2,8 år og bange for fluer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2014

Troldemommi

et-ønske skriver:

Jeg tror det er helt normalt - min mands datter har også være hunderæd for fluer og det samme med min søster da hun var lille. Tror det er en fase som mange børn desværre skal igennem....

Det er selvfølgelig ikke godt at de er bange men jeg er lidt lettet over at jeg ikke er alene om at have en datter som er ræd for fluer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2014

Troldemommi

Caroline86 skriver:

Den har jeg også været igennem med Laura

Jeg blev simpelthen "bedste venner" med en flue og lod ellers som ingenting. Langsomt blev hun mere og mere nysgerrig og ville pludselig også prøve at holde den i hånden ligesom jeg gjorde... Nu giver hun fluerne navne men er ellers ligeglad med dem

Sej lille pige, jeg kan da prøve om den virker her  

Monica 

Anmeld

19. maj 2014

Troldemommi

Maja_4000 skriver:

Caroline på 3,4 er bange for alt for tiden.. Fluer, edderkopper, spindelvæv, bier osv osv. .. Tror (håber!) at det er en fase

Dejligt hvis det trods alt bare er en fase 

Monica 

Anmeld

19. maj 2014

Caroline86

Troldemommi skriver:

Sej lille pige, jeg kan da prøve om den virker her  

Monica 

om ikke andet så får du et lille grin ud af dig selv når du bliver venner med en flue

Håber det hurtigt går over

Anmeld

20. maj 2014

modesty

Troldemommi skriver:

Vi er ved at få et problem herhjemme, Johanne har de sidste par uger flere gange haft voldsomme grådanfald pga der er en flue der har sat sig på hendes bare hud.

Vi snakker med hende om at de ikke gør noget og at hun bare skal vifte dem væk, men det er som om hun ikke tør at vifte dem væk.

En dag kom hun spruttende ind fra haven og legehuset af fordi hun var blevet bange for en flue der kom flyvende, har i nogle gode råd?

det bliver en lang sommer hvis hun reagerer sådan hver gang hun ser en flue, især når man bor ude på landet af med gårde rundt omkring.

Monica 

Jep, min søn har været bange for insekter generelt i, tja, omkring 3 måneder nu (han er 2,7). Fluer, edderkopper, biller, you name it. Det er stille og roligt ved at gå over, faktisk i takt med at det bliver sommer og der kommer flere og flere og der er bedre mulighed for at nærstudere dem og lære at de ikke er farlige.

Anmeld

20. maj 2014

Troldemommi

modesty skriver:

Jep, min søn har været bange for insekter generelt i, tja, omkring 3 måneder nu (han er 2,7). Fluer, edderkopper, biller, you name it. Det er stille og roligt ved at gå over, faktisk i takt med at det bliver sommer og der kommer flere og flere og der er bedre mulighed for at nærstudere dem og lære at de ikke er farlige.

Jeg håber også det snart går over her, vi er meget udenfor i vores have så det er svært at forhindre at der kommer fluer i nærheden af hende 

Monica 

Anmeld

20. maj 2014

Troldemommi

Tak for alle jeres råd og erfaringer  

Monica 

Anmeld

20. maj 2014

Benjamins'mor

Troldemommi skriver:

Vi er ved at få et problem herhjemme, Johanne har de sidste par uger flere gange haft voldsomme grådanfald pga der er en flue der har sat sig på hendes bare hud.

Vi snakker med hende om at de ikke gør noget og at hun bare skal vifte dem væk, men det er som om hun ikke tør at vifte dem væk.

En dag kom hun spruttende ind fra haven og legehuset af fordi hun var blevet bange for en flue der kom flyvende, har i nogle gode råd?

det bliver en lang sommer hvis hun reagerer sådan hver gang hun ser en flue, især når man bor ude på landet af med gårde rundt omkring.

Monica 

Følger lige, min søn på 3.5 reagere på samme måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.