Hvornår sidder de stille?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.122 visninger
17 svar
5 synes godt om
17. maj 2014

StudPsyk

Sjov overskrift måske

James er 1 år og 1 måned og en kronisk glad lille dreng. Men han er hårdt arbejde, for han sidder aldrig stille. Og når han kravlet rundt og går de skridt han nu kan gå, laver han ulykker. Piller konsekvent i det han ikke må osv. 

Sætter pris på han har mod på livet, men ville ønske han bare kunne sidde stille en halv time ind imellem så man ikke skulle rende efter ham konstant! 

Rose synes tv var spændende fra en tidlig alder, længe før hun var et år. Men James er så ligeglad. Hvis det er tændt kravlet han bare hen og slår på skærmen! 

Det er ikke fordi jeg vil pacificere ham foran en skærm mega længe, men en lille pause i ny og næ ville være dejlig! 

Nogen med erfaring eller råd? Evt. Nogen med samme type børn? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2014

Soleil

Min søn var/er akkurat på samme måde  En lille vildbasse der fiser rundt konstant, han er 25 mdr nu og eg har nærmest opgivet håbet om at han nogensinde kommer til at sidde stille 

Så ingen gode råd herfra, bare en lille sympati besked 

Anmeld

17. maj 2014

Karina84

Gry er har virkelig også krudt i rumpen og er en kæmpe pil-finger!! Hun ved godt hun ikke må, og sætter i et stort grin når man opdager hende AGR!!  Så er hun oveni købet behov at sige "Hov" når hun taber eller med vilje smider noget på gulvet! Uh den unge ved lige hvordan hun skal charmere og drille hendes forældre og storebror...

Som dig, husker jeg altså også at storebror var en del mere stille og rolig, og han forstod et NEJ!!

Hmm tænker lidt at det må være lillesøs/bror ting 

Troede måske også lidt at det var en pigeting, og bare hendes personlighed som er lidt anderledes end Sebastian  

Anmeld

17. maj 2014

Pikku Myy

Janne T. skriver:

Sjov overskrift måske

James er 1 år og 1 måned og en kronisk glad lille dreng. Men han er hårdt arbejde, for han sidder aldrig stille. Og når han kravlet rundt og går de skridt han nu kan gå, laver han ulykker. Piller konsekvent i det han ikke må osv. 

Sætter pris på han har mod på livet, men ville ønske han bare kunne sidde stille en halv time ind imellem så man ikke skulle rende efter ham konstant! 

Rose synes tv var spændende fra en tidlig alder, længe før hun var et år. Men James er så ligeglad. Hvis det er tændt kravlet han bare hen og slår på skærmen! 

Det er ikke fordi jeg vil pacificere ham foran en skærm mega længe, men en lille pause i ny og næ ville være dejlig! 

Da min søn var i den alder var der altid bevægelse. Vi nød faktisk lidt når han var syg, for det var det eneste tidspunkt hvor han kunne sidde og putte. Heldigvis husker jeg det som om han ikke var specielt slem til at gøre ting han ikke måtte, der var bare gang i den hele tiden. Vi var faktisk nødt til at gå på legeplads et par timer hver dag efter vuggestuen for at han ikke kravlede på væggene når vi kom hjem.

Det stoppede først da han kom i børnehave. Han går i en udebørnehave, hvor de (som navnet antyder) er ude hele dagen, og nu foretrækker han roligere beskæftigelser herhjemme. Som han selv siger, så går han ude hele dagen i børnehaven, så skal vi ikke bare blive inde. Hvis han er hjemme mere end en weekend, er det dog sikkert at han bliver rastløs og trænger til at komme ud.

Mit råd (hvis du da overhovedet bad om et ) vil være at komme ud i det gode vejr, så han får brugt sin krop en masse. Hos os gav det mere ro.

Anmeld

17. maj 2014

L&V

Jeg har to af slagsen og har endnu ikke fundet pause knappen selv om den store snart er 3år. Men her hvor der er godt vejr giver det lidt mindre krudt når vi nu ka være ude hele dagen

Anmeld

17. maj 2014

Louise H.

Når du finder pauseknappen, så sig endelig til

Anmeld

17. maj 2014

stm2812

Har heller ikke funder pause knappen endnu med min 3 årige datter. Hun er en drengepige hvor der virkelig er krudt i røven konstant. Men som en anden skriver er det fantastisk vi nu nærmer os sommeren, for så kan der blive brændt en masse krudt af udendørs

Anmeld

17. maj 2014

Matuk

Janne T. skriver:

Sjov overskrift måske

Har desværre ikke vildt mange gode råd. :-( 

Har selv en vildbasse på 11 mdr som også er alle steder og ingen interesse har i tv. 

Nogle gange kan vi dog få ham til at sidde lidt stille med en bog. Især de bøger med dyr og lyd. :-)

Anmeld

17. maj 2014

StudPsyk

Soleil skriver:

Min søn var/er akkurat på samme måde  En lille vildbasse der fiser rundt konstant, han er 25 mdr nu og eg har nærmest opgivet håbet om at han nogensinde kommer til at sidde stille 

Så ingen gode råd herfra, bare en lille sympati besked 

Baaah, det var jo ikke specielt opmuntrende! Haha

Anmeld

17. maj 2014

StudPsyk

Karina84 skriver:

Gry er har virkelig også krudt i rumpen og er en kæmpe pil-finger!! Hun ved godt hun ikke må, og sætter i et stort grin når man opdager hende AGR!!  Så er hun oveni købet behov at sige "Hov" når hun taber eller med vilje smider noget på gulvet! Uh den unge ved lige hvordan hun skal charmere og drille hendes forældre og storebror...

Som dig, husker jeg altså også at storebror var en del mere stille og rolig, og han forstod et NEJ!!

Hmm tænker lidt at det må være lillesøs/bror ting 

Troede måske også lidt at det var en pigeting, og bare hendes personlighed som er lidt anderledes end Sebastian  

Sådan er James også! Og fordi han er så skide charmerende, er det svært at sige "nej" med et straight face Han er alligevel også total ligeglad. Og man kan jo ikke fjerne ALT han ikke må pille ved, det kan bare ikke lade sig gøre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.