Opfordret til at finde nyt praktiksted :'-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2008

Stumpen

Hej Tina..

Du tygger bare..

Jeg har i dag været til møde med praktikkoordinatoren og afdelingsleder og min vejleder på Schuberts minde..
Vi kom frem til at jeg skulle sige op og kunne godt nå at fuldføre en anden praktik, hvis det var det jeg ville (kunne også tage orlov til næste hold starter op).
Der er allerede fundet et nyt sted her i Videbæk på bakkehuset.. Jeg ved ikke hvilken afdelingen jeg kommer på, men stedet er for voksne udviklingshæmmede, så nu må jeg se hvad der sker..
Kravene for denne nu 4 mdr. praktik er de smme som for 6 mdr. praktik, så det bliver hårdt, men det skal lykkes.. Der venter jo også en gulerod i den anden ende, hvis jeg består min praktik :)
Du må have en rigtig god vagt..
Qnus Anja.. Der er afklaret med situationen pt....men der kan jo altid komme en efter reaktion, men det tror jeg ikke umiddelbart at der gør..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2008

3rollinger

Hej Anja

Umiddelbart lyder det som en god loesning. Det er vel stadig en praktikplads med noget udfordring udover at du skal klare 6 mdr arbejde paa 4 mdr.

Jeg haaber du fortsat vil vaere tilfreds med beslutningen og at du bliver glad for at vaere paa Bakkehuset.

Rigtig god weekend.

Knus
st

Anmeld

28. marts 2008

Stumpen

Det bliver en stor udfordring st.. Jeg har aldrig arbejdet med voksne udviklinghæmmede og har derfor ingen erfaring på det område..
Må indrømme at det var et område jeg pænt gik udenom, da vi skulle vælge praktiksteder sidst, men jeg tager derop med frisk mod, for måske er det lige denne gruppe der passer til mig..
Man ved det jo ikke før man har prøvet..

Sikke meget jeg lærer i denne praktikperiode - at anbragte børn er for hård en nyser til mig, forstået på den måde at jeg ikke kan finde den hårde facade overfor de børn (endnu, måske kommer det med årene), men jeg finder også ud af om jeg tog fejl mht. at jeg ikke kan arbejde med udviklingshæmmede..

Med modgang bliver man stærk..

Du må også have en rigtig god weekend..
(H) Anja..

Anmeld

29. marts 2008

st

Hej Anja.

Jeg kender to der har arbejdet på Bakkehuset. De var virkelig glade for det. Det er længe siden, så jeg tror ikke de er der mere.
Jeg har selv arbejdet med udviklingshæmmede. Og jeg må sige, at de har mit hjerte. Jeg har kun haft gode oplevelser med denne type arbejde, og har arbejdet med dem mange steder efterhånden. Det bliver spændende om det er noget for dig.

Jeg gæder mig til at høre mere om det når du er kommet lidt i gang.

Hvor er det dejligt at der kom en god løsning ud af mødet.

Knus st.

Anmeld

1. april 2008

Doktor Doolittle

Hej Anja
Nu har jeg tygget BØVS :P
Nej spøg til side. Jeg synes det lyder som en god løsning, I er kommet frem til. Og jeg synes det må være en proces, du lærer enormt meget af, selvom det ikke lød videre behageligt at blive bedt om at skifte praktiksted. Omvendt synes jeg det er godt, der på dén måde bliver "holdt øje" med jer og om I passer ind dér hvor I er, som læger synes jeg vi er meget overladt til os selv og jeg ville da ønske, vi blev guidet noget mere, så det er jo egentlig konstruktivt nok, når man da lige er kommet sig over chokket.
Jeg glæder mig nu rigtig meget til at høre, hvad du så synes om dit nye sted (?)
Stort knus fra Tina (H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.