Jeg syntes det er svært...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.653 visninger
15 svar
5 synes godt om
19. maj 2014

Anonym trådstarter

Skriver som anonym da jeg ikke vil genkendes.. 

Undskylder det lange indlæg, spørg endelig hvis der er tvivl om noget.. 

Vores barn på snart 2 år går i privat dagpleje, har gjort det siden en alder af 8 måneder, der har aldrig været noget ondt at sige om denne dagplejer, de mødes dagligt med andre børn hos en anden privat dagplejer, der har altid været god stemning, for 4 måneder siden, begynder dagplejemoren at opfører sig mærkeligt, hun har travlt med at få børnene afleveret om morgen så vi forældre hurtigt skal gå igen, hun kan 1 ud af 5 dage virke sur om morgen, som om det er en belastning for hende at hun nu igen skal passe børn, har bemærket at de oftest sidder indenfor istedet for at komme udenfor..

Imorges afleverer vi vores barn, kl. 8.45 - vi skal senest afleverer kl 9.00, der kommer altid en af de andre børn ved 9.00 tiden så vi afleverer ikke som de sidste, hun virker igen sur, gnaven og irreteret over at vi måske lkommer "for sent" ifølge hende, jeg bliver irreteret over hendes sure måde at være på, og vores barn er lidt pyllert denne morgen og vil ikke give slip på mig.. dagplejemoren vil lave hurtig aflevering, hvor vi som forældre bare skal gå mens barnet skriger, det ønsker vi ikke så vi bliver.. hun virker igen irreteret over vi ikke bare går... da vi går har manden våde øjne, vi føler aller mest at vi bør hente vores barn, og tage det med hjem, men vi giver det en chance, da vi henter sover barnet stadig, hun fortæller vores barn har været meget træt, barnet bliver vækket, jeg fortæller at vi er været kede af det her til morgen, talt frem og tilbage og hvis hun ser det som et problem at passe vores barn, så skifter vi gerne sted.. dagplejemoren bliver helt stiv i hovedet, fortæller "Jamen det er også jeres barn, det fungere ikke så godt hernede" *H"N bider, slår, kradser og er ond ved de andre" Her bliver jeg GAL, der har ALDRIG været nogen problemer med vores barn ALDRIG, så det virker mere som om at hun nu skal finde en masse andre grunde, selvom vi egentlig bare fortæller hende at vi ikke føler vores barn er ønsket (Det samme føler en af de andre forældre dernede også) - Vi er 4 forældre, der er utilfredse, 2 af børnene stopper inden længe og vi er 2 tilbage som faktisk er ved at give op... 

- jeg føler mig så dårligt behandlet og har aller mest til at holde vores barn hjemme for altid!

Hvad skal jeg gøre, det er en privat dagplejer, hvordan skifter jeg? hvad kan jeg gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2014

Fuglemor

Hvis ikke de er glade for hende så skift. Barnet skal nok indstille sig. De kan kigge efter en anden privat dagpleje. Mener der på facebook er en side for selvstændige/private dagplejere. Ellers så kontakter i pladsanvisningen og forhører jer om der er nogle ledige pladser. 

Jeg har selv oplevet børn der ikke er glade for at blive afleveret og hyler og skriger, og en hurtig aflevering er faktisk det bedste. Ofte så stopper de så snart mor og far er væk. Det er faktisk værre ved at man bliver og trækker pinen ud. Men at hun så pludselig kommer med det fordi i siger sådan er ikke i orden. Virker som om hun skal komme med et forsvar. Har jeres barn opført sig som hun siger så skulle hun melde ud når det sker og ikke samle det hele.

jeg håber i finder en løsning på det hele

Anmeld

19. maj 2014

Faby1989

Øv øv sikke en træls siuation i er kommet i!! 

Jeg tror jeg ville tage en snak med dagplejerne og spørger hvorfor hun ikke har sagt noget om det føre at jeres barn bidder eller med hendes ord er ond ved de andre(hvilkede jeg ikke mener et barn er/ kan være)

Jeg håber i finder en løsning! 

Anmeld

19. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det virker meget underligt at hun pludselig kan berette en masse problemer med jeres barn, som aldrig er nævnt før  Der giver jo ingen mening! 

Hvis i har en dårlig fornemmelse og der ovenikøbet er andre forældre der har det ligesådan, så havde jeg sagt "Hej Hej" og fundet noget andet! 

Vi har selv oplevet den dårlige fornemmelse og det viste sig vi havde ret. Bare alt for sent. Hvis bare vi havde vidst at andre forældre tænkte det samme som os, så havde valget været nemt.

Anmeld

19. maj 2014

Anonym trådstarter

Fuglemor skriver:

Hvis ikke de er glade for hende så skift. Barnet skal nok indstille sig. De kan kigge efter en anden privat dagpleje. Mener der på facebook er en side for selvstændige/private dagplejere. Ellers så kontakter i pladsanvisningen og forhører jer om der er nogle ledige pladser. 

