Men jeg tænker nu er hun så "gammel" (snart 6 mdr) - kan det overhovedet betale sig at lære hende at få flaske nu??
Jeg ville ikke gøre det.
For det første risikerer du at problemet med ikke at ville tage bryst, vender tilbage (tror jeg dog ikke, men ville være ærgerligt).
For det andet, og vigtigst: Du begynder lige så stille at trappe ned på brystet nu. Du vil mærke at bare en eller to færre amninger i døgnet, vil betyde mere frihed. Nyd den tid I har sammen med amningen nu - den vender aldrig tilbage. Min søn lærte aldrig at tage flaske, og jeg syntes helt klart at det blev nemmere efter de 6 mdr. - at man kunne tage en tur i biffen, ud at shoppe o.s.v., fordi man kunne skære en amning ned. Og efter lidt tid, to, o.s.v.
Jo, man er "bundet" til hjemmet aften og nat. Og hvad så? Det er måske et år af dit liv (var det for mig) - den tid kommer aldrig tilbage og når du ser tilbage på det, var det som et fingerknips af dit liv. Ja, du misser nogle fester, men altså... det hører ligesom med til pakken. Synes jeg. Andre ser selvfølgelig anderledes på det, så hvis du er frisk på at "tage kampen" så skal du selvfølgelig gøre det.

Anmeld