At skulle tie stille ang. køn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

990 visninger
16 svar
26 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. maj 2014

Anonym trådstarter

I går var jeg og min kæreste på besøg hos hans forældre. Snakken falder på kønnet, som vi ikke kender endnu, og min svigermor siger, at hun ikke ønsker at vide det. Min svigerfar vil heller ikke vide det, fordi at min svigermor ikke vil..
Mit problem er bare, at jeg ikke har lyst til at skulle være hemmelig omkring kønnet, hvis nogle i familien fx spørger til en evt. familiefest. 
Jeg har ikke lyst til at skulle trække vedkommende til side med ordene "Jo, du må gerne vide hvad køn vi skal have, men vi er lige nød til at gå herind da min svigermor ikke vil vide det". Det gør bare det hele så super anstrengende. Jeg vil da heller ikke omtale mit kommende barn som "den" når jeg ved, hvad køn der ligger og futter rundt i min mave. Og på den anden side, så KAN jeg ikke sige "den" til mit barn når jeg kender kønnet.....
Hvad pokker skal jeg gøre nu når at min svigerforældre ikke vil vide det????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2014

JacobsMoar

Siger at i gerne vil vide det, og at de må lukke ørerene hvis de ikke vil..

Anmeld

19. maj 2014

mit1barn

Jeg havde ikke taget hensyn til dem. Hvis du har lyst til, at fortælle hvilket køn dit barn er til f.eks. et familiemedlem, og dine svigerforældre er i herheden, må de flytte sig eller høre det

Anmeld

19. maj 2014

Vivienne

Du siger bare TILFÆLDIGT " Jeg glæder mig til hun/han kommer til verden"

UPS

De skal nok tilgive dig, senest når han/hun kommer

Anmeld

19. maj 2014

charlottekri

I skal da bare give den bette et kælenavn, som kan gå til begge køn. Hos os ville mine forældre ikke vide hverken køn eller navn før tid, så ungerne har heddet blyb

Anmeld

19. maj 2014

stm2812

Anonym skriver:

I går var jeg og min kæreste på besøg hos hans forældre. Snakken falder på kønnet, som vi ikke kender endnu, og min svigermor siger, at hun ikke ønsker at vide det. Min svigerfar vil heller ikke vide det, fordi at min svigermor ikke vil..
Mit problem er bare, at jeg ikke har lyst til at skulle være hemmelig omkring kønnet, hvis nogle i familien fx spørger til en evt. familiefest. 
Jeg har ikke lyst til at skulle trække vedkommende til side med ordene "Jo, du må gerne vide hvad køn vi skal have, men vi er lige nød til at gå herind da min svigermor ikke vil vide det". Det gør bare det hele så super anstrengende. Jeg vil da heller ikke omtale mit kommende barn som "den" når jeg ved, hvad køn der ligger og futter rundt i min mave. Og på den anden side, så KAN jeg ikke sige "den" til mit barn når jeg kender kønnet.....
Hvad pokker skal jeg gøre nu når at min svigerforældre ikke vil vide det????

Syntes det er noget pjat at der skal tages ekstra hensyn til dem. Det burde være dem der tog hensyn til jer.

jeg ville nok bare lade det tilfældigt sive ud. Hvis et familiemedlem spørger, så sige det, for hvordan skal I kunne gå rundt hele tiden og huske på hvem der vil vide det og hvem der ikke vil? Så må svigermor blive fornærmet, men mon ikke det er hurtigt glemt igen? 

Anmeld

19. maj 2014

Anonym trådstarter

stm2812 skriver:

Syntes det er noget pjat at der skal tages ekstra hensyn til dem. Det burde være dem der tog hensyn til jer.

jeg ville nok bare lade det tilfældigt sive ud. Hvis et familiemedlem spørger, så sige det, for hvordan skal I kunne gå rundt hele tiden og huske på hvem der vil vide det og hvem der ikke vil? Så må svigermor blive fornærmet, men mon ikke det er hurtigt glemt igen? 

Jeg forstår det heller ikke. Det er jo også rimelig svært at holde det hemmeligt, når vi begynder at købe tøj osv. Og hvis de ikke tror at folk snakker, så er de da naive. Det vil komme ud en dag, men det er da trist at de kommer til at høre det af omveje end fra min og min kærestes mund. Det er deres hovedpine. Jeg fortæller det hvis jeg vil og til hvem jeg vil.

Anmeld

19. maj 2014

et-ønske

Det er da på ingen måde deres beslutning!! Bare ærgerligt, de har haft deres tid

Anmeld

19. maj 2014

Carina:-)

Det bestemmer I jo heldigvis selv 

Anmeld

19. maj 2014

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Det er da på ingen måde deres beslutning!! Bare ærgerligt, de har haft deres tid

Deres tid til hvad?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.