Jeg syntes det er svært...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2014

Anonym trådstarter

Fuglemor skriver:

Nej synes bestemt heller ikke det er okay hun ser sur ud. Det gør jo heller ikke jer trygge ved at aflevere til hende. 

Men var jeg jer ville jeg klart kigge om efter en anden. Enten kommunal eller privat. Pladsanvisningen hjælper hvis det er kommunal

Ja jeg ringer til dem imorgen og hører ad om de har nogle ledige pladser og hvad jeg skal gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

ej men altså, sikke noget.

ja hende her var kommunal i nogle år før, men blev fyret og er så startet op som privat. men hun virker bare slet ikke glad for sit job.

Har hun været dp i mange år? Det havde vores nemlig, og det oste så langt væk af at det jo bare var det hun altid havde lavet... Det betød ikke en fis for hende og nye tiltag fra dagplejepædagogen blev der altid bare rullet øjne af.  

Anmeld

19. maj 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Har hun været dp i mange år? Det havde vores nemlig, og det oste så langt væk af at det jo bare var det hun altid havde lavet... Det betød ikke en fis for hende og nye tiltag fra dagplejepædagogen blev der altid bare rullet øjne af.  

ja i mange år, omkring de 30 stykker tror jeg hun virker bare træt af det.

Anmeld

19. maj 2014

et-ønske

Sådan lidt udenfor emne - men jeg er også tilhænger af hurtig aflevering. Kan godt forstå jeres dp's ønsker herom, især hvis barnet er ked af det - så kan det gøre ondt værre at forældrene bliver.

Derudover ville jeg bestemt kontakte kommunen omgående - ikke på vilkår om jeg ville overlade mit barn til en der havde den holdning til mit barn. Det er ganske enkelt uacceptabelt og uprofessionelt af hende ikke at tage en samtale med jer hvis der er et problem!!
Held og lykke

Anmeld

19. maj 2014

Christine

Anonym skriver:

Skriver som anonym da jeg ikke vil genkendes.. 

Undskylder det lange indlæg, spørg endelig hvis der er tvivl om noget.. 

Vores barn på snart 2 år går i privat dagpleje, har gjort det siden en alder af 8 måneder, der har aldrig været noget ondt at sige om denne dagplejer, de mødes dagligt med andre børn hos en anden privat dagplejer, der har altid været god stemning, for 4 måneder siden, begynder dagplejemoren at opfører sig mærkeligt, hun har travlt med at få børnene afleveret om morgen så vi forældre hurtigt skal gå igen, hun kan 1 ud af 5 dage virke sur om morgen, som om det er en belastning for hende at hun nu igen skal passe børn, har bemærket at de oftest sidder indenfor istedet for at komme udenfor..

Imorges afleverer vi vores barn, kl. 8.45 - vi skal senest afleverer kl 9.00, der kommer altid en af de andre børn ved 9.00 tiden så vi afleverer ikke som de sidste, hun virker igen sur, gnaven og irreteret over at vi måske lkommer "for sent" ifølge hende, jeg bliver irreteret over hendes sure måde at være på, og vores barn er lidt pyllert denne morgen og vil ikke give slip på mig.. dagplejemoren vil lave hurtig aflevering, hvor vi som forældre bare skal gå mens barnet skriger, det ønsker vi ikke så vi bliver.. hun virker igen irreteret over vi ikke bare går... da vi går har manden våde øjne, vi føler aller mest at vi bør hente vores barn, og tage det med hjem, men vi giver det en chance, da vi henter sover barnet stadig, hun fortæller vores barn har været meget træt, barnet bliver vækket, jeg fortæller at vi er været kede af det her til morgen, talt frem og tilbage og hvis hun ser det som et problem at passe vores barn, så skifter vi gerne sted.. dagplejemoren bliver helt stiv i hovedet, fortæller "Jamen det er også jeres barn, det fungere ikke så godt hernede" *H"N bider, slår, kradser og er ond ved de andre" Her bliver jeg GAL, der har ALDRIG været nogen problemer med vores barn ALDRIG, så det virker mere som om at hun nu skal finde en masse andre grunde, selvom vi egentlig bare fortæller hende at vi ikke føler vores barn er ønsket (Det samme føler en af de andre forældre dernede også) - Vi er 4 forældre, der er utilfredse, 2 af børnene stopper inden længe og vi er 2 tilbage som faktisk er ved at give op... 

- jeg føler mig så dårligt behandlet og har aller mest til at holde vores barn hjemme for altid!

Hvad skal jeg gøre, det er en privat dagplejer, hvordan skifter jeg? hvad kan jeg gøre??

Jeg ville ikke kunne aflevere der igen uden at få rigtigt ondt i maven. Så jeg synes i skal ringe til pladsanvisningen hvor i hører til og fortælle om jeres situation og høre hvad chancerne er for at i hurtigt kan få en offentlig dp/vuggestueplads. Alternativt finde nu privat dp eller privat vuggestue. Jeg var i hvert fald skredet, i mangel af bedre udtryk 

Synes det lyder som om hun håndterer det rigtigt dårligt og jeg tror ikke i har det godt med at lade jeres barn blive, så synes ikke det er for drastisk at skifte. Pøj pøj med det 

Anmeld

25. maj 2014

Dagplejen Små Spirer Hadsten

Mit råd vil være som mange af de andre også skriver. Find en ny dagplejer hurtigst muligt. 

Det er så vigtigt at man som forældre er tryg ved den person som man overlader det dyrebareste man har til i mange timer hver dag. Mistillid og dårlig kemi mellem dagplejer og forældre giver et meget dårligt grundlag for godt samarbejde. Jeg tror på at trygge forældre giver trygge børn.  

Der er en hjemmeside der hedder www.privatdagplejedanmark.dk. Der kan man søge på privat dagplejer i ens område.

Der er også flere Facebook sider hvor man som forældre kan lave opslag om at man søger plads og se opslag fra dagplejere som har ledig plads. 

Held og lykke med hurtigt at finde en ny plads. Det er så hårdt at skulle gå fra sit grædende barn :-( 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.