Opfordret til at finde nyt praktiksted :'-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.394 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. marts 2008

Stumpen

Hej tøser..

Ja det er ikke meget I har hørt fra mig, jeg har haft mit at spekulere på...
Onsdag før påske var jeg på arbejde og der var blot to børn, så jeg skulle klare den alene, hvilket jeg også glædede mig til, men så kom jeg i en mini konflikt med den ene.. Jeg fik sendt dem på værelset (naturligt) og gik selv på kontoret og græd.. Jeg ringede efter bagvagten som også er min afd.leder..
Både ham og min vejleder kom og jeg va bare nede og modløs.....

Hele påsken tænkte jeg på om jeg skulle blive der eller ej.. Kom frem til at det var det jeg ville og tog ud til min vejleder tirsdag og talte tingene igennem med hende...

Jeg mødte ind på arbejde onsdag, hvor min afd. leder ville have en snak og han lagde ikke skjul på at han ikke var tryg ved at have mig at han ikke tror at jeg har det i mig.. At han ikke tør lade mig hente børn i skolen, at han ikke tør lade mig få sovevagter selv osv osv.

Han mener at pga min baggrund (er blevet mobbet) at børnene spotter at jeg er et offer og nogle mobber på deres måde og andre passer på mig og derfor er rollerene mellem mig og børnene byttet rundt..

Tankerne har kørt på højtryk, for det er jo heller ikke sjovt at blive hvis jeg ikke har ham i ryggen.. og fik også fornemmelsen at hvis ikke selv jeg går så fyrer han mig..

Jeg vil give ham ret i meget af det han sagde og jeg er nok bare ikke der i mit liv hvor jeg er moden og klar til at tage mig af anbragte børn, men problemet er bare at jeg er så glad for at være der!!

Nu venter jeg på at studievejlederen ringer mig op så vi kan få en snak om hvad der nu skal ske om jeg kan nå a få et nyt sted, der er jo gået 2 mdr!!

Jeg har været langt nede og kan godt se at mit indlæg ikke giver alle informationer, men håber at I kan følge med alligevel..
Det blev lidt langt men ville lige fortælle jer, hvor jeg står pt..
Qnus Anja..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2008

st

Kære Anja,

det var sgisme da træls for dig. Æv hvor må det være hårdt nærmest at blive bedt om at holde i praktikken. Men jeg kan godt se det et elelr andet sted. Og jeg er sikker på at din afd. leder har sagt det for at beskytte dig, men det kan du selvfølgelig ikke bruge til så meget.
Jeg tro, at det du skal gøre op med dig selv det er om du vil tage resten af dit ophold som dit livs største udfordring, og så sige til dig selv, at de bøn sgu ikke skal få dig "ned med nakken". De skal ikke have lov til at mobbe dig ud. Det er let sagt, det ved jeg godt. Nu ved jeg slet ikke hvor gamle de anbragte børn er, men ved at denne type unger kan være lidt besværlige. Men mange gange er det de virkelig har brug for, det er en stærk og stabil voksen. De har ofte oplevet det modsatte og er derfor de er hvor de er i dag.
Blev det for rodet og uforståeligt??????

Men ender det med at du finder et andet praktiksted, så må du ikke se det som et kæmpe nederlag. Der er bare nogle steder, hvor man ikke finder "sin rette hylde". Og sådan er det bare. Vi kan ikke passe ind alle steder, og det er ikke alle typer mennesker/børn der passer til os som mennesker.

Pøj pøj med det hele Anja. Jeg er sikker på du nok skal finde en god løsning, om det så bliver at fortsætte med oprejst pande, eller om du skal finde et nyt praktiksted.
Jeg håber ikke indlægget bliver opfattet som "belærende, klogt eller bedrevidende", men det var bare lige mine tanker i skrivende stund.

Er det Tiagerhus du er på? Er jo selv oprindelig fra Tarm, så kender området godt.

Knus herfra. st.

Anmeld

27. marts 2008

Stumpen

Hej st.

Nej jeg er på Schuberts minde i Ringkøbing.. Jeg havde jo bestemt mig for at stå dette igennem, men jeg tror på mange måder at det ikke er stedet for mig, for jeg har det svært når jeg står i konflikterne med børnene, jeg bliver blank og ved ikke hvad jeg skal sige til dem.. Et sundt barn vil jeg kunne håndtere, men de syge børn her slår det klik for mig.. Jeg har jo heller ikke tid til at vente med at se om jeg kan gå gennem næste konflikt, da tiden jo er knap mht. praktik..

