Hvornår kunne jeres små selv sidde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.463 visninger
13 svar
6 synes godt om
18. maj 2014

Millea

Hej derude 

Hvornår kunne jeres små selv sidde op, fx på gulvet? Og hvor tidligt brugte i støtte, fx barnevognspude..?

carl er snart 5 mdr, kan ikke sidde selv endnu, men tror det kommer snart, vil ikke ødelægge hans lille ryg, men hvordan træner vi og hvor meget støtte må jeg anvende? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Lad ham lære det selv  

vi brugte støtte i barnevognen fra 4-5 mdr tror jeg, fordi han var mere vågen der og gerne ville følge med. Men kun kort tid a gangen. Mere kunne han heller ikke rumme, så det var egentlig helt naturligt.

At sidde på gulvet selv og lege har vi ikke "lært" ham. Det lærte han selv efter han begyndte at kravle og pludselig fandt ud af at man kunne lande på numsen, og så sad han helt stabilt og med rank ryg derfra. Han var ca 8 mdr. 

Anmeld

18. maj 2014

B&J

Daniel sad selv da han var ½år

Anmeld

18. maj 2014

Mother-love

Isabella kunne sidde selv da hun var 5 mdr.
Men havde først helt kontrol over det da hun var ca 6 mdr

Anmeld

18. maj 2014

M&N

Millea skriver:

Hej derude 

Hvornår kunne jeres små selv sidde op, fx på gulvet? Og hvor tidligt brugte i støtte, fx barnevognspude..?

carl er snart 5 mdr, kan ikke sidde selv endnu, men tror det kommer snart, vil ikke ødelægge hans lille ryg, men hvordan træner vi og hvor meget støtte må jeg anvende? 

Malucca lærte selv at sidde op uden støtte da hun var 7 mdr.

Anmeld

18. maj 2014

Bell'star

Matteo sad selv fra han var 5mdr. Stabilt fra han var 6mdr

Anmeld

18. maj 2014

Victoria2013

Victoria var 8 mdr da hun kunne sidde helt selv uden støtte. Vi "trænede" det ikke og har heller aldrig fx brugt barnevognspude. Det nærmeste var når vi sad med hende på gulvet og vi sad bag hende, så hun kunne læne sig tilbage opad os. Stille og roligt satte hun sig så selv op og pludselig en dag kunne jeg rejse mig og gå uden hun opdagede det, hvor hun blev siddende  

Vi har aldrig "trænet" noget rigtigt. Vi lader hende tage tingene i sit tempo, når hun er klar til det

Anmeld

18. maj 2014

Lilotte87

De skal helst først sidde selv når de selv kan sætte sig op. Der er ryggen klar til det 

Vores pige var omkring otte måneder. 

Anmeld

27. maj 2014

Millea

Victoria2013 skriver:

Victoria var 8 mdr da hun kunne sidde helt selv uden støtte. Vi "trænede" det ikke og har heller aldrig fx brugt barnevognspude. Det nærmeste var når vi sad med hende på gulvet og vi sad bag hende, så hun kunne læne sig tilbage opad os. Stille og roligt satte hun sig så selv op og pludselig en dag kunne jeg rejse mig og gå uden hun opdagede det, hvor hun blev siddende  

Vi har aldrig "trænet" noget rigtigt. Vi lader hende tage tingene i sit tempo, når hun er klar til det

Okay.. Det er godt at høre.. Troede nemlig at det var noget de "skulle" kunne omk 5 mdrs alderen.. Ved ikke hvor jeg har fået den tanke fra ;-)

Anmeld

27. maj 2014

SHERO

Min den ældste var vist 7 måneder da han selv satte sig, det er vigtigt ikke at sætte dem selv før de er parate, deres ryg skal kunne holde til det og de skal have refleksen til at tage efter hvis de tilter til siden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.