1 1/2 eller 2 1/2 år mellem søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.510 visninger
18 svar
2 synes godt om
15. maj 2014

Anonym trådstarter

Kæresten og jeg overvejer at begynde pb 2 til august, men er det for kort tid mellem søskende med 1 1/2 år? Er det mere passende med ca 2 1/2 år?

Fordele og ulemper?

HVOR hårdt er det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

L&V

Anonym skriver:

Kæresten og jeg overvejer at begynde pb 2 til august, men er det for kort tid mellem søskende med 1 1/2 år? Er det mere passende med ca 2 1/2 år?

Fordele og ulemper?

HVOR hårdt er det??

Hvis vi kunne ha vælgt havde der varet 1½mellem vores, nu er der 22 måneder og det er skønt.. Det har da været hårdt til tider men det tror jeg det er uanset aldersforekel og om man har 1, 2 eller 3 børn..

De har bare noget helt særligt og deler så meget.. lige hva fordelene og ulemperne er ja det syntes jeg er svært at sige men spørg endelig hvis der er noget du vil vide

Anmeld

15. maj 2014

TNBC

Anonym skriver:

Fordele og ulemper?

HVOR hårdt er det??

Her er Jack 17måneder og lillesøster er 11uger. Han elsker sin søster, men har lidt svært ved at forstå at hun er lille.
Men han vil gerne hjælpe, give hende flaske, tørre hende om munden, og få hende til at bøvse.

Så 1½år er ikke for lidt, men du skal huske at du vil stå med to ble børn i noget tid, og den store har stadigvæk har brug for hjælp.

Anmeld

15. maj 2014

TNBC

Anonym skriver:

Fordele og ulemper?

HVOR hårdt er det??

Her er Jack 17måneder og lillesøster er 11uger. Han elsker sin søster, men har lidt svært ved at forstå at hun er lille.
Men han vil gerne hjælpe, give hende flaske, tørre hende om munden, og få hende til at bøvse.

Så 1½år er ikke for lidt, men du skal huske at du vil stå med to ble børn i noget tid, og den store har stadigvæk har brug for hjælp.
Men Jack er super god til at også lege selv, mens man giver lillesøster mad.

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Men Jack er super god til at også lege selv, mens man giver lillesøster mad.

Det er også det jeg er lidt forbeholden over for. 2 børn der er meget hjælpeløse.

Men samtidig vil de jo få meget glæde af hinanden og kunne lege godt sammen, det aflaster jo også os lidt

Hvordan med jalousien? Er bange for den store kommer til at føle sig svigtet

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Hvis vi kunne ha vælgt havde der varet 1½mellem vores, nu er der 22 måneder og det er skønt.. Det har da været hårdt til tider men det tror jeg det er uanset aldersforekel og om man har 1, 2 eller 3 børn..

De har bare noget helt særligt og deler så meget.. lige hva fordelene og ulemperne er ja det syntes jeg er svært at sige men spørg endelig hvis der er noget du vil vide

Det er det jeg tænker, at de får meget glæde af hinanden.
Har der været jalousi? Og føler man at man tager noget fra den store? samtidig har de ikke nået at vænne sig til at være enebarn i for lang tid.

Anmeld

15. maj 2014

-Sigrid-

Der er (bliver) 2½ år imellem vores, og det er planlagt  

Nethe forstår (mere eller mindre) at der kommer en lillesøster, og hun kilder min mave, kysser den godmorgen/godnat og udnytter det i stor stil at vi har et svagt punkt overfor hende når hun nusser om lillesøster 

Anmeld

15. maj 2014

L&V

Anonym skriver:

Det er det jeg tænker, at de får meget glæde af hinanden.
Har der været jalousi? Og føler man at man tager noget fra den store? samtidig har de ikke nået at vænne sig til at være enebarn i for lang tid.

Vi har ik oplevet jalouxi overhovedet. En reaktion men ik jalouxi. Lidt gør man da for før ku man jo alt og hele tiden. Men det bliver nemmere og nemmere som de bliver større

Anmeld

15. maj 2014

Mum33

Anonym skriver:

Fordele og ulemper?

HVOR hårdt er det??

Eksperter, psykologer, osv anbefaler 3 år  Kan kun anbefale at vente 

Anmeld

15. maj 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Anonym skriver:

Fordele og ulemper?

HVOR hårdt er det??

Der er 1 år og 9 mdr. mellem mig og min storebror, og dengang vi var små, der var vi hinandens bedste venner. 

Selvfølgelig har det da nok været lidt hårdere for mine forældre. Men for min bror og jeg har haft utroligt meget glæde af hinanden, og har det stadig - og der tror jeg at den lille aldersforskel spiller ind. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.