Ved ikke om jeg hører til her men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.269 visninger
12 svar
5 synes godt om
21. maj 2014

Jupiter

Nu prøver jeg mig frem.

Igår fik jeg en udskrabning (11+3), efter jeg blev skannet da jeg begyndte at bløde i forgårs.

Det hele er stadig ligesom en boble - føles langt væk og ikke noget der er sket for mig...

På sygehuset syntes de at graviditeten så mærkelig ud, og at den nok var gået til grunde i uge 8-9 stykker. Derfor tog de vævsprøver og sendte til dyrkning. Den studerende som fik lov at skanne mig, kom til at sige MOLA (det forsøgte lægen at overdøve!), så nu tænker vi selvfølgelig det værste.

Jeg ved ikke engang om det her kategoriseres som en spontan abort, eller hvad det kaldes. Jeg ved ikke hvad der nu skal ske - vi venter bare på svar. Jeg ved ikke hvordan jeg har det, føler mig bare ret tom....

Jeg ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg - er nok bare lidt bange for en efterreaktion som måske kommer snigende uden jeg opdager det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

Carina:-)

Det er hårdt når man kommer så langt,og det så alligevel går galt, så kan sagtens forstå dine folelser 

Anmeld

21. maj 2014

Camillos

Jupiter skriver:

Nu prøver jeg mig frem.

Igår fik jeg en udskrabning (11+3), efter jeg blev skannet da jeg begyndte at bløde i forgårs.

Det hele er stadig ligesom en boble - føles langt væk og ikke noget der er sket for mig...

På sygehuset syntes de at graviditeten så mærkelig ud, og at den nok var gået til grunde i uge 8-9 stykker. Derfor tog de vævsprøver og sendte til dyrkning. Den studerende som fik lov at skanne mig, kom til at sige MOLA (det forsøgte lægen at overdøve!), så nu tænker vi selvfølgelig det værste.

Jeg ved ikke engang om det her kategoriseres som en spontan abort, eller hvad det kaldes. Jeg ved ikke hvad der nu skal ske - vi venter bare på svar. Jeg ved ikke hvordan jeg har det, føler mig bare ret tom....

Jeg ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg - er nok bare lidt bange for en efterreaktion som måske kommer snigende uden jeg opdager det....

Pyha det er aldrig sjovt at opleve, jeg føler med dig.. har selv aborteret 5 gange.
Tror "bare" du skal slå det hen og tænke uanset hvad var fosteret ikke levedygtigt og det var godt det blev opdaget.

Sygehuset skal nok fortælle dig efter svar på vævsprøven hvad der skal ske med dig og om det var en MOLA graviditet, det skal du ikke spekulere på...

Husk at det er ok at reagerer efter dette, du har trods alt gået i 2,5 mdr ca og vidst du var gravid.. der er ikke noget at sige til de

Anmeld

21. maj 2014

Jupiter

Camillos skriver:

Pyha det er aldrig sjovt at opleve, jeg føler med dig.. har selv aborteret 5 gange.
Tror "bare" du skal slå det hen og tænke uanset hvad var fosteret ikke levedygtigt og det var godt det blev opdaget.

Sygehuset skal nok fortælle dig efter svar på vævsprøven hvad der skal ske med dig og om det var en MOLA graviditet, det skal du ikke spekulere på...

Husk at det er ok at reagerer efter dette, du har trods alt gået i 2,5 mdr ca og vidst du var gravid.. der er ikke noget at sige til de

Pyha, 5 gange og så piver jeg 

Jeg ved ikke engang om jeg faktisk er rigtig ked af det.

Måske er det bare hele sygehus oplevelsen som lige sætter spor.

Og så ventetiden i uvished....

Og tanken om at fremtiden slet ikke lige ser ud som jeg havde planlagt på....

Jeg ved at du har ret - naturen går sin gang, heldigvis! Men det føles det ikke mindre hårdt af, vel? 

Anmeld

21. maj 2014

sandramor

Jupiter skriver:

Pyha, 5 gange og så piver jeg 

Jeg ved ikke engang om jeg faktisk er rigtig ked af det.

Måske er det bare hele sygehus oplevelsen som lige sætter spor.

Og så ventetiden i uvished....

Og tanken om at fremtiden slet ikke lige ser ud som jeg havde planlagt på....

Jeg ved at du har ret - naturen går sin gang, heldigvis! Men det føles det ikke mindre hårdt af, vel? 

åårrh søde dig...

ved hvordan du har det...... jeg har en datter på 9 og en på 2.... .men mellem de to aborterede jeg to gange.... første gang i uge 9 og anden gang i uge 12.......

den første gang blev det efter vævsprøverne også konstateret at jeg havde haft en partiel mola........ anede ikke hvad det var inden.....  nu er det selvfølgelig ikke sikkert det er det der var galt...... men du er velkommen til at skrive en pb hvis du vil vide mere.....

