Hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

893 visninger
16 svar
2 synes godt om
15. maj 2014

Anonym trådstarter

Jeg er ikke helt sikker på hvor langt jeg er henne, men ca. 6+4. Jeg har den værste kvalme nogensinde :-( den startede i fredags og igår kunne jeg kun klemme 2 stykker rugbrød ned, som desværre kom op igen :-( idag har jeg spist 4 kiks, som jeg heldigvis godt har kunne holde nede indtil videre. 

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg ligger bare og er ikke i stand til noget. Jeg ved godt gaviditetskvalme er normalt, men det her er slet ikke til at holde ud :-( jeg har en lille hund som skal luftes, mens min kæreste er på arbejde, så jeg skulle gerne kunne rejse mig fra sengen :-( 

Jeg ved ikke om jeg bare burde kontakte læge? I starten troede jeg bare det var sygdom, men tror måske jeg er en af de 'heldige' som er ramt af den grimmeste kvalme 24 af døgnet :-( 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Desværre er der nogle, som får det rigtigt slemt..

(jeg er en af dem)

Jeg ligger fx. ogsså i sengen i dag ....

Min læge sagde, at det er meget normalt, og mange kvinder lider af det.....

Har du prøvet de der seaband fra matas?

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Desværre er der nogle, som får det rigtigt slemt..

(jeg er en af dem)

Jeg ligger fx. ogsså i sengen i dag ....

Min læge sagde, at det er meget normalt, og mange kvinder lider af det.....

Har du prøvet de der seaband fra matas?

Nej, har ikke prøvet noget endnu, men det vil jeg da gøre. Jeg har læst mig frem til at nogle har fået piller af lægen, mod kvalme, så det håber jeg, at jeg kan få, såjeg  ikke skal ligge i sengen hver dag :-( 

Anmeld

15. maj 2014

mit1barn

Jeg har også den værste kvalme, og på en god dag, kan jeg klemme 1 stk rugbrød og noget melon ned... 

Jeg bruger nogle arbånde fra Matas, som faktisk er beregnet til køresyge, men de er super gode, og hjælper mig vildt meget. 

Jeg er også begyndt, at spise et æble hver morgen, og det hjælper også. 

God bedring

Anmeld

16. maj 2014

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar begge to!  Jeg har det lidt bedre i dag, men kan stadig ikke få meget ned. Jeg vil prøve at undersøge det med de armbånd på mandag, og krydser alt hvad jeg har, for at de kan hjælpe lidt :-):-)

Anmeld

16. maj 2014

AnneBJ

Prøv at snakke med din læge om muligheden for akupunktur!

Jeg var også rigtig hårdt ramt i sidste graviditet, denne gang knapt så slemt. Det er fuldstændig ulideligt! 

God bedring!

Anmeld

16. maj 2014

mrhl

Jeg var også ret hårdt ramt af kvalme de første 4-5 mdr af graviditeten. Kastede op mellem 3 og 10 gange hver dag. Ikke for at være lyseslukker, men her var der intet der hjalp. Jeg begyndte endda at spise madvarer som jeg vidste ikke var alt for klamme når de skulle den anden vej

Desværre er der bare nogle der er hårdere ramt end andre, og mig bekendt er det helt normalt.

Håber du kan finde noget, der kan hjælpe dig, og tillykke med graviditeten

Anmeld

16. maj 2014

MR-82

Din stakkel! Jeg har også en af dem, der stadig undrer sig over, at det hedder morgen kvalme og ikke døgn kvalme!! Du må ekperimentere lidt med madvarerne. Hvis der er noget du har lyst til så spis det. Blæs på om det er sundt. Du skal bare have noget energi. For mig betød det mange uger med rugbrød og rygeost salat. Fostret skal nok tage det den har brug for! Du skal være opmærksom på om du får væske nok, hvis du er i tvivl om det, skal du kontakte din læge. Ellers hør ham eller hende om du kan få noget akupunktur.  Det blev jeg tilbudt vi regionen, og det skulle hjælpe hos en del. Fortsætter det kan der også gives medicin. God bedring til dig! Det er et helvede, og håber for dig det snart går over!! 

Anmeld

16. maj 2014

stm2812

Anonym skriver:

Jeg er ikke helt sikker på hvor langt jeg er henne, men ca. 6+4. Jeg har den værste kvalme nogensinde :-( den startede i fredags og igår kunne jeg kun klemme 2 stykker rugbrød ned, som desværre kom op igen :-( idag har jeg spist 4 kiks, som jeg heldigvis godt har kunne holde nede indtil videre. 

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg ligger bare og er ikke i stand til noget. Jeg ved godt gaviditetskvalme er normalt, men det her er slet ikke til at holde ud :-( jeg har en lille hund som skal luftes, mens min kæreste er på arbejde, så jeg skulle gerne kunne rejse mig fra sengen :-( 

Jeg ved ikke om jeg bare burde kontakte læge? I starten troede jeg bare det var sygdom, men tror måske jeg er en af de 'heldige' som er ramt af den grimmeste kvalme 24 af døgnet :-( 

Jeg døjer også frygtelig meget med kvalme.,, ingen opkast endnu Men hver gang kvalmen melder sig skal jeg spise lidt, ellers så får jeg det så sindsygt dårligt efter lidt tid. Så jeg forventer jeg blir meeeeget stor til sidst Men det er det eneste der virker for mig og man skal jo kunne fungere når man har job der skal passes og i mit tilfælde en pige på tre år. 

Har selv prøvet seaband men uden held! 

For du snart får det bedre

Anmeld

16. maj 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

kvalme er virkelig frustrerende...

som en anden siger eksperimenter med mad og drikkevarer...

Min veninde fandt f.eks. ved et tilfælde ud af at for hende var det morgenkaffen der fik hende til ikke at kunne holde noget hele dagen... (hendes kaffekande gik i stykker og arbejdet var løbet tør for kaffebønner )

jeg selv havde også kaffen, og så rugbrød, mælk(og det var slemt da det var det eneste der virkede på mavesyren ), alt frugt, vand, the(bare lugten var nok), alt der var sødt (svært for en sukkerjunkie som mig) og en masse andet...

jeg gik simpelthen bare fra en ende af og spiste 2 bidder holdt en pause på 30 minutter og var det ikke kommet op eller gjorde maven urolig blev det skrevet ned som en plusting...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.