Er det ok...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.095 visninger
16 svar
0 synes godt om
12. august 2009

Honningblomst

at børn bliver taget ud af skolen en uge for at tage på ferie...eller at de får en fridag for at tage på tur??

Hvad mener I og hvad har I selv gjort??

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

Leneur

Eva skriver:

at børn bliver taget ud af skolen en uge for at tage på ferie...eller at de får en fridag for at tage på tur??

Knus Eva..

Ja Eva det synes jeg er helt ok man gør, både for at få et lille afbræk og komme lidt væk fra det hele men også for evt at spare lidt penge hvis man skal ud at rejse. Min mor var alene med 4 børn og gjorde det meget. Det kommer selvfølgelig også an på hvad man laver i skolen på det tidspunkt men i de her it-tider er det jo også nemt nok at få lektier med og sende mail retur, så børnene ikke kommer bagud.

Anmeld

12. august 2009

netdaddy

Jeg mener ikke det kan være rigtigt at man gør det.

Nu arbejder jeg selv som underviser og jeg ville blive godt irriteret hvis mine elever pludselig tog en uge fri her og der for at tage på ferie.

Der er indlagt ferie mange steder i løbet af et skoleår, og så må man som forældre altså indrette sig efter det.

Den uddannelse jeg underviser på levner ikke rum til at tage fri i tide og utide, og jeg gennemgår absolut ikke stof igen, blot fordi nogle elever har været en uge på ferie mens de andre har været i skole.

Jeg synes det er at tage dybt pis på uddannelsessystemet at gøre det.

Nu er min søn så ikke så gammel endnu at han er begyndt i skole, men vi tager ham ikke ud af skolen for at tage på ferie.

Anmeld

12. august 2009

NaFe

Eva skriver:

Knus Eva..

Jaaa meget godt spørgsmål syntes jeg.... For det er jo faktisk ved af være helt normalt a forældre gør det, for a kunne komme billigt på ferie...Jeg syntes det er helt forkasteligt og burde ikke være "lovligt". har selv undervist en 1 klasse, og der var faktisk et problem med a børnene tog på feire i utide. I den klasse var der 21 børn, på det år tog 9 på ferie i skole tiden...det er bare ikke iorden altså....specielt når vi har så mange ferier her i dk.... de kan tage på ferie i efterårs-jule-vinter-påske og sommerferien...det altså 10 uger på året man har til rådighed..det burde være nok og så må man altså spare ælidt ekstra op vis man syntes det dyrt i de lovlige ferier.....

skolen skal passes.....

Anmeld

12. august 2009

Mca<3

Jo vi har taget vores ud 1 uge nogle år  Det ok for mig hvis man sørger for at indhente det forsømte ,, En fri dag 1 til 2 gange pr år kan jeg heller ikke få ondt af

Anmeld

12. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg synes en uge er meget, medmindre man har talt med lærerne på forhånd og man med sikkerhed ved børnene ikke går glip af noget den uge man er væk
en enkelt dag synes jeg er helt fint, og jeg har da også fået lov til nogle gange at blive hjemme fra skole uden anden grund end at det var hyggeligt
Daniels mor tog drengene ud af skolen én dag om måneden, de måneder hvor der ikke var en helligdag eller ferie... det synes jeg måske er i overkanten, men en enkelt dag hist og pist ser jeg intet i vejen for

Anmeld

12. august 2009

Lusi

Ville aldrig gøre det hvis de havde projektopgave eller ligende, lige den uge, men ellers synes jeg det er okay, så længe de opfølger det forsømte..

Og så længe det er for at tage på ferie. De sætter jo priserne op til det dobbelte i alle ferier, så man kan jo spare en del, ved at gøre det uden for ferierne.

Men ja ville sørge for de fik deres opgaver med. så de ikke kom bagud.

Anmeld

12. august 2009

Plysbjørnen

Nej det er ikke ok... børnene har ca 7 ugers sommerferie, en uges vinterferie og en uges efterårsferie dertil kommer tror det er ca 1½ uges Juleferie og diverse andre helligdage og en enkel ferie mere, det burde kunne lade sig gøre for forældrene at planlægge deres ferie efter det... så børnene kan følge skolegangen...

Anmeld

12. august 2009

LotteGabriella

Eva skriver:

Knus Eva..

da jeg selv gik i skole har jeg et par gange holdt ferie før tid, men min mor har altid lavet en aftale med lærerne om hvilke lektier der skulle laves, og de er så blevet lavet under ferien og afleveret (hvis der har været aflerveringsopgaver) efter ferien men det skal selvfølgelig være undtagelsen frem for reglen, synes jeg

Anmeld

12. august 2009

NaFe

Til jer der syntes det ok....

Er det så også iorden a deres lærer tager på 2 ugers ferie....for det må de vel også gerne så.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.