Anmeld

21. maj 2014

Jupiter

sandramor skriver:

åårrh søde dig...

ved hvordan du har det...... jeg har en datter på 9 og en på 2.... .men mellem de to aborterede jeg to gange.... første gang i uge 9 og anden gang i uge 12.......

den første gang blev det efter vævsprøverne også konstateret at jeg havde haft en partiel mola........ anede ikke hvad det var inden.....  nu er det selvfølgelig ikke sikkert det er det der var galt...... men du er velkommen til at skrive en pb hvis du vil vide mere.....

Tusind tak for dit søde svar!

Jeg havde også kun hørt ordet MOLA, men aldrig sat mig ind i det. Men jeg fangede det alligevel da hun sagde det (desværre) 

Jeg kan slet ikke forestille mig hvis det her skal ske igen, og jeg kan overhovedet ikke overskue hvis vi nu pludselig skal til at vente måske halve eller hele år, før vi kan prøve igen 

Anmeld

21. maj 2014

sandramor

Jupiter skriver:

Tusind tak for dit søde svar!

Jeg havde også kun hørt ordet MOLA, men aldrig sat mig ind i det. Men jeg fangede det alligevel da hun sagde det (desværre) 

Jeg kan slet ikke forestille mig hvis det her skal ske igen, og jeg kan overhovedet ikke overskue hvis vi nu pludselig skal til at vente måske halve eller hele år, før vi kan prøve igen 

Chancen for det sker igen er der selvfølglig altid men den er meget lille...... Husk det 

Når det er sagt er det rigtigt at når man har haft en Mols graviditet må man ikke blive gravid det næste halve år.... Jeg havde heldigvis en partiel Mola.. Altså hvor der havde været et foster men bare med dobbelt kromosom antal.... Heldigvis fordi at til forskel fra en komplet Mola hvor der intet foster er så falder ens hcg hormon meget hurtigere ved en partiel... Jeg gik til blodprøve kontrol hver 14 dag de første. 2 mdr og derefter en gang i måneden... Men allerede efter de 3 mdr var den nede under 2... Blev gravid præcis 6 mdr efter 

Men som jeg skrev før... Chancen for at det sker igen er heldigvis MEGET lille......  Giv det lidt tid så ser du lidt lysere på tingene det lover jeg dig 

Anmeld

22. maj 2014

Jupiter

sandramor skriver:

Chancen for det sker igen er der selvfølglig altid men den er meget lille...... Husk det 

Når det er sagt er det rigtigt at når man har haft en Mols graviditet må man ikke blive gravid det næste halve år.... Jeg havde heldigvis en partiel Mola.. Altså hvor der havde været et foster men bare med dobbelt kromosom antal.... Heldigvis fordi at til forskel fra en komplet Mola hvor der intet foster er så falder ens hcg hormon meget hurtigere ved en partiel... Jeg gik til blodprøve kontrol hver 14 dag de første. 2 mdr og derefter en gang i måneden... Men allerede efter de 3 mdr var den nede under 2... Blev gravid præcis 6 mdr efter 

Men som jeg skrev før... Chancen for at det sker igen er heldigvis MEGET lille......  Giv det lidt tid så ser du lidt lysere på tingene det lover jeg dig 

Tusind tak for opmuntringen!

Jeg håber du har ret - det har du jo garanteret!

Jeg tror det har var en "hel" mola hvis det var.

Der var nogle "ting" de måtte skrabe ud, og ikke bare den der mudrede masse 

Anmeld

22. maj 2014

sandramor

Jupiter skriver:

Tusind tak for opmuntringen!

Jeg håber du har ret - det har du jo garanteret!

Jeg tror det har var en "hel" mola hvis det var.

Der var nogle "ting" de måtte skrabe ud, og ikke bare den der mudrede masse 

Det er jeg nemlig en garanti på ja 

Hvis der på nogen måde har været en del af et foster så er det ikke en hel så er det lige som mig en partiel.... Ved en hel er der intet foster kun det der mudret masse eller som de kalder der vindrue klase.... Uanset hvad blir du klogere når svaret kommer.... Og altså den eneste grund til man skal vente med at blive gravid er fordi hvis du bliver gravid så stiger de dit hcg hormon og så kan de ikke se om det er den nye graviditet der giver stigning eller det er molaen der udvikler sig videre 

Men jeg kender en som blev gravid 3 mdr efter trods hun ikke "måtte" og fik 9 mdr efter en dejlig datter 

Men ja nok bedst at vente og så får du også oplevelsen lidt på afstand 

Anmeld

22. maj 2014

Chewy

Jupiter skriver:

Nu prøver jeg mig frem.

Kæmpe  til dig! Det trænger du vidst til.

Ved ikke lige hvad jeg kan sige til det, ville bare lige sende dig en tanke og et medfølende kram.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.