder igen efter et stykke tid (tilpasningen). Et konstant forhøjet kortisolniveau er vist ret usundt ...

Ja, det er rigtigt. Men det viser jo stadig at der ikke i højere grad i VS end i hjemmet opstår situationer som forhøjer kortisol-niveauet og skaber stress. Faktisk tværtom, er det situationer i hjemmet (skilsmisse) der kan skabe stress. Det er jo et faktum man må forholde sig til. 

Anmeld

22. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Majbrit P skriver:

Du forholder dig slet ikke til artiklen? 

Mentale lidelser og socialangst kan opstå af utallige årsager - arvelighed, voldsomme oplevelser, miljø etc. etc. Det er godt nok forenklet blot at give forældrene skylden. Og en "normal" opvækst findes ikke. Den er blandt andet kulturelt bestemt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.