Er det ok...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2009

Honningblomst

Tak or alle svar...er overrasket over at så mange synes det er ok at tage bøn ud fra skole for en uges ferie...men dejligt at høre jeres mening..
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

TbCp

Eva skriver:

at børn bliver taget ud af skolen en uge for at tage på ferie...eller at de får en fridag for at tage på tur??

Hvad mener I og hvad har I selv gjort??

Knus Eva..

Nu går Liva ikke i skole endnu, men da jeg var 12 år blev jeg taget ud af skolen en måned fordi vi skulle til New Zealand. Det var så i december så noget af tiden var ferie.
Jeg fik lektier med fra skolen, eller dvs. mine lektier var at jeg skulle lave en flot dagbog jeg skulle skrive i hver dag.
Jeg synes sagtens man kan gøre det

Anmeld

13. august 2009

TbCp

TbCp skriver:

Nu går Liva ikke i skole endnu, men da jeg var 12 år blev jeg taget ud af skolen en måned fordi vi skulle til New Zealand. Det var så i december så noget af tiden var ferie.
Jeg fik lektier med fra skolen, eller dvs. mine lektier var at jeg skulle lave en flot dagbog jeg skulle skrive i hver dag.
Jeg synes sagtens man kan gøre det

Jeg kan godt se problemet hvis det er noget der er meget brugt, det var jeg slet ikke klar over.

Anmeld

13. august 2009

ekzunz

Jeg er sådan lidt dobbeltmoralsk omkring det, for jeg kan godt synes at det tager lidt overhånd nogle stedet. En af vores drenge har fx. en i klassen som hvert eneste år rejser til Asien i næsten hele feb. md. Det synes jeg ikke er ok.

På den anden side, så kan en fridag en fredag for at få en forlænget weekend i fx. Lalandia ikke genere mig.

Samtidig har vi da snakket om at hvis vi nogensinde skal på en ferie alle 7 hvor vi skal flyve, så bliver det da nødt til at være ude for ferierne - ellers har vi ikke råd. Men igen, så vurderer vi da også og tager i betragtning at vores børn har 1-2 sygedage på et år og at de klarer sig rigtigt godt i skolen.

Anmeld

13. august 2009

qp

Eva skriver:

at børn bliver taget ud af skolen en uge for at tage på ferie...eller at de får en fridag for at tage på tur??

Hvad mener I og hvad har I selv gjort??

Knus Eva..

Det er vel det samme som, at pjække fra jobbet?
Om det er ok er vel en moralsag....
Jeg kan da godt finde på, at melde mig syg fra jobbet hvis jeg virkelig ikke gider på job en dag. Men jeg kunne aldrig finde på, at pjække fra jobbet for, at tage på ferie.... Så nej, det er ikke noget jeg ville gøre.

Kh M

Anmeld

13. august 2009

Sweet1978

Har meget blandede følelser omkring det, har aldrig selv gjort det til nu, men mener ikke en enkelt dag i ny og næ kan skade så længe man sørger for at lave det samme i bøgerne som de andre laver i skolen.

En uge ville jeg nok ikke, men mindre man ikke havde et valg at det ikke kunne passe med job far mor delebørn mm.

Og synes bestemt det skal begrænses og forklares så godt for børnene at det ikke bliver en sædvane og noget de selv beder om, fordi "man jo kan komme og gå som man vil" - det kan de jo heller ikke i voksenlivet, når de selv skal passe et job.

Anmeld

13. august 2009

Christinahr

Nop, jeg synes det signalere at skolen ikke skal opfattes som seriøs og jeg ville aldrig gøre det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.