Hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.869 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. august 2009

82Miraklet

Som inspireret af alle jeres fine kager vil jeg prøve selv... Min dejlige kæreste har fødselsdag i morgen og vil gerne lave ham en fin kage, men hvad kan jeg nå at lave og hvad syntes i kunne være en ide ??

håber på hjælp og inspiration...

kagen skal først bruges i morgen aften...

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

Sabina & Simone

Maria82 skriver:

Som inspireret af alle jeres fine kager vil jeg prøve selv... Min dejlige kæreste har fødselsdag i morgen og vil gerne lave ham en fin kage, men hvad kan jeg nå at lave og hvad syntes i kunne være en ide ??

håber på hjælp og inspiration...

kagen skal først bruges i morgen aften...

knus

Altså, du kan jo nå det du vil nå..  Kommer an på hvor meget tid du vil bruge...
Men vil sige at du sagtens kan nå at lave en lagkage med MMF...Hvis du laver/køber bunde idag, laver fyldet og samler den og så i køleskabet til i morgen...
I morgen laver du så smørcreme og smører den op og i køleskabet, mens den så står der, så laver du MMF og så er det klar til at skal på...

Sådan gjorde jeg i hvert fald... Og jeg var færdig med min efter ca 2 timer... på andendagen....

Anmeld

12. august 2009

ivfmarie

Du kan jo nøjes med en simpel udgave af en kage, men flot pyntet med mmf.. Det tager ikke så lang tid.
Bag en ganske almindelig krydderkage, flæk den og læg den sammen med f.eks kokoscreme eller andent lækkert. Skær den ud som et hjerte og pynt den flot med mmf.
Det er "nemt" - i hverfald ikke et tre-dags-projekt, som de store konditoriske lagkager nemt går hen og bliver!

Pøj pøj og tillykke med kæresten

Anmeld

12. august 2009

82Miraklet

ok.... hvis jeg gerne vil have skildpaddecreme... hvad kan jeg så mere tilsætte i kagen.... Banan ????...... skal det være lyse eller mørke bunde ??

og skal kagen smøres med smørcreme inden man ligger MMF på ??? Ihhhh ja ved godt jeg er ny og har mange spørgsmål......

Har altid bare lavet den sædvanlige lagkage med creme og syltestøj og glasur...... men nu vil jeg det anderledes.....

men HJÆLP !!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. august 2009

netdaddy

Undskyld mig - men hvad pokker står MMF for?

Har set det nævnt flere gange men uden nogen synderlig forklaring af hvad det er og nu vil jeg altså have styret min nysgerrighed....

Anmeld

12. august 2009

Mca<3

netdaddy skriver:

Undskyld mig - men hvad pokker står MMF for?

Har set det nævnt flere gange men uden nogen synderlig forklaring af hvad det er og nu vil jeg altså have styret min nysgerrighed....

Har tænkt præcis det samme

Anmeld

12. august 2009

Junibæbs2013

Det står for MarshMellowFondant - som består af skumfiduser og flormelis og kan rulles ud (a la marcipan) og dække en kage. Det smager, som ingredienserne antyder, ret sødt.

Anmeld

12. august 2009

ekzunz

Maria82 skriver:

ok.... hvis jeg gerne vil have skildpaddecreme... hvad kan jeg så mere tilsætte i kagen.... Banan ????...... skal det være lyse eller mørke bunde ??

og skal kagen smøres med smørcreme inden man ligger MMF på ??? Ihhhh ja ved godt jeg er ny og har mange spørgsmål......

Har altid bare lavet den sædvanlige lagkage med creme og syltestøj og glasur...... men nu vil jeg det anderledes.....

men HJÆLP !!!

Jeg lavede en kage i sidste uge, og jeg købte bare alm. lagkagebunde i netto.
Så lavede jeg tobleronecremen - smeltede chokoladen i fløden og piskede det efter et par timer.  Bagefter lavede jeg hindbærmousse, det tager heller ikke lang tid, og så lod jeg det stå på køl et par timer inden jeg lagde kagen sammen. Dagen efter lavede jeg ultimate chokolate frosting - det er virkelig super nemt, jeg smute kagen op med det samme og lod den stå et par timer inden jeg puttet MMF på.

Hvis du fx. skal bruge hindbærmousse og ultimate chokolate frosting og du kun skal lave 1 lagkage, så kan du nøjes med 1/2 portion af begge dele (synes jeg ihvertfald).

Anmeld

12. august 2009

82Miraklet

Har også købt lagkage bunde i netto og lavet hindbær mousse det står klar i køleskabet... men min skildpaddecreme som jeg smeltede i vandbad sammen med fløden kan jeg ikke piske stiv... den har stået og kølet af i over 2 timer, men nu er det sat i køleskabet og så må jeg prøve igen om 1 times tid...

MMF er lavet i hvis og i lyserød.... kunne ikke få den rigtig rød med frugtfarve.... Vil prøve at lave den halv kuglerund og smørre den med ultiative chokolate frostting og så på med mmf....

Nu må vi se... smider billede ind af den imorgen når den bliver færdig...

Håber jeg kan få skildpaddecremen stiv..... hmmmm

Anmeld

12. august 2009

netdaddy

Trutten skriver:

Det står for MarshMellowFondant - som består af skumfiduser og flormelis og kan rulles ud (a la marcipan) og dække en kage. Det smager, som ingredienserne antyder, ret sødt.

Aaaaah -så lærte jeg også noget i dag....tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.