Hun vil pludselig ikke længere ha bryst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2014

Lillepigen2

Røverdatter skriver:

Jeg ville ikke gøre det. Altså lære hende at tage flaske. KUN og jeg mener kun hvis du ikke trives i amningen mere. Hvis hun trives fint med amning (og du også gør!), grød og mos osv så lad det være det :-) jeg har ogsp til tider være frustreret over amning, men nøj hvor ser jeg alle goderne i det, især nu hvorbmin søn er 2 1/5 år. Men jeg natammede helt til han var 15 mdr (jeg langtidsammer)

Men nu du som langtidsammer - er du så ikke tvunget til HVER ENESTE dag i over et år at være hjemme når baby skal puttes?

Misforstå mig endelig ikke. Jeg elsker at putte den lille, men min kæreste vil også meget gerne være en del af det. Jeg kan ikke engang komme med til sommerfest på jobbet fordi jeg jo skal putte den lille og ja selvsagt amme til natten.. (og for den sags skyld igen 3-4 gange inden morgen)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2014

modesty

Men jeg tænker nu er hun så "gammel" (snart 6 mdr) - kan det overhovedet betale sig at lære hende at få flaske nu??

Jeg ville ikke gøre det.

For det første risikerer du at problemet med ikke at ville tage bryst, vender tilbage (tror jeg dog ikke, men ville være ærgerligt).

For det andet, og vigtigst: Du begynder lige så stille at trappe ned på brystet nu. Du vil mærke at bare en eller to færre amninger i døgnet, vil betyde mere frihed. Nyd den tid I har sammen med amningen nu - den vender aldrig tilbage. Min søn lærte aldrig at tage flaske, og jeg syntes helt klart at det blev nemmere efter de 6 mdr. - at man kunne tage en tur i biffen, ud at shoppe o.s.v., fordi man kunne skære en amning ned. Og efter lidt tid, to, o.s.v.

Jo, man er "bundet" til hjemmet aften og nat. Og hvad så? Det er måske et år af dit liv (var det for mig) - den tid kommer aldrig tilbage og når du ser tilbage på det, var det som et fingerknips af dit liv. Ja, du misser nogle fester, men altså... det hører ligesom med til pakken. Synes jeg. Andre ser selvfølgelig anderledes på det, så hvis du er frisk på at "tage kampen" så skal du selvfølgelig gøre det.

Anmeld

10. juni 2014

Røverdatter

Lillepigen2 skriver:

Men nu du som langtidsammer - er du så ikke tvunget til HVER ENESTE dag i over et år at være hjemme når baby skal puttes?

Misforstå mig endelig ikke. Jeg elsker at putte den lille, men min kæreste vil også meget gerne være en del af det. Jeg kan ikke engang komme med til sommerfest på jobbet fordi jeg jo skal putte den lille og ja selvsagt amme til natten.. (og for den sags skyld igen 3-4 gange inden morgen)

Jeg forstår godt dit spørgsmål. Men baby ved godt at det kun er dig der ammer og putrer på den måde. Hvis i prøver at give det wt forsøg med farmand og han finder sin egen metode, så kan jeres lille godt vænne sig til det. Men ja - nok først når baby er omkring 10 mde og frem. Jo jeg puttede mehet i starten. Men blev også alenemor da han var 10 mdr. Det er hårdt at amme om natten, og hvis du gerne vil nedtrappe eller stoppe natamningen helt anbefaler jeg "god søvn uden gråd" (mener der er det den hedder. Der er metoder der egner sig specifikt til ammebørn og sådan :-) og ellers er ammenet.dk ogammenet siden på FB ret fantastisk til alle former for spørgsmål. Undskylder stavefejl - skriver fra tlf.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.