Hvornår sidder de stille?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2014

StudPsyk

Pikku Myy skriver:

Da min søn var i den alder var der altid bevægelse. Vi nød faktisk lidt når han var syg, for det var det eneste tidspunkt hvor han kunne sidde og putte. Heldigvis husker jeg det som om han ikke var specielt slem til at gøre ting han ikke måtte, der var bare gang i den hele tiden. Vi var faktisk nødt til at gå på legeplads et par timer hver dag efter vuggestuen for at han ikke kravlede på væggene når vi kom hjem.

Det stoppede først da han kom i børnehave. Han går i en udebørnehave, hvor de (som navnet antyder) er ude hele dagen, og nu foretrækker han roligere beskæftigelser herhjemme. Som han selv siger, så går han ude hele dagen i børnehaven, så skal vi ikke bare blive inde. Hvis han er hjemme mere end en weekend, er det dog sikkert at han bliver rastløs og trænger til at komme ud.

Mit råd (hvis du da overhovedet bad om et ) vil være at komme ud i det gode vejr, så han får brugt sin krop en masse. Hos os gav det mere ro.

Kan fuldstændig følge din beskrivelse! Sidst James var syg, var han sådan rigtig puttesyg og ville kun ligge i vores arme. Og det er selvfølgelig synd at han var syg, men på den anden side var det altså virkelig rart, at han bare for én gangs skyld ville putte lidt og ligge STILLE!

Udenfor er en god idé! Han er så bare heller ikke kommet over ting-i-munden-fasen, så der er sand i mund, ører, hovedbund, ble (!!). men pyt, så bliver han vel resistent overfor en eller anden form for bakterier  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2014

Lukas&Liam<3

Sådan har Lukas altid været. Han er nu 16 måneder og er lige pludselig fra den ene dag til den anden blevet rigtig god til at sidde og putte og også til lidt tv. Ikke 30min, nok højest 15. Men før var det slet ikke, ikke engang med næsten 40 i feber

Så der er håb

Anmeld

17. maj 2014

StudPsyk

Maria&Lukas skriver:

Sådan har Lukas altid været. Han er nu 16 måneder og er lige pludselig fra den ene dag til den anden blevet rigtig god til at sidde og putte og også til lidt tv. Ikke 30min, nok højest 15. Men før var det slet ikke, ikke engang med næsten 40 i feber

Så der er håb

Man kan vel håbe Det er nemlig også svært at aktivere sådan en størrelse, som ikke kan koncentrere sig om den samme aktivitet mere end 2 min. af gangen 

Anmeld

17. maj 2014

Lukas&Liam<3

Janne T. skriver:

Man kan vel håbe Det er nemlig også svært at aktivere sådan en størrelse, som ikke kan koncentrere sig om den samme aktivitet mere end 2 min. af gangen 

Jeps, den er jeg helt med på

Anmeld

17. maj 2014

Krussedulle

Janne T. skriver:

Sjov overskrift måske

James er 1 år og 1 måned og en kronisk glad lille dreng. Men han er hårdt arbejde, for han sidder aldrig stille. Og når han kravlet rundt og går de skridt han nu kan gå, laver han ulykker. Piller konsekvent i det han ikke må osv. 

Sætter pris på han har mod på livet, men ville ønske han bare kunne sidde stille en halv time ind imellem så man ikke skulle rende efter ham konstant! 

Rose synes tv var spændende fra en tidlig alder, længe før hun var et år. Men James er så ligeglad. Hvis det er tændt kravlet han bare hen og slår på skærmen! 

Det er ikke fordi jeg vil pacificere ham foran en skærm mega længe, men en lille pause i ny og næ ville være dejlig! 

Nogen med erfaring eller råd? Evt. Nogen med samme type børn? 

Lyder som min den yngste.. han er så 2 år og 2 mdr og kan stadig ikke sidde stille

Min den store på knap 7. Tja han kan heller ikke altid sidde stille!!

Jo hvis det interesserer dem nok!!

Mine drenge er vist generelt ret livlige!

Har altså ingen råd eller noget som helst! Herhjemme får de bare lov at løbe et par gange eller 10 rundt om spisebordet

Anmeld

17. maj 2014

Mum33

Hvis vi sidder med ham og han har sut og dyne foran tv, så kan vi skaffe os 20 min ro men så sidder man jo fast under ham, så ingen mulighed for at få praktiske ting ordnet .... Men jeg sidder ned 

Anmeld

17. maj 2014

Clisolka

Uha jeg kunne også godt bruge en pauseknap - bare engang imellem, for der er dælme stadig krudt i Bella 

Det eneste tidspunkt hun er stille, er når hun sover  Nu er hun 3,7 år og en rigtig drengepige med krudt i nummeren 

Anmeld

18. maj 2014

lycly

Janne T. skriver:

Sjov overskrift måske

James er 1 år og 1 måned og en kronisk glad lille dreng. Men han er hårdt arbejde, for han sidder aldrig stille. Og når han kravlet rundt og går de skridt han nu kan gå, laver han ulykker. Piller konsekvent i det han ikke må osv. 

Sætter pris på han har mod på livet, men ville ønske han bare kunne sidde stille en halv time ind imellem så man ikke skulle rende efter ham konstant! 

Rose synes tv var spændende fra en tidlig alder, længe før hun var et år. Men James er så ligeglad. Hvis det er tændt kravlet han bare hen og slår på skærmen! 

Det er ikke fordi jeg vil pacificere ham foran en skærm mega længe, men en lille pause i ny og næ ville være dejlig! 

Nogen med erfaring eller råd? Evt. Nogen med samme type børn? 

Her er det ligesådan. Jeg har fået to vist forskellige børn og det har jeg bare indset

Markus er ALLE steder og han accepterer ikke et nej. Eller ikke 125. gang man siger det. Så puha, jeg trænger også til pause og HÅBER at det går bare lidt over på et tidspunkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.