Jeg har selv oplevet børn der ikke er glade for at blive afleveret og hyler og skriger, og en hurtig aflevering er faktisk det bedste. Ofte så stopper de så snart mor og far er væk. Det er faktisk værre ved at man bliver og trækker pinen ud. Men at hun så pludselig kommer med det fordi i siger sådan er ikke i orden. Virker som om hun skal komme med et forsvar. Har jeres barn opført sig som hun siger så skulle hun melde ud når det sker og ikke samle det hele.

jeg håber i finder en løsning på det hele

det behøver ikke være en privat igen, slet ikke.... vil bare gerne have vores barn er tryg og vi har et godt samarbejde, det har vi desværre ikke, hellere ikke efter 3 samtaler pga problemer som dette også...

Ja til tider er det fint med hurtig aflevering, men hun behøver bestemt ikke at se så sur ud.

Anmeld

19. maj 2014

Anonym trådstarter

Faby1989 skriver:

Øv øv sikke en træls siuation i er kommet i!! 

Jeg tror jeg ville tage en snak med dagplejerne og spørger hvorfor hun ikke har sagt noget om det føre at jeres barn bidder eller med hendes ord er ond ved de andre(hvilkede jeg ikke mener et barn er/ kan være)

Jeg håber i finder en løsning! 

Ja det er rigtig træls, kender hende meget godt efter alt den tid hos hende nu, men sikke et slag og få...  

Jeg kunne bare føle hun slynget det ud i luften som et forsvar og bare for at rette problemet hen på vores barn istedet og jeg ved det ikke passer noget af det.

Anmeld

19. maj 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det virker meget underligt at hun pludselig kan berette en masse problemer med jeres barn, som aldrig er nævnt før  Der giver jo ingen mening! 

Hvis i har en dårlig fornemmelse og der ovenikøbet er andre forældre der har det ligesådan, så havde jeg sagt "Hej Hej" og fundet noget andet! 

Vi har selv oplevet den dårlige fornemmelse og det viste sig vi havde ret. Bare alt for sent. Hvis bare vi havde vidst at andre forældre tænkte det samme som os, så havde valget været nemt.

Ja det er ikke rart, okay kan du uddybe lidt..?  

Ja, jeg vil hellere ikke bare være en passiv forældre som finder sig i det og ser den ene efter den anden forlade dem..

Jeg ved at mit barn ville kunne klare et skift, men får det bare næsten dårligt hvis jeg skal stå og forklare hende det og hvis hun bliver sur eller andet.

Anmeld

19. maj 2014

Fuglemor

Anonym skriver:

det behøver ikke være en privat igen, slet ikke.... vil bare gerne have vores barn er tryg og vi har et godt samarbejde, det har vi desværre ikke, hellere ikke efter 3 samtaler pga problemer som dette også...

Ja til tider er det fint med hurtig aflevering, men hun behøver bestemt ikke at se så sur ud.

Nej synes bestemt heller ikke det er okay hun ser sur ud. Det gør jo heller ikke jer trygge ved at aflevere til hende. 

Men var jeg jer ville jeg klart kigge om efter en anden. Enten kommunal eller privat. Pladsanvisningen hjælper hvis det er kommunal

Anmeld

19. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ja det er ikke rart, okay kan du uddybe lidt..?  

Ja, jeg vil hellere ikke bare være en passiv forældre som finder sig i det og ser den ene efter den anden forlade dem..

Jeg ved at mit barn ville kunne klare et skift, men får det bare næsten dårligt hvis jeg skal stå og forklare hende det og hvis hun bliver sur eller andet.

Jamen der var bare ingen engagement i ungerne, hun "kendte" dem ikke rigtig selvom hun havde passet dem fra de var helt små, de var stort set altid inde og lavede ingen aktiviteter nogensinde, og så oplevede vi et par ubehagelige situationer både med eget og andre børn. 

Hun virkede generelt til at være træt af jobbet. Og havde ingen pædagogiske evner, overhovedet. Hun endte med at blive fyret, netop på dette grundlag.

synes i skal finde en ny plads, og når den er fundet går i sammen ned til jeres dp og lægger kortene på bordet. Det er pissesvært at være direkte overfor en der går i forsvarsposition, men tænk på at i ikke skylder hende noget og i ikke skal have en relation der igen.

Anmeld

19. maj 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jamen der var bare ingen engagement i ungerne, hun "kendte" dem ikke rigtig selvom hun havde passet dem fra de var helt små, de var stort set altid inde og lavede ingen aktiviteter nogensinde, og så oplevede vi et par ubehagelige situationer både med eget og andre børn. 

Hun virkede generelt til at være træt af jobbet. Og havde ingen pædagogiske evner, overhovedet. Hun endte med at blive fyret, netop på dette grundlag.

ej men altså, sikke noget.

ja hende her var kommunal i nogle år før, men blev fyret og er så startet op som privat. men hun virker bare slet ikke glad for sit job.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.