Jeg ringede ud på skolen kl 8 og der blev langt en besked hos lederen/praktikkoordinatoren om at han skulle ringe, det har han stadig ikke gjort.. Jeg ved godt at han har nok at se til, jeg synes bare at dette problem er vigtig at få løst så hurtig som mulig.. Nu håber jeg ikke det lyder som en forkælede unge der snakker, jeg har bare behov for nu at få at vide hvor jeg står og ikke står..

PLus det er svært at blive på SM, hvis min afd. ikke tør give mig noget ansvar, hvordan skal jeg så vise at jeg godt kan.... Håber snart de ringer fra skolen, ellers ringer jeg og bliver en pain in the ass ;)
Qnus Anja..

Anmeld

27. marts 2008

3rollinger

Hej Anja

Jeg kan kun give st ret i det hun siger, at vi bare ikke kan passe ind paa alle hylder.

Og hvis din egen fornemmelse er den du beskriver i dit indlaeg, at det slaar klik og du bliver blank naar der opstaar konflikter, saa lyder det umiddelbart som den bedste loesning at finde en anden praktikplads som passer mere til dig. Hvis du har en lang praktik plads med mange haendelser som du vil se som nederlag, saa markerer det dig maaske alt for meget i et senere job. Saa hellere finde noget der er mere dig hvis det er muligt naar du allerede er startet i praktikken.

Held og lykke med det og jeg haaber snart at din koordinator ringer saa I kan komme til enighed om enten det ene eller det andet.

Knus
st

Anmeld

27. marts 2008

Stumpen

Jeg fik fat i ham efter 13. Han mente ikke han kunne komme igennem på mit nummer, underligt da andre kan, men hvem ved ;)
Aftalen er at vi i morgen skal ud på SM og have et møde med dem og så må vi se hvad der sker derfra.. Han var rigtig sød og spurgte til mig 5 gange i løbet af vores relative korte samtale..

Jeg er slet ikke uenig i det I siger og ser det som sådan heller ikke som et nederlag.. Vil også hellere skifte praktiksted nu og bestå den, end at køre mig selv ned derude og aldirg blive pædagog...

Håber ikke at I ser mig som ynkelig, for det er ikke hensigten, men skønt at I reagere og siger jeres mening :)
Qnus Anja..

Anmeld

27. marts 2008

st

Godt at han fik fat i dig. Jeg er spændt på at høre, hvordan det ender efter mødet i morgen.

Knus st.

Og nej, du er ikke ynkelig. Du er bare utrolig bevidst om dig selv og din formåen. Det er stort når man kan være det, så klap dig selv på skulderen og sig "Jeg er sgu god nok". :)

Vil også hellere skifte praktiksted nu og bestå den, end at køre mig selv ned derude og aldirg blive pædagog...
FLOT SAGT !!

Anmeld

27. marts 2008

Stumpen

Tak skal du have st, det er dejligt at blive bakket op.. Du er så god til at give respons, det er skønt..
Fik du mon lavet noget på opgaven i dag eller blev det til total rengøring af hele huset??;)
Qnus Anja..

Anmeld

27. marts 2008

3rollinger

Hej Anja

Nej, det er overhovedet heller ikke strejfet mig at du skulle vaere ynkelig, overhovedet ikke. Og jeg kan ellers godt vaere lidt haard naar jeg siddder inde bag mine 4 vaegge.

Havde jeg synes noget i den stil havde jeg slet ikke svaret dig :)

Knus
st

Anmeld

28. marts 2008

st

Hej Anja.

Det blev til en smule med opgaven. Men jeg føler selv, jeg er godt med. Skal nok nå det. I dag, når jeg lige har skrevet indlæg her, så skal jeg igang med teori. Det er jo lige til at gå til. Så skal det først analyseres efter jeg har foretaget interviews.

Knus fra st.

Anmeld

28. marts 2008

Doktor Doolittle

Hej Anja
Jeg har læst dit indlæg og vil lige tygge på det. Skal nemlig på aften/nattevagt lige om lidt. Synes det lyder som lidt af en mundfuld og tænker på dig!
Knus (H) Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.