At skulle tie stille ang. køn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2014

et-ønske

Anonym skriver:

Deres tid til hvad?

Da de fik deres børn bevares det var måske ikke så brugt dengang at få kønnet at vide - men i min optik vil det aldrig være deres beslutning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

I går var jeg og min kæreste på besøg hos hans forældre. Snakken falder på kønnet, som vi ikke kender endnu, og min svigermor siger, at hun ikke ønsker at vide det. Min svigerfar vil heller ikke vide det, fordi at min svigermor ikke vil..
Mit problem er bare, at jeg ikke har lyst til at skulle være hemmelig omkring kønnet, hvis nogle i familien fx spørger til en evt. familiefest. 
Jeg har ikke lyst til at skulle trække vedkommende til side med ordene "Jo, du må gerne vide hvad køn vi skal have, men vi er lige nød til at gå herind da min svigermor ikke vil vide det". Det gør bare det hele så super anstrengende. Jeg vil da heller ikke omtale mit kommende barn som "den" når jeg ved, hvad køn der ligger og futter rundt i min mave. Og på den anden side, så KAN jeg ikke sige "den" til mit barn når jeg kender kønnet.....
Hvad pokker skal jeg gøre nu når at min svigerforældre ikke vil vide det????

Jeg tror faktisk at jeg havde respekteret det, og som en anden skriver herinde, så fundet et kælenavn Hvis det nu betyder meget for dem at det skal komme som en overraskelse for dem. Synes på en måde det er meget sødt.

Men det er selvfølgelig jeres valg.

Anmeld

19. maj 2014

LinLin

Jeg ville nu prøve at respektere det... Hvis jeg så kom til at sige han eller hun så var det det, men ville ikke have problemer med at forsøge.

Anmeld

19. maj 2014

Alexander&Lærke

Det kunne jeg godt nok heller ikke holde bøtte med. Syntes det var temmelig svært at holde vores datters navn hemmeligt for familien og storebror, da jeg ventede hende, men vi kaldte hende godt nok lillesøster mens hun var i maven. Men det var svært når vi vidste hun skulle hedde Lærke. 

Jeg tror jeg ville sige at de må lukke ørene hvis nogen spøger og de er i nærheden. 

Anmeld

19. maj 2014

lineog4

Jeg ville for så vidt forsøge at respektere det ved ikke at nævne det bevidst. Men tænker hvis I begynder at lave baby værelse, køber barnevogn som måske er kønsfarve eller hvad ved jeg er det måske svært for dem ikke at opdage det.
Og ja hvis I har et ønske om at gøre en masse parat så vil de ikke få del i de gode oplevelser, men det er jo deres valg.

Men jeg ville ikke respektere det i den forstand at jeg ville holde det henmeligt for alle andre også, der ville jeg følge mit eget ønske.

Anmeld

19. maj 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg ville for så vidt forsøge at respektere det ved ikke at nævne det bevidst. Men tænker hvis I begynder at lave baby værelse, køber barnevogn som måske er kønsfarve eller hvad ved jeg er det måske svært for dem ikke at opdage det.
Og ja hvis I har et ønske om at gøre en masse parat så vil de ikke få del i de gode oplevelser, men det er jo deres valg.

Men jeg ville ikke respektere det i den forstand at jeg ville holde det henmeligt for alle andre også, der ville jeg følge mit eget ønske.

Altså hvis der er nogle i familien det spørger, så fortæller jeg altså om det er en dreng eller pige. Jeg har ikke lyst til at holde det hemmeligt. Så må jeg jo bare være forsigtig når jeg er sammen med mine svigerforældre. Desværre vil den forsigtighed kun være mulig, hvis der slet ikke tales om babyen i min mave, og det synes jeg satme er trist. - For jeg VED, at jeg vil komme til at tale over mig fordi at jeg er så lykkelig. 

Anmeld

19. maj 2014

stm2812

Anonym skriver:

Jeg forstår det heller ikke. Det er jo også rimelig svært at holde det hemmeligt, når vi begynder at købe tøj osv. Og hvis de ikke tror at folk snakker, så er de da naive. Det vil komme ud en dag, men det er da trist at de kommer til at høre det af omveje end fra min og min kærestes mund. Det er deres hovedpine. Jeg fortæller det hvis jeg vil og til hvem jeg vil.

Lige præcis De skal nok få det hørt på den ene eller anden måde.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.