Forstoppelse - av av Gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

952 visninger
17 svar
12 synes godt om
21. maj 2014

Sunsmile

For 14 dage siden var der kvalme og opkast jeg døjede med nu er det forstoppelse.

Sys det kommet her i løbet af den sidste uge. Jeg er 11 uger henne og tror det kan være grundet Jerntilskudet jeg tager, der er c-vitamin i og jeg sluger den med lidt appelsinsaft.

Men er der noget andet jeg kan gøre, for den her forstoppelse har virkelig været ond ved mig idag. Jeg har spist en masse vindruer, det hjalp lidt men det kom igen da jeg så spiste rigtig mad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

Isabella_mor

hvilke jernpiller bruger du?

det som virker forebyggende på forstoppelse er

• masser af vand
  • masser af fibre
  • god motion
  • evt skift af jernpiller-

for at komme din forstoppelse til livs kan du 

• spise Magnesia piller (de fåes på apoteket ved håndkøb og der skal drikkes rigeligt med vand til dem)
  • drikke et brev movicol 2-3 X dagligt til der er hul igennem. (movicol gør at den væske du indtager med brevet bliver inde i tarmen indtil det skal ud med afføringen, dvs at den væske du indtager også er den du udskiller, og det gør at der kommer mere væske til tarmene, så har de lettere ved at komme af med afføringen det er en meget skånsom metode)
  • drikke sveskejuice.

jeg havde selv en MEGA KÆMPE forstoppelse da jeg var 14 uger henne med mit første barn, og det endte med at jeg blev indlagt med det og fik en klyx, hvilket så var en fejl da man ikke må få klyx når man er gravid.. (kun i forbindelse med fødslen for at rense ud inden) 

Denne gang har jeg faktisk droppet at spise jern, men jeg skal gøre det og der har jeg købt dem der hedder aminojern, og de skulle eftersigende være meget skånsomme og milde mod forstoppelse, men frygten sidder stadig i mig for at jeg bliver forstoppet.. 

Anmeld

22. maj 2014

ano14316

Jeg døjer meget med forstoppelse når jeg er gravid.. bare den smule jern ser er i gravitaminerne er nok..  

Movicol til at få hul på det og så taget jeg 1 magnesia 1-2 gange om dagen for at holde det igang.. 

Anmeld

22. maj 2014

EAF

Sunsmile skriver:

For 14 dage siden var der kvalme og opkast jeg døjede med nu er det forstoppelse.

Sys det kommet her i løbet af den sidste uge. Jeg er 11 uger henne og tror det kan være grundet Jerntilskudet jeg tager, der er c-vitamin i og jeg sluger den med lidt appelsinsaft.

Men er der noget andet jeg kan gøre, for den her forstoppelse har virkelig været ond ved mig idag. Jeg har spist en masse vindruer, det hjalp lidt men det kom igen da jeg så spiste rigtig mad.

Jeg havde så svær forstoppelse under noget af min graviditet at jeg revnede bagtil, når jeg skulle presse så det blødte og gjorde så ondt at jeg var tæt på at besvime. Så jeg brugte Laktolose når det var slemt. Afføringsmiddel og det virkede til ug og slange. Det er flydende og virker! Så det vil jeg anbefale. Har selv givet ældre sengeliggende demente det i sin tid. 

Anmeld

22. maj 2014

FogL

Sunsmile skriver:

Fiber og vand, vand, vand!

Anmeld

22. maj 2014

fnuggi

man skal bare huske at hvis man som jeg ikke drikke vand nok virker magnesia stik modsat 

fandt jeg ud af på den hårde måde 

spiser nu fiber og så køre det 

Anmeld

22. maj 2014

Isabella_mor

man skal bare huske at hvis man som jeg ikke drikke vand nok virker magnesia stik modsat 

fandt jeg ud af på den hårde måde 

spiser nu fiber og så køre det 

Det er nemlig rigtigt. Derfor virker movicol bedre hvis man er så forstoppet at man ikke kan drikke særlig meget.

Anmeld

22. maj 2014

stjernehimmel

Jeg har det ALTID.......

Et rigtig godt råd er at du bruger en lille skammel eller andet når du er på WC, op med fusserne.. det gør det nemmere at komme af med det du skal da passagen bliver nemmere....

Forstoppelse er noget fanden har skabt.....

Anmeld

22. maj 2014

Isabella_mor

Og kaffe.!!! En - to kopper kaffe om morgenen sætter gang i systemet her. Det er virkelig et vidundermiddel. Men drik ikke for meget grundet  koffein. Men ellera er kaffe faktisk sundt, og så får du også væske ind på den måde

Anmeld

22. maj 2014

Kay

jeg havde samme problem i min sidste graviditet... og til dels også i denne... også selvom jeg skiftede mærke... jeg valgte at spise dem hver anden dag i stedet for hver dag, der ved fik jeg nogen lunde styr på maven  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.